Toon posts:

Mooie spiekertjes..

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een mooie, doch betaalbare speakerset?? Ik zat te denken aan de Labtec LCS2514 4 Channel Surround speakers....

Is dat wat??

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04
mooie speakers, ff wachten

1) ga naar een rommelmarkt en koop daar twee of vier speakers naar wens.
2) koop ook meteen een dikke oude versterker.
3) ff aansluiten op een mooi geluidskaartje
4) bass vol open.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Dat laatste heb ik dus ook voor 4 tientjes waarmee ik mijn moeder helemaal gek mee maak.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Net de yamaha ystms30w gekocht, zeeeeeeeeeeer mooi geluid komt daaruit..!
Advanced active servo system, magnetische afscherming en lekker klein (passen onder m'n monitor)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Cyberdeck: zijn dat computer-speakerboxjes?? Dat zullen dan de eerste zijn waar een beetje fatsoenlijk geluid uit komt.
Ik heb nog nooit een Speakerbox-set voor de computer gehoord waar een beetje normaal geluid uit komt... Dramatisch slecht. 't is trouwens ook maar net hoe kritich je bent.

Maar kijk dus of je 2dehands een versterker + "normale" speakerboxen aan kunt schaffen, klinkt 10x beter.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

ligt er maar net aan wat voor tweede hands boxen je koopt.
Die speakers wat ik heb zijn inderdaad voor computer en klinken beduidend beter dan labtec of die four point van creative.
Je betaald dan ook 175 piek voor 2 boxen en woofer waar je bij labtec en creative er 4 krijgt.
De afwerking is ook erg goed en ze zien er nog goed uit ook. Afscherming is ook ok aangezien ik ze op vol volume aan heb staan tegen de onderkant van de monitor. De woofer 5 centimeter van de monitor zetten is geen slim idee. nauwelijks merkbaar maar soms zie ik dan toch de monitor een beetje trillen als gevolg van het veld van de woofer op vol volume.
Een aanrader! Ik heb hier genoeg normale boxen om het mee te vergelijken.

Wat wel mooier geluid is zijn de actieve hifi boxen met feedback regelaar en nog wat features vanphilips die ik hier heb, maar die moet ik stukke verder van m'n computer afzetten en zijn voor m'n kamer een beetje te groot om OOK nog eens neer te zetten.

Dus die philips dingen zijn in de verkoop bij www.viaveiling.nl .. 75 gulden is m'n minimum verkoop bedrag als jullie geinteresseerd zijn.

• TB

TB

pompiedom

175 gulden is peanuts voor goede (nieuwe) speakerboxen. Goede nieuwe speakerboxen beginnen vanaf zo'n 500 gulden.
Maar je moet die dingen ook niet met andere computerspeakerboxjes vergelijken, want die klinken ook bagger... vergelijk ze eens met "normale" speakerboxen en hoor het verschil.

Verwijderd

ik zou wachten op de klipsch promedias zijn computer speaker(tje)s maar blazen als een gek (400 watt rms) als je al de reviews er op na leest.

maar ze zijn nog niet in een europese versie leverbaar en zelf in de states zijn ze gebackorded voor 5 a 6 weken.

meer info www.klipsch.com

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:00
inderdaad gewoon een versterker op de kop tikken ( met heel veel geluk heb je net zo iets als ik een luxman lv-90 voor 100 piek >:) )
en ergens goede speakers op de kop zien tikken
oude versterkers hebben meestal meer dynamiek en datzelfde geld voor oude speakers maarja die kunnen dan wel al ooit opgeblazen enzovoorts zijn dus pas er wel mee op

.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cambridge DT2500 Dolby Digital 5.1

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

ik heb ze vergeleken met echte boxen en uiteraard zijn ze ietjes minder maar ik vind het geen supergroot verschil en het klink prima. En dan heb ik zowel oude hifi boxen als nieuwere (beide van 350 piek of meer per stuk)
Ik vind het verschil in kwaliteit minimaal voor het prijsverschil en de grootte van de boxjes.
Yamaha weet echt wel wat ze maken, zeker met hun speaker en hifi ervaring.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Ik zelf heb 4 van die Philips Motion Feedback boxen(2*80Watt en 2*60Watt). Maar die heb ik nog niet op mijn computer aangesloten.
Maar kan ik dan ook in plaats van 1 4 kanaals versterker 2 2kanaals versterkers gebruiken? Want dit lijkt mij wel wat goedkoper.
Ik heb een SBlive

