Toon posts:

[XP] Alle OEM installatie cd's identiek?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen hier op het forum zit er bij mij laptop (Sony Vaio) een recovery cd. Echter deze ben ik al maanden kwijt en maak gebruik van een andere licentie (die ik ook op andere pc gebruik). Dit is echter een retail versie en hier werkt de licentiekey die bij mijn vaio zat niet.

Nu kan ik via een kennis aan een OEM cd van Dell komen. Als ik van deze cd alleen de i386 directory neem, deze bootable maak en hiermee installeer, krijg ik dan een nette install en gaat mijn key daarop werken?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:21

Cyphax

Moderator LNX
Als het dezelfde versie (let ook op de taal) is wel als het goed is.

Saved by the buoyancy of citrus

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Nee, een Sony OEM-Cd is anders dan een Dell OEM-CD. zoek maar eens op pidgen bios key

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Sony bellen en die recovery cd's bestellen geen optie :? Zo duur zijn ze niet (meestal)

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 25-01-2006 11:24 . Reden: spelfaut ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:24:
Sony bellen en die recovery cd's bestellen geen optie :? Zo duur zijn ze niet (meestal)
Mijn voorkeur gaat uit om een schone install te hebben. Dit is ook de reden dat ik tijden met retail heb gewerkt. De recovery cd's installeren een boel programma's en drivers. Oa. voor bluetooth en deze software ondersteunt alleen Sony's eigen telefoons en Clie's en geen andere pda's en telefoons (zoals mijn ipaq en nokia). Verwijderen van deze software is een behoorlijk karwei. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een kale oem installatie cd waarbij mijn licentiekey werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op verschillende sites wordt uitgelegd hoe met een simpele verandering een retail cd, oem licentiekeys accepteerd. (oa te lezen op http://www.thetechguide.com/howto/setuppini.html). Heeft iemand hier ervaring mee?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Probeer het gewoon, kost je hoogstens een cd'tje. Gaat het trouwens om XP Home of Pro, en Nederlands of Engels ?

• Arnaud
Ja, dit werkt, maar gaat niet doen wat jij wilt. Op de Dell-OEM-CD staat een bestandje dat zorgt dat pidgen keys die werken met Dell-BIOSsen accepteert. Op de Sony-OEM-CD staat een bestandje dat zorgt dat pidgen keys die werken met Sony-BIOSsen accepteert.

De guide zorgt ervoor dat een retail-cd ook OEM-keys kan accepteren (of andersom). Je mist dan nog steeds het specifieke bestandje dat jouw key met jouw BIOS-type toestaat.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-03 10:31

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb anders een tijdje gedraait met een dell winxp home oem-cd. En had geen probs ermee verder hoor. :?

En was geen Dell computer. ;)

Geluidswolk

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Arnaud schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:30:
Ja, dit werkt, maar gaat niet doen wat jij wilt. Op de Dell-OEM-CD staat een bestandje dat zorgt dat pidgen keys die werken met Dell-BIOSsen accepteert. Op de Sony-OEM-CD staat een bestandje dat zorgt dat pidgen keys die werken met Sony-BIOSsen accepteert.
Dat maakt niet uit, wordt er geen bijbehorende bios gevonden valt XP terug naar de normale activatie-procedure, en kun je gewoon je eigen OEM key invoeren en daarmee activeren.

• Arnaud
OK, dat terugvallen is dan nieuw in XP. De laatste keer dat ik dit probeerde was met Windows Millenium. TS moet dus het volgende doen:

Een Retail-CD vinden (deze bevat geen bios-specifieke file),
De inhoud van de retail-cd naar zijn HD kopieren
De "hack" uitvoeren zodat OEM-keys worden geaccepteerd,
De gewijzigde inhoud van de retail-cd weer (bootable) op cd branden,
Tijdense de installatie zijn OEM-key invullen.

Succes
Pagina: 1