Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Orange zelfstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil overstappen van T-Mobile naar Orange. Ik wil dit doen omdat bij Orange alles uit 1 bundel betaald wordt. Echter ben ik bang dat als ik een abbo bij Orange heb, dit binnen de korste keren net zoals nu bij Telfort overgekocht wordt door een andere provider (Vodafone,T-Mobile). En dan is het nog maar afwachten of de tarieven blijven zoals Orange ze nu heeft.

Zijn er op dit moment serieuze plannen om Orange te verkopen?
Zoja dan kan ik net zo goed bij T-mobile blijven.

Ik heb met Google gezocht, maar de meeste geruchten zijn van voor 2004.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan me niet herinneren dat er veranderingen bij Orange aan zitten te komen. Overigens ben ik zelf van Orange overgestapt naar Vodafone. Die bundels lijken voordelig, maar in de praktijk blijk je er vaak dik overheen te gaan. Dat gaat echt harder dan je denkt :|
Ik zou als ik jou was even een middeling van je bel- en smsgedrag over het laatste halfjaar maken. Da's op zich niet zo moelijk als je het in Excel doet :)
En dat gedrag dan door de berekenmodule voor abo's op telecomvergelijker.nl halen. In mijn geval kwam er uit dat ik op vodafone 180 moest gaan zitten.DIt kost me nu iets van 29 euro per maand, (inclusief sms voordeel), en daar ben ik nog niet overheen gegaan. Bij Orange was ik standaard 30 euro kwijt voor de bundel, maar ging er altijd 15 tot 25 euro per maand overheen :( Kostte dus mer als dat het opleverde. Leek aantrekkelijk, maar gaat echt veel te hard.
Bovendien: vodafone heeft en iets betere dekking als Orange ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wanneer dergelijke voorwaarden veranderen kan je opzeggen. Ga dus maar gewoon uit van de huidige voorwaarden. Een overname van een brak netwerk als dat van Orange door een Vodafone zou alleen maar de dekking ten goede komen, eerder iets om naar uit te kijken dus :P

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:24
Orange is zoals wij dat in brabant zeggen, kei groot! Lijkt mij sterk dat die zomaar worden overgenomen, maar zeg nooit nooit.

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Orange is geen "zelfstandige" provider, maar is een dochterbedrijf van het Franse Orange. Het label Orange is in veel landen terug te vinden en de laatste tijd is het redelijk rustig qua overnames van de grote telecomluchtbellen, dus ik zou er niet op rekenen dat Orange wordt overgenomen.

Mocht zulks toch gebeuren, dan kun je bij wijzigingen in de contractvoorwaarden altijd je contract zonder verdere poespas beëindigen!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
@ ts

T-Mobile heeft sinds kort ook een alles-uit-één bundel net als Orange. Deze Flex-abonnementen kunnen voordeliger zijn dan Orange en neem je ook als zijnde beltegoed onbeperkt mee.
En tsja, iedereen heeft zo zijn voorkeuren met providers, er is geen provider de beste net zo min als dat er één toestel het beste is...

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Stijnd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:06:
Orange is zoals wij dat in brabant zeggen, kei groot! Lijkt mij sterk dat die zomaar worden overgenomen, maar zeg nooit nooit.
Wat een onzin, van een bedrijf als Walmart, met een jaaromzet dat groter is dan het BNP van menig land zou je kunnen stellen dat ze in de nabije toekomst niet overgenomen zullen worden. Een bedrijf als Orange daarentegen, dat slechts 12 jaar bestaat en in telecomtermen tussen de Deutsche Telecoms en consorten overleeft heeft echt wel een grote kans op overname. Sterker nog, wanneer je even kijkt op orange.com zie je dat ze onderdeel zijn van France Télécom.

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 25-01-2006 12:19 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

sdomburg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:18:
[...]

Wat een onzin, van een bedrijf als Walmart, met een jaaromzet dat groter is dan het BNP van menig land zou je kunnen stellen dat ze in de nabije toekomst niet overgenomen zullen worden. Een bedrijf als Orange daarentegen, dat slechts 12 jaar bestaat en in telecomtermen tussen de Deutsche Telecoms en consorten overleeft heeft echt wel een grote kans op overname. Sterker nog, wanneer je even kijkt op orange.com zie je dat ze onderdeel zijn van France Télécom.
Die samen met Héél Wanadoo en Euronet weer onderdeel uitmaaken van Hutchison. Wat zichzelf tot één van de grotere multimedia concerns van de wereld mag noemen.

Maar....

Er waren ene paar jaar geleden geruchten dat Orange/France Telecom de Nederlandse tak in de verkoop wilde zetten. Maar daar is niks van terecht gekomen en zie dat ook zo snel niet meer gebeuren.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Ook al wordt orange overgenomen door een andere provider, voor jou zal er niets veranderen want je hebt getekend voor bepaalde voorwaarden en daar heb je dan ook recht op. Ook telfort bellers hebben er niets van gemerkt dat telfort is overgenomen door kpn.

En bekijk ff goed of alles uit 1 bundel wel echt zo goedkoop is in jouw geval, dat kan soms nogal tegenvallen. Als je voor orange kiest staat hier misschien wel een voordelige aanbieding tussen :)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 17:57
Ik heb net een jaartje Orange gehad maar beduidend slechter ontvangst als T-Mobile. Misschien gewoon pech maar ik zou als ik jou was wel eerst checken of Orange wel voldoet. Ik had het probleem vooral thuis en op mijn werk. Toch niet echt handig als je daar slecht bereikbaar bent.

