waar printplaten laten maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:55
Hoi mensen,

Ik heb een leuk project gevonden op internet dat ik wil gaan namaken, en daarbij worden printplaatjes gebruiken ter grootte van (ik dacht) 4 x 5 centimeter,

nu mis ik zelf de kennis en de materialen om dat soort plaatjes te maken en wil dit dus eventueel door een bedrijf laten doen, maarja Welk bedrijf doet zoiets, Het gaat eerst om een zeer beperkte oplage (3 of 4 stuks) en mocht het succes hebben dan bestel ik uiteraard wel meer.

Wie kan mij namen geven van bedrijven die printplaatjes klaar voor solderen aflevert ( de componenten soldeer ik dus wel zelf erin) eventueel mag het bedrijf dat ook wel doen tegen een kleine meerprijs.

Ik kan dus alleen een tekening aanleveren en de rest is aan het bedrijf.

Wie kan mij hierbij helpen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 06:30
Geen idee ;) Maar de term die ervoor gebruikt wordt is etsen. Misschien dat dat helpt bij je zoektocht :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Ik weet niet of je er veel geld voor over hebt (denk het haast niet), maar de bedrijven die prints maken rekenen toch gauw €50,- of meer voor zoiets. Ik kan zo niet op namen komen, maar weet wel dat het voor een particulier belachelijk duur is! Ik heb zelf ook wel eens gezocht en voor de prijs zou ik zelf alle ets benodigheden kunnen kopen. Grotere oplages zijn relatief veel goedkoper natuurlijk, maar dan moet je er minimaal 100 of meer bestellen. Ik heb het uiteindelijk door een kennis laten doen. Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wel wat nuttige info lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124317

Je hebt waarschijnlijk meer geluk op de website www.circuitsonline.net

Daar staan meer topics over dat onderwerp en je kunt daar ook een request plaatsen.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51

EntonoX

Team leider

Waar ik goede ervaring mee heb is elines (www.elines.nl)

Een paar andere zijn:

www.el-contronic.nl
www.pcbelectexport.nl
www.vps.nu
www.ek-printpanelen.nl
www.head.nl

Dit zijn allemaal nederlandse printplaten boeren, waar ik ook eens offertes heb opgevraagd. Elines.nl kwam als goedkoopste uit, maar ook voor de service zijn hun erg goed!

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Solomon schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:06:
Geen idee ;) Maar de term die ervoor gebruikt wordt is etsen. Misschien dat dat helpt bij je zoektocht :)
Etsen doen niet veel bedrijven meer. Maar door te etsen kun je wel zelf je printje maken. Het enige wat je ervoor nodig hebt zijn de etsspullen. Als je een beetje zoekt op het woord etsen kom je verschillende mogelijkheden tegen, zoals FeCl of de zoutzuur methode. Op deze manier heb je voor ongeveer 10E al 3 PCB's op euroformaat (16x10cm), als je het echt goedkoop doet.

Er zijn een heleboel bedrijven die een PCB voor je willen maken. Het kost wel een vermogen om dit voor kleine oplages te doen, maar als je het toch wilt laten maken, kun je bij bijv. Futurlec kijken (link). Deze is vrij goedkoop (denk ik), maar het duurt wel een weekje of twee voordat je je PCBs hebt.
Deze links vond ik op de website van Elektuur:
Way Out Printservice
ThePCBShop.com
Elines PCB & assemblage

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 09:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik ken nog Myro, maar heb er geen ervaring mee. Ze zijn erg goedkoop. Een hobbyist waar ik ooit was bestelde daar altijd z'n printjes.

Maar bedoel je eigenlijk dat je zelf wel het PCB ontwerpt? Of moet dat bedrijf dat dan ook voor jou doen?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:55
het pcb-board is verder al ontworpen, want het product wat ik ga namaken staat al kant en klaar op internet met bouw omschrijving. Er staat dus ook een bouw tekening voor de opzet van de printplaat, dus zodat ik alleen de tekening hoef te leveren aan het bedrijf.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:26
Kijk wel even of je op die site de gerber/excellon files kunt vinden. Want als je bij de fabrikant met een pdf of jpg aan komt zetten hebben ze wel wat moeite om dat te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 15:31

Cablekevin

CCCP Baby!

Hobbyclub in de buurt?
Meestal wille die het wel doen als jij de materialen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:12
"De lokale electroboer" helpt je met alle plezier aan mooie printjes voor een te doene prijs. Je vind "De lokale electroboer" in je omgeving, het is een klein winkeltje waar allerhande electronische componenten verkocht worden, de etalage ligt meestal gevuld met electronische componentjes, soldeerbouten, velleman kitjes, luidsprekers, transfo's, ...

Dubbelzijdige printen, vertind, gaatjes geboord (wel niet doorgemetalliseerd) doet de beste electroboer hier in de buurt (ik weet er 3, 1 vlakbij die duur is, vooral voor vermogenselectronica, geen SMD dus, een andere is wat verder maar erg goedkoop, ook voor zijn printen, en de 3e ligt niet op mijn weg, dus kom ik er bijna nooit). Kijk ff rond, vraag wat rond, meestal ben je er goedkoper uit.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 20:15
Eigenlijk mag ik niet adverteren hier, maar recent ben ik een bedrijfje begonnen in interfacing en prototyping. Hierbij hoort ook het maken van kleine series (<4) printplaten.
Mijn email adres staat in mijn profiel, als je meer informatie wilt kun je me daarop bereiken.

Enkelzijdige printplaat, SMD (eventueel montage) zijn geen probleem.

Het locale electronicawinkeltje in Zwolle (lees: Fakkert) stuurt zijn klanten tegenwoordig ook naar mij toe.

[ Voor 10% gewijzigd door koffercomputer op 25-01-2006 20:24 ]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microchip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05-2021
Als je van plan bent dit soort dingen vaker te doen, zou ik wel eigen ets spullen kopen. Heel goedkoop, en het werkt prima, en je hebt het resultaat lekker snel in handen :).

Als etsmiddel gebruik ik Ammonium Persulfaat. Werkt perfect, en het maakt niet zo'n zooi als FeCl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 09:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

koffercomputer schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:23:
Eigenlijk mag ik niet adverteren hier, maar recent ben ik een bedrijfje begonnen in interfacing en prototyping. Hierbij hoort ook het maken van kleine series (<4) printplaten.
Mijn email adres staat in mijn profiel, als je meer informatie wilt kun je me daarop bereiken.

Enkelzijdige printplaat, SMD (eventueel montage) zijn geen probleem.

Het locale electronicawinkeltje in Zwolle (lees: Fakkert) stuurt zijn klanten tegenwoordig ook naar mij toe.
Hey, da's leuk om te weten. Ik woon nl. ook in Zwolle, en zoek af en toe wel eens iemand die een printje kan etsen. Ik zou ook zelf de spullen kunnen kopen, maar ik heb geen zin om daar tijd in te steken.

Maaruh, doe je ook dubbellaags? Zo niet, dan moet je dat maar wel even snel gaan oefenen :)
Heb je ook een website? Met foto's van dingen die je al hebt gemaakt o.i.d.?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 13:31
http://www.olimex.com/

Volgens mij is dit zowat de goedkoopste leverancier. Ik heb ze iig. neit goedkoper kunnen vinden..
Pagina: 1