Ik heb een vraag over het partitioneren van mijn hardeschijf, ik heb de FAQ al doorgelezen. Ik ben uiteraard wel het één en ander wijzer geworden, alleen heb niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.
De bedoeling is om met mijn 2 hardeschijven 4 partities te maken. En op één partitie het OS (winxp).
Ik maak de partities met Partition Magic.
Als ik het goed heb begrepen is het voor mij het verstandigst om per HD één primaire partitie te maken en 1 logisch station te maken.
Maxtor 250 gig:
20 Gig (primaire) voor windows
230 Gig (logisch) overig
Maxtor 160 Gig:
30 Gig (primaire) voor software
130 Gig (logisch) overig
De 2e optie is om per HD twee primaire partities te maken. Ik las in de FAQ dat meerdere primaire partities handig is als je meerdere OS wilt gebruiken. Omdat dit niet bij mij het geval is lijkt mij de eerste optie voordehand liggend.
Wat kan ik volgens jullie het beste doen.
De bedoeling is om met mijn 2 hardeschijven 4 partities te maken. En op één partitie het OS (winxp).
Ik maak de partities met Partition Magic.
Als ik het goed heb begrepen is het voor mij het verstandigst om per HD één primaire partitie te maken en 1 logisch station te maken.
Maxtor 250 gig:
20 Gig (primaire) voor windows
230 Gig (logisch) overig
Maxtor 160 Gig:
30 Gig (primaire) voor software
130 Gig (logisch) overig
De 2e optie is om per HD twee primaire partities te maken. Ik las in de FAQ dat meerdere primaire partities handig is als je meerdere OS wilt gebruiken. Omdat dit niet bij mij het geval is lijkt mij de eerste optie voordehand liggend.
Wat kan ik volgens jullie het beste doen.