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.jblpro.com/images/mi/trmrsr/mr918.gif Afbeeldingslocatie: http://www.jblpro.com/images/mi/trmrsr/mr926.gif Afbeeldingslocatie: http://www.jblpro.com/images/mi/trmrsr/mr938.gif

Verwijderd

Sjeemz: Evenduur als zo'n Labtec setje? ;)

• TB

TB

pompiedom

Die echte "powerboxen"(plaatje hierboven) kosten niet eens zoveel, ze klinken ook veel minder dan "gewone" speakerboxen. Powerboxen zijn alleen bedoeld voor zoveel mogelijk (agressieve) decibellen.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

En dan moet je ook niet 4 boxen willen aansluiten in een kamertje van 23 m2 waar ook je bed en rest van je troep staat

Verwijderd

die boxen hier boven kosten niet eens zoveel?

hmm het zijn wel jbl's dus...

je hebt af en toe van die aksies bij de macro 400watt voor 100 piek ofzo da's pas goedkoop

• TB

TB

pompiedom

Ik heb het over merken zoals Raveland...

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

sorrie maar dan klinken veel computerboxjes beter dan boxen zoals RAVELAND.. Dat is alleen power maar geen dynamiek! En als je toch alleen maar na bonk bonk luisterd maakt de kwaliteit box ook niet veel uit!!

• Jag
  • Laatst online: 19:37

Jag

Dat is alleen power maar geen dynamiek!
Ik weet niet wat jij onder dynamiek verstaat, maar dynamiek krijg je niet door speakers. Dat is afhankelijk van de bron, of hooguit van de versterker als je echt tegen max volume aanzit, en je versterker max spanning geeft.
1) ga naar een rommelmarkt en koop daar twee of vier speakers naar wens.
2) koop ook meteen een dikke oude versterker.
3) ff aansluiten op een mooi geluidskaartje
4) bass vol open
Mee eens, afgezien punt 4 dan. Als je goede speakers hebt, hoef je niet met toon regelingen te gaan composeren, maar het geluid al weer gegeven zoals het bedoeld was.
Yamaha weet echt wel wat ze maken, zeker met hun speaker en hifi ervaring
Hmm, Yamaha heeft echt niet veel ervaring met speakers, wel met versterkers. Ik heb overigens zelf speakers van Yamaha gehad (Ns-g40), waren relaxde speakers, zeker als je nagaat dat ze maar 280,- per stuk kostten (in de aanbieding).
Maar kan ik dan ook in plaats van 1 4 kanaals versterker 2 2kanaals versterkers gebruiken?
Yep, dat kan, maar dat is wel erg irritant met de volume regeling. Je hebt namelijk dan een aparte volumeregeling voor voor en achter, dus kan je dan het beste een goede positie van de volume knoppen vinden op beide versterkers, en dan het volume regelen (overall volume) met je sb.

Jag

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Correctie, yamaha is een van de weinige speaker bouwers die zelf hun cones maken. Kun je van veel merken niet zeggen. Ik heb de speakers yamaha al zo'n 13 jaar lang met een te lege beurs bekeken en toen waren ze al op en top. http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/gUPS00008 http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/sp1.html
en zo kan ik wel doorgaan.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Kijk gewoon is rond op het internet :)

Voor "weinig" heb je al gauw 2 leuke Keffies + een leuke versterker(Een 2 de hands quad kost al bijna nix meer).

Je wil echt niet weten wat voor een verschil dat is.
Speakers voor de pc die goed klinken bestaan niet!!!!

Greetz Jur.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Zeg nooit nooit, zie iemand heel lang geleden niet toevallig:
pc?? niet geschikt voor audio, niet geschikt voor midi, niet geschikt voor grafisch werk, niet ideaal voor games..
Alleen als veredeld tiepmachine..
Kijk waar we nu zijn..

