Toon posts:

Vreemd snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op kamers in eindhoven. Op mijn kamer heb ik een internet verbinding via de TU/e; 10 mbit half duplex. Krijg mooi 5 IP's, heb een switch om mijn desktop en mijn server van internet te voorzien, alles werkt, nix meer aan veranderen.

Maar nou probeerde ik vandaag mijn (linux)server als router te gebruiken (omdat we hier binnenkort overstappen naar Ons Net Ehv en dan nog maar 1 IP krijgen. Maar dat doet er verder niet toe). Dus het internet rechtstreeks in me server, en dan via de server en een switch naar mijn desktop. Dat ging allemaal goed, maar tot mijn verbazing kwam ik op mijn desktop niet verder dan ruim 700k/s (ipv de gebruikelijke 1,1 mb). Na testen bleek ik ook op mijn server maar 700k/s te halen.
Toen ik probeerde mijn internet direct in mijn destop te stoppen, kreeg ik weer maar 700k. Toen ik alles weer via de switch liet lopen, kreeg ik zowel op mijn server als mijn desktop weer gewoon 1,1 mb/s. De volgende situatie doet zich dus ongeveer voor:

PC ------------- Switch --------------- Internet 1,1 mb/s

PC -----------------------------------------Internet 700 kb/s

Voor de gein geprobeerd bij mijn twee huisgenoten en daar bleek precies hetzlefde aan de hand te zijn. We vermoeden dat het aan een switch van de TU ligt ofzo. Alleen zou ik niet weten hoe of wat en al helemaal niet waarom. Iemand een idee toevallig?