Toon posts:

[CNET CNIG-914 router] Kan niet pingen naar router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil kunnen pingen naar mijn router, maar dat lukt niet. Doel is uiteindelijk in de admin van de router te komen, maar eerst moet het pingen maar eens gaan werken.

Mijn probleem:
1: ik leg een utp kabel (die werkt -->is getest) tussen mijn windows XP computer en m'n router (CNET CNIG 914). Ik heb de kabel in de router NIET in de wanport, maar juist in nummer 1 (je hebt 1-4).
2: ik kijk bij netwerkverbindingen en lanverbindingen, en zie dat ik 192.168.1.2 via DHCP toegewezen krijg van die router. Als gateway staat 192.168.1.1.
3: ik verwacht dan door 192.168.1.1 in te typen in de internet explorer, in de admin te komen van de router (of een inlogscherm te krijgen). Ook verwacht ik dat ik in m'n dos box van de win xp computer kan pingen met de router via de simpele opdracht: ping 192.168.1.1

Beide verwachtingen beschreven onder punt 3 komen niet uit.

Plaats ik de UTP kabel van m'n router naar een andere clientpc (ook winxp), dan geeft de router weer netjes een 192.168.1.x adres af, met 192.168.1.1 als gateway, maar lukt het weer niet te pingen.

Wie weet wat ik kan doen?

Voorgeschiedenis
Ik heb internet van Wanadoo, via een of andere ADSL router / modem (=1kastje). Die deelt op het interne netwerk, adressen uit via DHCP. Ik had toen 3 pc's als client op die modem/router, en 1 crosslinkcable in dat apparaat naar de router die nu dus niet functioneert. De crosslink kwam bij de nu niet functionerende router, in poortje 1, zodat in 2-4 andere clientpcs konden zitten die ook wilden internetten. Ik had (toen ik nog wel bij de webadmin kon) DHCP uitgeschakeld op de router (die het nu niet meer doet), en ingeschakeld (gelaten) op de modem-router.

1: Voor alle duidelijkheid: bij het testen van de router die nu niet goed functioneert, zit ik helemaal niet meer in een netwerk. Ik heb netwerkinstellingen op ' automatisch ip verkrijgen' die ik dus ook krijg van de router.Ik krijg dus ook een gateway, maar kan die niet pingen...
2: ik weet niet 100% zeker meer of 192.168.1.1 het juiste admin adres is, maar dat dacht ik wel (en als dhcp dit als gateway aangeeft, verwacht ik dat dat gewoon klopt
3: ik heb al geprobeerd de router te 'resetten' (de LAN kabel afkoppelen en 8 seconden het resetknopje induwen). Het heeft nog niet tot het g ewenste resultaat geleid...

Wie kan me een handje helpen? De router is nog vrij nieuw en weinig gebruikt. Issie stuk? Of doe ik iets niet goed?

Wat kan ik allemaal nog doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier iets over kan zeggen?

Kan ik mijn router in de prullebak gooien? Of zijn er nog reddingsmogelijkheden?

Verwijderd

je kunt in een dos box ipconfig /all gebruiken. Hierin staat het adres van de DHCP-server die je het adres gegeven hebt. Wellicht dat dat afwijkt van de meegegeven gateway (maar ligt idd niet voor de hand).
Je zou ook nog een IP range scanner kunnen gebruiken of er wellicht een ander adres in het 192.168.1.x netwerk reageerd.