Verwijderd

Dit is een goeie set voor PC.
Afbeeldingslocatie: http://www.saturn.cistron.nl/8200_2.jpg

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

Vet ding
hoeveel zal deze setje kosten
ik heb gehoord dat de kleptisch of zo iets ook erg goed zijn klopt dit of is dit ook allemaal shit vergeleken met echte boxen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Jag

Jag

Correctie, yamaha is een van de weinige speaker bouwers die zelf hun cones maken. Kun je van veel merken niet zeggen
Het gaat er mij om dat Yamaha maar erg weinig speakers van zichzelf heeft, en ook verkoopt (aan het aanbod in winkels te zien). De speaker merken (B&W, Dali, Kef, Bose, enz) nemen deze rol dan ook echt bijna volledig over.
of is dit ook allemaal shit vergeleken met echte boxen
Echt shit zal het wel niet zijn, maar voor HiFi speakers zullen ze echt geen partij zijn. Dat kan ook niet, die hele set (vijf kanaals versterker plus versterker voor sub, vijf speakers en een sub) kost minder dan één van mijn speakers. Het is dus ook geen eerlijke vergelijking.
Wat een van mijn bezwaren is tegen computerspeakers is, is dat ze veeels te klein zijn. Ze hebben totaal geen klankkast. Daardoor klinken ze net als autospeakers of ceiling mounted speakers, kut dus. En dat kan je niet zo een twee drie compenseren met een sub. Dezelfde ontwikkeling zie je overigens in de (niet als te serieuze) meerkanaals audio wereld. Goedkope sets sataliet speakers met een sub erbij.

Met gewone HiFi speakers met een losse versterker kan je ook veel meer. Zoals een cd speler erop aansluiten. Of je tv of video. Of je portable minidisc. En natuurlijk je computer.

Jag

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Dat doet er toch helemaal niet toe? Ervaring met het bouwen van boxen dat blijft ervaring. Dus of ze het nou wel of niet onder hun eigen naam verkopen dat maakt geen reet uit. btw: het lijkt mij zelfs eerder dat merken als Bose e.d. pas goede kwaliteit gaat worden als je er veel geld voor uitgeeft!

Ik snap al die mensen niet die zo klagen over computerboxen. Ik heb de DTT2500 set en ik geef toe daar zit niet ontzettend veel power in. Maar gelukkig hoeft dat ook niet, want die boxen staan zowat tegen mijn hoofd :) Ik vraag me af wat je hebt aan boxen van 80 Watt als je niet een discofeesie wil geven. (oke 80 is dan wel wat weinig, mar het gaat om het princiepe).

En is het niet zo dat de satellietboxen van Bose ook maar nietig klein zijn met weinig vermoge? Toch worden die boxen de hemel in geprezen door jan en alleman.
Ik denk dat de kritiek soms wat onterecht is op de (kleine) computerboxen.

Laterz

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik vraag me af wie die bose satteliet rommel in de hemel prijst????

Tis misschien wel leuk voor in de auto ofzo maar voor de rest zijn alle maar dan ook alle systemen die werken met subwoofer SLECHTER dan "normale" speakers met een beetje formaat.(Dan heb ik het natuurlijk wel over echte speakers).

Het hele systeem van een subwoofer is er voor een deel op gebaseerd dat beneden de 400 Hz geen kanaalscheiding is(De meeste crossovers scheiden ongeveer hier).

Ik heb thuis al 20 cd's die dat wel hebben,dus je stereo effect verdwijnt al voor een deel.

Ga voor de gein is naar een echte hifi zaak en luister is goed,dan zal je het verschil wel horen.

Watt's zeggen ook helemaal niets kijk daar dus nooit naar een echte klasse A versterker is meestal niet meer dan 20 Watt en dat is meer dan genoeg voor een huiskamer.

Ik begrijp echt niet dat iedereen op zijn compu van FL5000,- met dure geluidskaart niet de moeite neemt om een paar knappe speakers te kopen,dat hoeft echt niet zo heel duur te zijn.

En geloof me maar al die plastic rotzooi is prut :)

Koop gewoon een paar huiskamerspeakers(en niet van die subwoofer rommel).

Bose zuigt trouwens zowiezo nooooit kopen.

