Toon posts:

Geen dual p3 celeron's op P2L97-DS ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey hallo,

Ik heb voor mijn dual bak gister 2 celeron 733's gekregen, deze kon ik leuk op mijn dual bak proberen om mijn 500MHz celly's te vervangen. Ik heb de cpu's op de converters geplaatst, eerst eentje, ik kreeg beeld: "unknown cpu 719MHz". Toen heb ik de 2e bijgeplaatst en kreeg ik geen beeld.

Geen probleem, ik heb vervolgens eerst maar eens de bios geupdate, hij zegt nu met 1 cpu "pentium 3 719MHz" en weer bij de 2e cpu geen beeld,

Wat zou dit kunnen veroorzaken? De FCPGA cpu's ipv PPGA cpu's?

specs:
Asus P2L97-DS Bios 1008
2x Noname slot1 => s370 convertors
2x Celeron 733MHz / 66MHz /1,75v
1x 256mb Sdram 133mhz
AGP Geforce 2 MX 32MB
10GB Maxtor hdd

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Coppermine (en Tualatin) Celerons kunnen niet dual draaien. In tegenstelling tot de Mendichino voorganger heeft intel het dual draaien hardwarematig onmogelijk gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 25-01-2006 12:07 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

P3-celerons kunnen sowieso niet in dual-configuratie. De laatste Celeron waarmee dat kan is de 533MHz PPGA-versie. De FCPGA-versies kunnen niet in dual.

Siditamentis astuentis pactum.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Moet je eventjes op markt plaats kijken. Voor een tientje heb je 1 P3 proc. En voor nog 1 heb je er twee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:07:
Coppermine (en Tualatin) Celerons kunnen niet dual draaien. In tegenstelling tot de Mendichino voorganger heeft intel het dual draaien hardwarematig onmogelijk gemaakt.
Oke, en Pentium 3's zelf? Die kunnen het wel? Want dan koop verkoop ik dit plankje denkik door, het probleem was namelijk ook dat de vorige cpu's een 500Mhz en een 433MHz waren die op 500Mhz lopen en dat de pc random op 500MHz bootte pf op 433MHz, vandaar dat ik wel interesse had in deze cpu's.

Maar dit verklaart een hoop, bedankt voor de snelle reactie!

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:10:
Moet je eventjes op markt plaats kijken. Voor een tientje heb je 1 P3 proc. En voor nog 1 heb je er twee.
Ja het probleem is dat dit bordje een 66mhz FSB max heeft, dus dan zit je OF op een p3 333, of een celeron 533 DMV een slot convertor.

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Er was nooit een P3 333 ;)
Wat zou kunnen is dat je een P3-1000 koopt met een 100Mhz FSB. Dan lopen je procs dus op 660 Mhz. Beter dan niks en het is leuk om mee te werken.

• EXX
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:11:
[...]

Oke, en Pentium 3's zelf? Die kunnen het wel? Want dan koop verkoop ik dit plankje denkik door, het probleem was namelijk ook dat de vorige cpu's een 500Mhz en een 433MHz waren die op 500Mhz lopen en dat de pc random op 500MHz bootte pf op 433MHz, vandaar dat ik wel interesse had in deze cpu's.

Maar dit verklaart een hoop, bedankt voor de snelle reactie!
Pentium 3 zelf kan wel dual draaien. IIRC, moet je echter ook daar uitkijken. Bij de Coppermine serie is het geen probleem, die kunnen allemaal dual. Bij de Tualatin serie echter moet je de server versie hebben met 512 KB cache (Pentium III - S, ).

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 25-01-2006 12:21 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb zelf een pentium 3 dual bordje Had eerst ook celeron's maar die zijn vervangen door P3

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » SMP FAQ
Neem deze eens door :) Daarin staat ook welke CPU's kunnen SMP'en.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het bordje zit weer inelkaar met de oude config. Ik zie wel even wat ik er mee doe, hij draait nu goed verder.

Ik vraag me wel af, is het leuk misschien om een scsi hdd'tje te kopen voor dit pc'tje?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Moet je zelf weten :) Heb je een budget? Heb je baat bij de eventuele performancewinst?
Pagina: 1