Weet iemand hoe dit moet of kan iemand mij hiermee helpen? Deze staat op de unofficial CD4 bij debian 2.2r2, maar installeren met dpkg -i *.deb lukt niet.
Ik heb zelf ook xfree86 van cd4 geinstalleerd maar het werkte prima.
dpkg --install *.deb.
daarna dpkg --reconfigure --pending.
dpkg --install *.deb.
daarna dpkg --reconfigure --pending.
Maar toen je dat deed, wat stond er toen al allemaal op? De oude versie van x ? (die je bijvoorbeeld bij de debian setup kon kiezen), helemaal geen x, of heb je iets als glibc van te voren geinstalleerd?
Ik had helemaal geen X geinstalleerd. Ik heb naderhand glibc 2.2 geinstalleerd, omdat X daarom vroeg en het zonder niet startte.
Je kan het downloaden van:
http://packages.debian.org/unstable/base/libc6.html
Je kan het downloaden van:
http://packages.debian.org/unstable/base/libc6.html
Heb de config nogmaals gedraait, ik kreeg nu ook zo'n installatie venstertje van 'debian configuration'en na wat wegklikken was ie klaar. Kreeg echter wel een lijst met packages te zien waarin errors waren gemaakt.
echter, tik ik startx, dan krijg ik dit te zien:
X: unable to open wrapper config file /etc/X11/Xwrapper.config
X: cannot stat /etc/X11/X (No such file or directory), aborting. ^C
xinit: unexpected signal 2
[bigbrother/d/xf86/402/#_
Dit kan toch niet liggen aan dat ik libc6 nog niet geinstalleerd heb? Of wel? Ik moet'm nog downloaden, maar wilde eerst even weten of de rest wel werkt. Ideeen, waar kan dit aan liggen? Ik heb standaard installatie met alleen de newbie help, c en c++ dev tools, en dialup tools, verder helemaal niets.
echter, tik ik startx, dan krijg ik dit te zien:
X: unable to open wrapper config file /etc/X11/Xwrapper.config
X: cannot stat /etc/X11/X (No such file or directory), aborting. ^C
xinit: unexpected signal 2
[bigbrother/d/xf86/402/#_
Dit kan toch niet liggen aan dat ik libc6 nog niet geinstalleerd heb? Of wel? Ik moet'm nog downloaden, maar wilde eerst even weten of de rest wel werkt. Ideeen, waar kan dit aan liggen? Ik heb standaard installatie met alleen de newbie help, c en c++ dev tools, en dialup tools, verder helemaal niets.
Hmmm zat X 4.02 nog niet bij potato? Da's misschien ook wel logisch eigenlijk... De 'makkelijkste' manier is om even je sources.list aan te passen zodat je packages voor unstable gebruikt, en dan xfree86 installeren. Hij roept dan vanzelf wel wat je allemaal nodig hebt.
Waarschijnlijk zijn een paar andere packages van Xfree86 nog niet goed geinstalleerd, ik had hetzelfde probleem, probeer het nog eens.
Misschien is een van de packages weer van een ander niet geinstalleerd package afhankelijk.
Misschien is een van de packages weer van een ander niet geinstalleerd package afhankelijk.
YESS, het is me gelukt!
Wat betreft die packages, dat bedacht ik me gisteravond ook, dus heb ik even opgeschreven welke er misste. Na die van internet te hebben gedowned (libglib1, libfreetype6, libc6) deed hij het. Alleen de .deb file Xfree86-common deed het niet, die heb ik ook opnieuw moeten downloaden. Hij gaf errors, blijkbaar een fout op de debian CD 
Maar goed, nu nog een x manager installeren
Wat is trouwens het verschil tussen KDE en GNOME? Kan iemand mij dat uitleggen?
Maar goed, nu nog een x manager installeren
Kijk eens op www.kde.org (of .nl voor nederlands) en op www.ximian.com (helixgnome) of www.gnome.org voor gnome. Ze zijn allebei heel erg mooi. Ik heb ze er beide opstaan.
Ik vond die gnome er ontzettend tof uitzien (ookal was het op 16 kleuren, maar het zag er nog tof uit), KDE heb ik vroeger al eens gedraaid met SuSE en Corel. Vond het eigenlijk een beetje log. Denk dat ik dus gnome ga proberen
Ik zou toch ook maar eens naar kde kijken, jij hebt met kde 1.x gewerkt maar sinds een paar maanden is er een totaal nieuwe versie 2.0 en nu ook 2.01. Deze versie is veel beter en mooier. Gnome 1.2 en kde 2.01 zijn allebei echt super. Was zelf ook nooit een voorstander van kde.
Wacht al met spanning op gnome 1.4, die over nautilus beschikt. Nautilus is een nieuw bestandsbeheerprogramma, met ondermeer ook een ingebouwde webbrowser gebasseerd op mozilla. Dit programma is zeer gebruiksvriendelijk, doordat het door ex-apple medewerkers ontworpen is.
Wacht al met spanning op gnome 1.4, die over nautilus beschikt. Nautilus is een nieuw bestandsbeheerprogramma, met ondermeer ook een ingebouwde webbrowser gebasseerd op mozilla. Dit programma is zeer gebruiksvriendelijk, doordat het door ex-apple medewerkers ontworpen is.
Wow, dat klinkt zeker goed... Maar GNOME deed me zowieso al een beetje aan Macos denken, in tegenstellingen tot veel window managers (ok, er kan nu een hoop veranderd zijn) die er nogal rommelig uitzien. Gnome echter was wel heel mooi (en eindelijk ook eens een net lettertype), en deed me een beetje denken aan MacOS en BeOS.
Ik wil nu Gnome installeren van de unofficial cd4, er missen echter een hoop packages. Zal wel weer ff zoeken worden, of weet iemand hier misschien precies welke?
En ik neem aan dat als ik die packages geinstalleerd heb, ik meteen gnome te zien krijg als ik x start, of moet ik daar eerst iets voor instellen?
Ik wil nu Gnome installeren van de unofficial cd4, er missen echter een hoop packages. Zal wel weer ff zoeken worden, of weet iemand hier misschien precies welke?
En ik neem aan dat als ik die packages geinstalleerd heb, ik meteen gnome te zien krijg als ik x start, of moet ik daar eerst iets voor instellen?
Pagina: 1