Wat is een mooie, doch betaalbare speakerset?? Ik zat te denken aan de Labtec LCS2514 4 Channel Surround speakers....
Is dat wat??
Is dat wat??
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
.
Verwijderd
Ik weet niet wat jij onder dynamiek verstaat, maar dynamiek krijg je niet door speakers. Dat is afhankelijk van de bron, of hooguit van de versterker als je echt tegen max volume aanzit, en je versterker max spanning geeft.Dat is alleen power maar geen dynamiek!
Mee eens, afgezien punt 4 dan. Als je goede speakers hebt, hoef je niet met toon regelingen te gaan composeren, maar het geluid al weer gegeven zoals het bedoeld was.1) ga naar een rommelmarkt en koop daar twee of vier speakers naar wens.
2) koop ook meteen een dikke oude versterker.
3) ff aansluiten op een mooi geluidskaartje
4) bass vol open
Hmm, Yamaha heeft echt niet veel ervaring met speakers, wel met versterkers. Ik heb overigens zelf speakers van Yamaha gehad (Ns-g40), waren relaxde speakers, zeker als je nagaat dat ze maar 280,- per stuk kostten (in de aanbieding).Yamaha weet echt wel wat ze maken, zeker met hun speaker en hifi ervaring
Yep, dat kan, maar dat is wel erg irritant met de volume regeling. Je hebt namelijk dan een aparte volumeregeling voor voor en achter, dus kan je dan het beste een goede positie van de volume knoppen vinden op beide versterkers, en dan het volume regelen (overall volume) met je sb.Maar kan ik dan ook in plaats van 1 4 kanaals versterker 2 2kanaals versterkers gebruiken?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Het gaat er mij om dat Yamaha maar erg weinig speakers van zichzelf heeft, en ook verkoopt (aan het aanbod in winkels te zien). De speaker merken (B&W, Dali, Kef, Bose, enz) nemen deze rol dan ook echt bijna volledig over.Correctie, yamaha is een van de weinige speaker bouwers die zelf hun cones maken. Kun je van veel merken niet zeggen
Echt shit zal het wel niet zijn, maar voor HiFi speakers zullen ze echt geen partij zijn. Dat kan ook niet, die hele set (vijf kanaals versterker plus versterker voor sub, vijf speakers en een sub) kost minder dan één van mijn speakers. Het is dus ook geen eerlijke vergelijking.of is dit ook allemaal shit vergeleken met echte boxen
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Je haalt me de woorden uit de mond, ik had het gezegd kunnen hebben, ik ben het volledig met je eens.Jur: Ik vraag me af wie die bose satteliet rommel in de hemel prijst????
Tis misschien wel leuk voor in de auto ofzo maar voor de rest zijn alle maar dan ook alle systemen die werken met subwoofer SLECHTER dan "normale" speakers met een beetje formaat.(Dan heb ik het natuurlijk wel over echte speakers).
Het hele systeem van een subwoofer is er voor een deel op gebaseerd dat beneden de 400 Hz geen kanaalscheiding is(De meeste crossovers scheiden ongeveer hier).
Ik heb thuis al 20 cd's die dat wel hebben,dus je stereo effect verdwijnt al voor een deel.
Ga voor de gein is naar een echte hifi zaak en luister is goed,dan zal je het verschil wel horen.
Watt's zeggen ook helemaal niets kijk daar dus nooit naar een echte klasse A versterker is meestal niet meer dan 20 Watt en dat is meer dan genoeg voor een huiskamer.
Ik begrijp echt niet dat iedereen op zijn compu van FL5000,- met dure geluidskaart niet de moeite neemt om een paar knappe speakers te kopen,dat hoeft echt niet zo heel duur te zijn.
En geloof me maar al die plastic rotzooi is prut
Koop gewoon een paar huiskamerspeakers(en niet van die subwoofer rommel).
Bose zuigt trouwens zowiezo nooooit kopen.
Greetz Jur
(p.s Koop a.u.b ook niet speakers uit een busje bij het tankstation voor "weinig" want daar trapt ook heel NL in,en deze zijn echt niet meer waard dan FL250,- Omni audio enzo,helemaal prut,Trap dus niet in die mooie verkoop praatjes,met zogenaamde test rapporten).
Verwijderd
Verwijderd
Ja, Yamaha heeft zoveel ervaring met het maken van speakers dat ze niet in staat zijn om voor zichzelf een redelijke line speakers uit te brengen.Dat doet er toch helemaal niet toe? Ervaring met het bouwen van boxen dat blijft ervaring. Dus of ze het nou wel of niet onder hun eigen naam verkopen dat maakt geen reet uit
Ik word zo moe van dit soort argumenten. Als je speaker een vermogen levert van 1 mW (dus een duizendste van een Watt), dan is dat al genoeg om je uit je slaap te houden. Maw, het is niet zo dat je 80 Watt nodig hebt of zo, en dat 20 Watt wel genoeg is voor op je bureau, maar dat goede speakers beter klinken.Ik vraag me af wat je hebt aan boxen van 80 Watt als je niet een discofeesie wil geven.
Nou, echt niet hoor. Iemand die zich een beetje verdiept in audio, komt al snel tot de conclusie dat Bose het toch niet helemaal is.Toch worden die boxen de hemel in geprezen door jan en alleman
Nou in zoverre is de kritiek terecht, nl dat computerspeakers kut klinken. Wat wel voor computerspeakers pleit, is dat ze zo onwijs goedkoop zijn. Ik vind computerspeakers een goede toepassing hebben op het bureau in de werkkamer voor een pc die niet gebruikt wordt om muziek of spellen mee te spelen.Ik denk dat de kritiek soms wat onterecht is op de (kleine) computerboxen
Ik was ook al van plan om het hele stuk te quoten, want ook ik ben het roerend eens met die tekst.Je haalt me de woorden uit de mond, ik had het gezegd kunnen hebben, ik ben het volledig met je eens
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Yep.jag.. je bedoelt nieuwprijzen neem ik aan...
Professional in welke zin?maar de professional lijn schopt zwaar kont
Die zijn er wel hoor, computerspeaker fundamentalisten, maar ik denk dat ze niet zoveel zin hebben om hier te posten.Goed om te merken dat de meesten het er toch wel over eens zijn dat pc speakers zwaar zuigen.