Greetz Jur

(p.s Koop a.u.b ook niet speakers uit een busje bij het tankstation voor "weinig" want daar trapt ook heel NL in,en deze zijn echt niet meer waard dan FL250,- Omni audio enzo,helemaal prut,Trap dus niet in die mooie verkoop praatjes,met zogenaamde test rapporten). :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-08 12:32

johnwoo

3S-GTE

Slashdotter: inderdaad!

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/destinations/images/pi-dtt2500.jpg

Een vriend van mij heeft dit setje ook (ik geloof dat het tussen de 500 en 600 piek zat) en er komt echt vet geluid uit!
Vooral die Dolby Digital trailertjes klinken errug cool. Maar ook gewone MP3's zijn goed. Op zo'n dingetje moet je Zombie Nation met veel bass spelen: :) :)
Klein als ze zijn, je kunt er echt een takkeherrie uit krijgen (qua volume dan, kwaliteit is goed ;)), vooral die subwoofer!
O ja, hij heeft dit dus in combinatie met SB Live Platinum draaien...

Zelf heb ik helaas niet zoveel geld (en al zou ik het hebben dan zou ik eerder CPU/videokaart/mem kopen), ik heb maar een simpel 128'je (fourpoint). Mijn stereotoren+boxen vormen dan front, en ik heb nog een goedkoop speakersetje voor rear...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• TB

TB

pompiedom

Jur: Ik vraag me af wie die bose satteliet rommel in de hemel prijst????
Tis misschien wel leuk voor in de auto ofzo maar voor de rest zijn alle maar dan ook alle systemen die werken met subwoofer SLECHTER dan "normale" speakers met een beetje formaat.(Dan heb ik het natuurlijk wel over echte speakers).

Het hele systeem van een subwoofer is er voor een deel op gebaseerd dat beneden de 400 Hz geen kanaalscheiding is(De meeste crossovers scheiden ongeveer hier).

Ik heb thuis al 20 cd's die dat wel hebben,dus je stereo effect verdwijnt al voor een deel.

Ga voor de gein is naar een echte hifi zaak en luister is goed,dan zal je het verschil wel horen.

Watt's zeggen ook helemaal niets kijk daar dus nooit naar een echte klasse A versterker is meestal niet meer dan 20 Watt en dat is meer dan genoeg voor een huiskamer.

Ik begrijp echt niet dat iedereen op zijn compu van FL5000,- met dure geluidskaart niet de moeite neemt om een paar knappe speakers te kopen,dat hoeft echt niet zo heel duur te zijn.

En geloof me maar al die plastic rotzooi is prut

Koop gewoon een paar huiskamerspeakers(en niet van die subwoofer rommel).

Bose zuigt trouwens zowiezo nooooit kopen.

Greetz Jur

(p.s Koop a.u.b ook niet speakers uit een busje bij het tankstation voor "weinig" want daar trapt ook heel NL in,en deze zijn echt niet meer waard dan FL250,- Omni audio enzo,helemaal prut,Trap dus niet in die mooie verkoop praatjes,met zogenaamde test rapporten).
Je haalt me de woorden uit de mond, ik had het gezegd kunnen hebben, ik ben het volledig met je eens.

Verwijderd

Ik heb de set van Midiland S4 8200, het plaatje staat bij de posting van SaNoerdo.
Heb ik vorige week ontvangen van Comptechworld (tesamen met Aureal SQ2500)
Dit is echt een hele goede/mooie set, ziet er mooier uit als de Dtt2500 van Creative en klinkt ook veeel beter (een kennis heeft die set dus ik kan het weten).
De afwerking is ook heel goed, het ziet er echt heel mooi uit allemaal, en het klinkt fantastisch...helemaal met DVD!!(zullen de buren niet leuk vinden :7 )

Kosten...fl.789,- voor deze midilands. http://www.midiland.com/products/8200.htm

Verwijderd

Als je speakers koopt en je wilt echt goed/mooi geluid dan is de plaatsing daarvan minstens zo belangrijk. Dus niet op je bureautje. Maar voor de bliepjes van het gemiddelde spel zou ik niet te veel geld uitgeven.
En mensen die beweren dat mp3-tjes goed klinken snappen er al helemaal niks van.