Verwijderd

Ik stap over van Vodafone -> Orange, omdat ik veel bel met m'n vriendin. Zij heeft ook Orange, dus ik heb ook Orange -> Orange aangeschaft. Dit gaat mij veel besparen, aangezien ik verder niet zo heel veel bel (gesprekjes van een minuutje). Bij Vodafone zit ik toch elke maand over m'n bundel heen (35 euro bundel).
En hier in de randstad is het bereik toch prima!

• paQ
  • Laatst online: 02:38

paQ

The_Eagle schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:50:
Kan me niet herinneren dat er veranderingen bij Orange aan zitten te komen. Overigens ben ik zelf van Orange overgestapt naar Vodafone. Die bundels lijken voordelig, maar in de praktijk blijk je er vaak dik overheen te gaan. Dat gaat echt harder dan je denkt
laat dat bij mij nu net andersom zijn.

Bij Vodafone waren mijn rekeningen 140 - 210 EUR per maand
Bij Orange betaal ik iedere maan 43 EUR, en dan neem ik nog steeds 50 euro mee ook nog :D
Le0032 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:13:
@ ts

T-Mobile heeft sinds kort ook een alles-uit-één bundel net als Orange. Deze Flex-abonnementen kunnen voordeliger zijn dan Orange en neem je ook als zijnde beltegoed onbeperkt mee.
En tsja, iedereen heeft zo zijn voorkeuren met providers, er is geen provider de beste net zo min als dat er één toestel het beste is...
niet helemaal

SMS bundels bijvoorbeeld vallen hier niet onder bij T-mobile

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 25-01-2006 14:43 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:34:
Ik wil overstappen van T-Mobile naar Orange. Ik wil dit doen omdat bij Orange alles uit 1 bundel betaald wordt. Echter ben ik bang dat als ik een abbo bij Orange heb, dit binnen de korste keren net zoals nu bij Telfort overgekocht wordt door een andere provider (Vodafone,T-Mobile). En dan is het nog maar afwachten of de tarieven blijven zoals Orange ze nu heeft.

Zijn er op dit moment serieuze plannen om Orange te verkopen?
Zoja dan kan ik net zo goed bij T-mobile blijven.

Ik heb met Google gezocht, maar de meeste geruchten zijn van voor 2004.
Het verschil tussen Telfort en Orange op dit gebied was dat Telfort in handen was van een investeerder, waarbij je gewoon kon wachten op een overname.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Giox schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:02:
[...]

Die samen met Héél Wanadoo en Euronet weer onderdeel uitmaaken van Hutchison. Wat zichzelf tot één van de grotere multimedia concerns van de wereld mag noemen.

Maar....

Er waren ene paar jaar geleden geruchten dat Orange/France Telecom de Nederlandse tak in de verkoop wilde zetten. Maar daar is niks van terecht gekomen en zie dat ook zo snel niet meer gebeuren.
France telecom is geen onderdeel van Hutchison Whampoa Limited, Het 'Orange' merk maakte ooit deel uit van dit bedrijf, maar is doorverkocht aan het Duitse Mannesmann AG.

D2 Mannesmann is weer overgenomen door Vodafone, hierdoor was Orange onderdeel geworden van Vodafone, en dit mocht niet, dus is Orange verkocht aan France Telecom.

Hutchison bezit oa de 3G netwerken die opereren in Europa, Azië en Australië, onder de naam Three ( www.three.com ) en leent van France Telecom de merknaam Orange, voor een CDMA netwerk in Australië ( www.orange.net.au )

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ReBr schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:16:
[...]

France telecom is geen onderdeel van Hutchison Whampoa Limited, Het 'Orange' merk maakte ooit deel uit van dit bedrijf, maar is doorverkocht aan het Duitse Mannesmann AG.

D2 Mannesmann is weer overgenomen door Vodafone, hierdoor was Orange onderdeel geworden van Vodafone, en dit mocht niet, dus is Orange verkocht aan France Telecom.

Hutchison bezit oa de 3G netwerken die opereren in Europa, Azië en Australië, onder de naam Three ( www.three.com ) en leent van France Telecom de merknaam Orange, voor een CDMA netwerk in Australië ( www.orange.net.au )
Het gaat ook zo snel in die wereld...

Ik loop dus alweer achter... :X

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Giox schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:34:
[...]

Het gaat ook zo snel in die wereld...

Ik loop dus alweer achter... :X
Ik ook. Ik was al blij dat ik wist dat het van France Telecom was, zonder die hele voor-geschiedenis te weten.

Maar wat ik nog wilde toevoegen in dit topic, is dat ik niet op één termijn van ca. 2 jaar een overname van Orange verwacht. Orange is namelijk van plan om binnen enkele maanden/jaren Wanadoo in te lijfen, dat gaat dan ook Orange heten. Daarom zal France Telecom zich niet van de Nederlande markt terugtrekken, dit i.t.t wat ze gedaan hebben in de Deense Markt. Ze willen hier onder de merknaam Orange dus een soort van triple-play gaan aanbieden; met of zonder televisie, maar i.i.g.met VoiP-telefonie, Mobiele telefonie en ADSL/Cable. Maar over bijv. 5 jaar is het goed mogelijk dat Orange/FT bijv. het mobiele deel door verkoopt omdat het dan gewoon een te kleine speler geworden is.

[ Voor 5% gewijzigd door robert-630 op 25-01-2006 20:14 . Reden: typo ]

Pagina: 1