[WinXP-SP2] CD Drive aanwezig maar niet fysiek!

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 16:58
Hi tweakers.

SInds een paar dagen merk ik iets vreemds aan mijn systeem ik zien in mijn verkenner dat ipv de 2 fysieke drives ik er 3 heb waarvan er 1 virtual is genaamd "IVI Virtual CD SCSI CdRom Device"
Ik heb zelf geen virtual drive software of iets dergelijks draaien en ik krijg deze maar niet weg uit mijn systeem.
Verwijderen en na een restart staat deze er weer netjes tussen ?¿?¿

Waar komt deze vandaan en belangrijker nog hoe krijg ik hem weg?

Verwijderd

wat voor software heb je de laatste tijd geinstalleerd?

meer details plz.

Verwijderd

Sinds wanneer heb je dit en wat heb je daarvoor geinstalleert ?

Heb je Nero onlangs geinstalleert ? Zo ja, had je dit ook voor installatie van Nero ? Het kan ook spy/adware zijn, draai Hitman pro eens. Kijk in schijfbeheer of er iets opvalt.

Wat bedoel je met verwijderen ? Hoe kun je zo een driver verwijderen ? :/

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 04:54:
Sinds wanneer heb je dit en wat heb je daarvoor geinstalleert ?

Heb je Nero onlangs geinstalleert ? Zo ja, had je dit ook voor installatie van Nero ? Het kan ook spy/adware zijn, draai Hitman pro eens. Kijk in schijfbeheer of er iets opvalt.

Wat bedoel je met verwijderen ? Hoe kun je zo een driver verwijderen ? :/
Wanneer het opgetreden is is voor mij een raadsel, het was toch al niet overzichtelijk in mijn verkenner maar om 1 of andere reden viel hij een tijd terug op.
Na wat speurwerk in register en google blijkt het een virtuele drive te zijn die zich met InterVideo software mee installeert maar na het verwijderen ervan wat al een aantal weken terug gebeurd is staat hij er dus nog steeds :(

Zelfs de intervideo site biedt geen hulp

Met verwijderen bedoelde ik installatie ongedaan maken in hardware!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

schumi2004 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:44:
[...]

Wanneer het opgetreden is is voor mij een raadsel, het was toch al niet overzichtelijk in mijn verkenner maar om 1 of andere reden viel hij een tijd terug op.
Na wat speurwerk in register en google blijkt het een virtuele drive te zijn die zich met InterVideo software mee installeert maar na het verwijderen ervan wat al een aantal weken terug gebeurd is staat hij er dus nog steeds :(

Zelfs de intervideo site biedt geen hulp

Met verwijderen bedoelde ik installatie ongedaan maken in hardware!
Ja tuurlijk, als het hoort bij Intervideo dan zal ie zich iedere keer weer terug installeren :+ .
M.a.w dump intervideo en pak iets anders als powerdvd of een losse plugin ala purevideo van Nvidia (ik neem even aan dat het intervideo windvd is dat je gebruikt).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• schumi2004
Djoekie schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:10:
(ik neem even aan dat het intervideo windvd is dat je gebruikt).
Yup, idd

MAAR, winDVD is al, ik wil niet zeggen eeuwen maar, een poos van mijn systeem verwijderd en elke keer blijft deze drive terugkomen wordt er str*nt ziek van :(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

schumi2004 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:21:
[...]

Yup, idd

MAAR, winDVD is al, ik wil niet zeggen eeuwen maar, een poos van mijn systeem verwijderd en elke keer blijft deze drive terugkomen wordt er str*nt ziek van :(
Misschien vreemd maar installeer diezelfde intervideo windvd VOLLEDIG (dus alle opties erbij) weer. Vervolgens deinstalleren en dan goed opletten of ie vraagt of je ALLES wilt wegdoen. Soms heb je van die uninstallers die alleen maar een gedeelte weg gooien totdat je expliciet zegt dat alles weg moet.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1