Toon posts:

[SBS 2003] DEP sluit steeds IIS Worker Process af?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik volgende probleem op een Windows 2003 Small Business Server:
Elke keer als ik de server reboot krijg ik als windows net opgestart is een hele reeks van deze vensters:

Eerst dit:
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/4271/dep10ty.jpg

En dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/4863/dep21gl.jpg

Na enkele topics gelezen te hebben hier op got blijkt dat iedereen ofwel het process toevoegt aan de ignore list ofwel DEP volledig uitzet. Echter weet ik niet zeker of dit wel verstandig is ?
Ik heb een volledige virusscan uitgevoerd op de server (met Symantec Antivirus, geen Norton dus) en die heeft niets gevonden. Ik heb ook gecheckt op windows update of er eventueel essentiele updates beschikbaar zijn maar er zijn er geen (laatste automatische update dateert van 12 januari 2006). Een reboot lost het probleem ook niet op.
Er is geen nieuwe software geinstalleerd dat dit probleem kan veroorzaken. Enkel toen een collega van me zondag even langskwam op kantoor hier, hoorde hij de server abnormaal veel lawaai maken (was enkel zondag, gisteren en vandaag was het niet). Gisteren had ik dan het probleem dat onze intranet website niet meer werkte (page cannot be displayed) en vandaag had ik hetzelfde met het companyweb van small business server (page cannot be displayed)

Tot gisteren had ik nog nooit van DEP gehoord dus het lijkt mij onlogisch om dit zomaar uit te zetten terwijl er vroeger geen enkel probleem was ?

De server is een Intel P4 3Ghz met daarop Windows Server 2003 voor Small Business Server en SP1.

Wat zijn jullie meningen hierover? Gewoon DEP uitschakelen of is er wel degelijk iets mis op de server ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat me net opviel:

De datum in het tweede screenshot staat op 23/1/2006 (maandag dus) en niet op vandaag.
Ik heb de server nu nog een keer opgestart en nu krijg ik deze vensters niet meer.
Gisteren kreeg ik er een stuk of 9 van die vensters en vanmorgen nog maar drie, nu niks meer dus.

Mag ik ervan uitgaan dat alles nu in orde is dan of kan ik best nog wat dingen uitzoeken/uitzetten ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS, [SBS 2003] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar even op te letten in het vervolg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen, sorry daarvoor ;)

Iemand die nog wat hulp kan geven ivm dit probleem ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De oorspronkelijke meldingen vind je (hoe kan het ook anders) in je eventlogs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device