• Jag

Jag

Dat doet er toch helemaal niet toe? Ervaring met het bouwen van boxen dat blijft ervaring. Dus of ze het nou wel of niet onder hun eigen naam verkopen dat maakt geen reet uit
Ja, Yamaha heeft zoveel ervaring met het maken van speakers dat ze niet in staat zijn om voor zichzelf een redelijke line speakers uit te brengen.
Ik vraag me af wat je hebt aan boxen van 80 Watt als je niet een discofeesie wil geven.
Ik word zo moe van dit soort argumenten. Als je speaker een vermogen levert van 1 mW (dus een duizendste van een Watt), dan is dat al genoeg om je uit je slaap te houden. Maw, het is niet zo dat je 80 Watt nodig hebt of zo, en dat 20 Watt wel genoeg is voor op je bureau, maar dat goede speakers beter klinken.
Toch worden die boxen de hemel in geprezen door jan en alleman
Nou, echt niet hoor. Iemand die zich een beetje verdiept in audio, komt al snel tot de conclusie dat Bose het toch niet helemaal is.
Ik denk dat de kritiek soms wat onterecht is op de (kleine) computerboxen
Nou in zoverre is de kritiek terecht, nl dat computerspeakers kut klinken. Wat wel voor computerspeakers pleit, is dat ze zo onwijs goedkoop zijn. Ik vind computerspeakers een goede toepassing hebben op het bureau in de werkkamer voor een pc die niet gebruikt wordt om muziek of spellen mee te spelen.
Je haalt me de woorden uit de mond, ik had het gezegd kunnen hebben, ik ben het volledig met je eens
Ik was ook al van plan om het hele stuk te quoten, want ook ik ben het roerend eens met die tekst.

Jag

• aatos
  • Laatst online: 20:47
deze discussie lijkt niet meer heel erg over computerboxen te gaan, en ik heb nog wel een vraag over mijn gewone versterker/boxen (waar dus ook de computer op is aangesloten). Ik heb tweedehands een sony ta-ve610 gekocht voor 300 piek. kent iemand dit ding, zo ja, is 300 duur, en is het een beetje een goede versterker?
en het belangrijkste: wat voor boxen moet ik erbij kopen? ik heb nu twee jamo's van 100 piek per stuk, en achter twee boxjes van een of ander setje (panasonic). niet optimaal dus.
oh ja waar ik me over verbaasde die versterker weegt 10,5 kilo.. nooit zo'n zwaar ding gezien (behalve denon's en hk's van meer dan 2000 piek)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Die versterker kost nieuw FL890,- (adviesprijs)dus das wel een goede aankoop geweest(Als hij niet al te oud en nog een beetje mooi is).

Speakers zijn echt de allerbelangrijkste schakel in een stereoinstallatie.

Jamo zuigt net zo zwaar als Bose.Ga echt voor de betere speakers Kef,B&W etc.

Wanneer dit te duur is(wat ik me heeel goed kan voorstellen),kijk dan is bij bijv www.marktplaats.nl voor een paar tweede hands speakers,de betere merken gaan echt jaren mee.

Je kan voor relatief weinig geld dan echt mooie boxen kopen.

Wel eerst goed luisteren!!!!!!(Neem ff je eigen versterker mee of nog beter probeer in je eigen omgeving te luisteren,neem ook altijd een eigen cd mee).

Greetz Jur.

• Jag

Jag

Speakers, that's what's it's all about. Speakers zijn gewoon relatief met de andere schakels veruit het slechtst. Iemand (werkt op audio afdeling van Philips) heeft mij eens verteld dat je als vuistregel moet hanteren dat je in de volgende verhouding je geld uitgeeft (speakers/versterker/cd-speler): 10/5/2.5
Een versterker komt pas in de problemen als hij een moeilijke load (lees impedantie) krijgt. Sommige speakers hebben nogal de neiging om een nogal wisselende weerstand te hebben bij verschillende frequenties, met dalen van soms wel 1 Ohm. Maar met een ideale speaker zou er volgens mij nauwlijks verschil hoorbaar moeten zijn tussen verschillende transistor versterkers.
offtopic:
Ik heb btw vandaag in een winkel een verkoper door de telefoon aan iemand horen vertellen dat hij beter het duurdere model (uiteraard) kon kopen, omdat die 4x45 ipv 4x30 Watt leverde. En dat gaf volgens hem een aanzienlijk verschil in geluidsniveau en bovendien in kwaliteit van geluid. Niets is minder waar, het geeft namelijk een verschil van zo'n 1.8 dB in max volume (3 dB is net merkbaar), en van die kwaliteit zal ik het al helemaal niet hebben.

