[XP] Inactieve partitie terug activeren

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik ben er in partition magic in geslaagd om mijn c - schijf (boot partitie) inactief te maken. Mijn laptop boot dus lang geen kanten meer, nu heb ik ondertussen xp terug geinstalleerd op een kleine partitie van 3 GB. Maar ik wil dus de data op mijn c schijf niet verliezen.

Ga ik in schijfbeheer zien dan zegt hij dat de partitie inactief is, hij heeft zelfs geen schijfletter toegewezen.

Wat is de snelste manier om dit probleem op te lossen? MAW de schijf terug actief te zetten?

Groeten,

Bibawa
(Dit is vrij dringend)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat je haast hebt is natuurlijk niet belangrijk he ;)
GoT is een forum voor vrijwillige bezoekers, geen betaalde helpdesk dus je vraag heeft geen prioriteit boven anderen.

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Het is hier de goede gewoonte dat te vermelden, zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) kan lezen. Verder zet ik nog even [XP], je OS in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy

Heb je in de logical disk manager al eens gekeken wat de rechtermuisknop voor opties biedt?

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2006 10:57 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je een originele PQ cd hebt, kan je ervan booten. Met de tool ptedit.exe / pqboot.exe kan je kiezen welke partitie actief moet worden. Beide tools staan in de Bootmagic directory.

Kan ook met een dos flop en fdisk. Wel de goede partitie actief maken ;)

:w sanfranjake

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 25-01-2006 11:00 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Als je je originele partitie weer actief zet heb je grote kans dat je nieuwe XP installtie niet meer wil booten. Is de partite trouwens alleen niet-actief, of ook verborgen ?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je hebt het jezelf wel erg moeilijk gemaakt. Als je gewoon vanuit de xp cd voor herstel gekozen had / fixboot of fixmbr was je nu al klaar geweest. Alles wat je nu doet geeft (als je niet precies weet hoe) toch weer ellende.

Probeer het nog eens via de herstel optie en als het dan weer werkt verwijder netjes! de 2e install.