Ik heb last van dat mijn computer soms erg snel is, maar soms ook erg traag. Als ik bijvoorbeeld een dvd-tje aan het unrarren ben (95x50MB), dan duurt het soms 8minuten, maar soms duurt het ook wel eens 15 tot 20 minuten.
Hier heb ik ook last van met quickpar, dat is een programma om rar-files mee te checken en eventueel mee te repareren, als quickpar aan het repareren is, dan wordt ook de snelheid weergeven, waarmee hij dat aan het doen is. De ene keer gaat dit met 80 MB/s, maar soms ook gewoon met 450 MB/s.
Dit is natuurlijk erg irritant, vooral omdat ik denk, dat het unrarren eigelijk altijd 8 minuten hoort te duren en dat het repareren met quickpar eigelijk altijd 450 MB/s hoort te gaan.
Ik heb al een keer gechecked met een spyware scanner (spy sweeper) en ik heb ook al een full system scan met Norton Antivirus 2006 gedaan.
Ik denk zelf dat het aan 1 van deze drie dingen ligt:
- de harde schijf
- het geheugen
- de processor
- windows zelf
Dit zijn mijn specs:
ASUS P5GD1 moederbord
P4 630 3.0 GHz processor
2X 512MB CORSAIR 2-3-3-6
200 GB MAXTOR DIAMONDMAX 10 8MB cache
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
alvast bedankt,
bartosiej
Hier heb ik ook last van met quickpar, dat is een programma om rar-files mee te checken en eventueel mee te repareren, als quickpar aan het repareren is, dan wordt ook de snelheid weergeven, waarmee hij dat aan het doen is. De ene keer gaat dit met 80 MB/s, maar soms ook gewoon met 450 MB/s.
Dit is natuurlijk erg irritant, vooral omdat ik denk, dat het unrarren eigelijk altijd 8 minuten hoort te duren en dat het repareren met quickpar eigelijk altijd 450 MB/s hoort te gaan.
Ik heb al een keer gechecked met een spyware scanner (spy sweeper) en ik heb ook al een full system scan met Norton Antivirus 2006 gedaan.
Ik denk zelf dat het aan 1 van deze drie dingen ligt:
- de harde schijf
- het geheugen
- de processor
- windows zelf
Dit zijn mijn specs:
ASUS P5GD1 moederbord
P4 630 3.0 GHz processor
2X 512MB CORSAIR 2-3-3-6
200 GB MAXTOR DIAMONDMAX 10 8MB cache
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
alvast bedankt,
bartosiej