Maar als ik jou (aatos) was zou ik inderdaad een set B&W's kopen (heb zelf de B&W DM604's), of Kef, of Dali, of... keus genoeg. Gewoon zelf luisteren in een luisterzaal. Het is echt zwaar smaak afhankelijk, zo zweren sommige mensen bij Mission speakers, terwijl ik er niets aan vind. En 2e hands is zeker geen slechte optie. Maar je moet wel zeker een keer goed luisteren, en de gril eraf halen, om te kijken/luisteren of er iets beschadigd is.

Dat het trouwens niet meer over computerspeakers gaat, id niet zo gek als degene die de topic start, nooit meer terugkomt.

Jag

Verwijderd

Wat iedereen ff vergeet: met een gewone versterker heb je gene ene mallemoer aan de 4-kanaals functies (EAX/A3D) die de SBLive/Vortex2 kaarten bieden
Wellicht leuk voor MP3's of zo, maar voor games ben je dus je hele 3D-sound kwijt.

Of je moet 2 versterkers kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wie zegt dat ik nooit meer terug kom??? Ik kom elke dag terug om jullie advies te belezen. Ik kan er alleen niet over meepraten omdat ik me er niet in verdiept heb.

Verwijderd

Mijn luidsprekers zijn duidelijk het zwakste deel van mijn stereosetje. Het zijn een paar Magnat MSP-100 speakers. Zullen binnenkort wel te koop staan op www.marktplaats.nl :)

• aatos
allereerst bedankt voor de reacties.

tsja, als je de verhouding 10:5:2,5 neemt dan zouden de speakers 2 * 890 = 1780 piek moeten kosten.. iets boven mijn budget ;)

ik zal eens tweedehands gaan kijken.

• Jag

Jag

Yep, speakers zijn echt duur. Mijnes waren ook 1000,- per stuk. Maar voor zo'n 500 per stuk kan je al hele mooie speakers kopen, en het absolute minimum is ongeveer 250,- per stuk. Dan worden merken zoals JBL interessant.

Jag

• aatos
jag.. je bedoelt nieuwprijzen neem ik aan...

• TB

TB

pompiedom

Zucht.... had ik maar meer geld....
Mooie discussie wordt dut trouwens... :)

Verwijderd

Goed om te merken dat de meesten het er toch wel over eens zijn dat pc speakers zwaar zuigen.
Heb dat overigens een tijdje geleden hier wel anders gezien :)

Maar een echte audiofiel zal nooit surround of zo gaan gebruiken, echt totaal overbodig als je een goede installatie hebt.

Ik zelf heb technics speakers. Nu zijn de "normale" speakers van Technics ook niet alles, maar de professional lijn schopt zwaar kont. Zal je overigens zelden of nooit in een winkel tegenkomen.
De SB80 speakers die ik heb zijn nu zo'n 18 jaar oud, maar waren destijds al 1000 piek per stuk. Helaas is mijn oude trouwe versterker uit diezelfde tijd (destijds 1800 pietermannen) er onlangs mee opgehouden.
Maar inmiddels al weer vervangen door het op 1 na beste topmodel van technics :9~ :9~
Topmodel was trouwens over de 10.000 piek, toch net iets over mijn budget :)

• Jag

Jag

jag.. je bedoelt nieuwprijzen neem ik aan...
Yep.
maar de professional lijn schopt zwaar kont
Professional in welke zin?
Goed om te merken dat de meesten het er toch wel over eens zijn dat pc speakers zwaar zuigen.
Die zijn er wel hoor, computerspeaker fundamentalisten, maar ik denk dat ze niet zoveel zin hebben om hier te posten.

Jag
Pagina: 1