Toon posts:

Verbinding "Internet Gateway" verschijnt onregelmatig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een internet verbinding via een wireless router (Belki Pre-N). Ik had toen ik de pc net geinstalleerd had in mijn netwerkverbindingen 2 items staan. "Internet gateway" & "Draadloze netwerkverbinding". Het internet verliep ook goed. Nadat ik de pc herstart had (verder niks geinstalleerd) was ik de internet gateway verbinding kwijt en verliep internet erg traag (lange response tijd enz.). Ik heb geen antivrus geinstalleerd en heb de firewall van SP2 aanstaan. Ook als ik die uitzet krijg ik de internet gateway niet terug. Ik kan wel internetten maar erg traag

Graag suggesties
Ronald

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 21:22

Barrycade

Through the...

Soortgelijk probleem gehad met laptop schoonmoeder. Draadloos was erg traag, kwam omdat de verbindingen steeds automatisch verbroken werd. (gring trouwens om een 3com).

Na nieuwe drivers te hebben geïnstalleerd voor het wifi kaartje viel het draadloos niet meer uit. Dus ik zou eens kijken of er nieuwe drivers voor je wifikaartje zijn. Of misschien de firmware van de gateway opdaten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

De Internet Gateway verschijnt alleen als er een verbinding is met een UPnP router. Als UPnP uit staat in Windows of op je router, zal je het icoontje niet te zien krijgen. Dat staat verder helemaal los van het wel of niet kunnen internetten.
Begin eens met een tracert naar tweakers.net, dan kan je zien of er vertragingen in je netwerk zitten. De hops tot en met je router moeten 1-10 ms geven (of timeouts als ze niet aan pings doen). Vertragingen daarachter zitten bij je ISP of bij de betreffende server(s).
Als de vertraging in je eigen netwerk zit, probeer dan je router eens opnieuw te configureren, je netwerkdrivers te updaten, etc.

Test eens of je PC wel snel internet zonder de wireless router (bedraad aansluiten dus). Scan je PC (en andere PC's op hetzelfde netwerk) eens op virussen: die vreten ook nogal eens wat bandbreedte.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, De laatste drivers en firmware heb ik alreeds.
Upnp staat aan in mijn PC en de router. Maar toch heb ik geen "Internet Gateway" conenctie in mijn lijst

Iemand enig idee hoe dat kan

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 12:58 ]