[Notebook] Hulp nodig bij keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:43
Ik ga dinsdag een nieuwe notebook aanschaffen maar ik ben een ontzettende twijfelen, dus ik heb graag jullie hulp even nodig.

Mijn budget is 900 euro, maar ik kan wel tot 999 gaan. Het is ter vervanging van mijn huidige PC (AMD 64 3200+, 512MB geheugen, 36GB HDD raptor & Radeon 9800 pro). Ik wil er niet zwaar op achteruit gaan, al zal dit toch wel een beetje gebeuren denk ik. Heb al veel op Google gekeken maar kan weinig reviews vinden helaas. Ik ben het volgende model tegen gekomen wat ik erg mooi vond, maar door het vele lezen ben ik toch wat gaan twijfelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerland.nl/pics/prodinfo/notebooks/5002_WLMi.jpg
  • 15,4" WXGA Crystalbrite (1280x800)
  • AMD TurionT 64 ML-32 1.8 GHz
  • 1024MB DDR geheugen
  • 100GB harddisk
  • SiS 760GX 128 MB shared
  • DVD -/+ DVD ReWriter double layer
  • 3x USB 2.0, VGA-out
  • 10/100 Mbit LAN, 56K modem
  • Wireless LAN 802.11b/g
  • Inclusief Windows XP Home
Prijs: 999 euro.

Nu heb ik gelezen dat de kwaliteit van de laptops zelf niet echt super is van Acer? Ik moet natuurlijk niet hebben dat hij binnen de korste keren versleten is o.i.d. En dat het klepje van de DVD speler eraf zou vallen? En de service? Voor dit geld wil ik wel een super goede laptop natuurlijk :)
EN kan je met deze videokaart (want ik heb echt geen flauw idee of hij goed is of niet) een beetje redelijk HALO kunnen spelen?

Ik heb ook een HP, en Sony laptop gezien maar die hebben allemaal minder geheugen, dus lijkt mij dat die afvalt. Misschien heeft iemand nog een notebook die prijs bij mij past?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
SiS 760GX 128 MB shared
Dat gamen kan je wel shaken :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Ad Hox
Ja? Dus ook niet gewoon een potje Halo (hoeft niet eens op zijn hoogst).

Damn. Weet je de dan een goede vervanger? De schijf is de minste belangrijke factor: met 40gb ben ik al blij. Liefst wel 1gig geheugen, en hij moet minstens net zo snel zijn (lees: merkbaar) als mijn oude (amd 64 3200+),

• Chiron

Chiron

Als je games wil spelen kan je het beste een laptop nemen met een videokaart met eigen geheugen ipv shared.. helaas zijn die dan weer net duurder dan je budget toe laat volgens mij

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Ad Hox
Maar als hij shared is en ik heb 1 gig geheugen moet het toch wel lukken? Hmm als jij het zegt zal het wel zo want ik heb helemaal geen ervaringen met laptops.

Misschien een laptop met 512MB geheugen (dat heb ik nu met mijn PC ook en hij is rete snel), en dan een betere videokaart?

• Chiron

Chiron

http://www.tweakers.net/pricewatch/120229 helaas net even boven je budget vrees ik, maar deze zou perfect zijn voor wat je wil.

De pest is dat als je een laptop wil met een betere videokaart er meestal ook gewoon meer geheugen in zit ;)

• Ad Hox
Ik kan ook voor deze gaan:
  • Acer Laptop Aspire 5024WLMi Turion 64 ML-34
  • 1,8GHz, 1MB
  • 512MB DDR
  • 15.4", 80 GB
  • Chipset ATi Mobility Radeon XPRESS 200
  • 80 GB HDD
Dan heb ik wel minder geheugen en 20GB minder schijfruimte. Die schijfruimte kan me echter gestolen worden.

Wat is voor mij nu de beste keuze? 1GB en een kut videokaart of dan beter 512MB en wel een ATI® X600 of X700 grafische kaart?

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/20548.jpg

Hij is wel ietsje pietsje goedkoper :)

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:30
als je wilt gamen, minimaal
x600, x700 of nvidia 6200 of eventueel radeon 9700mob,

verder vind ik de behuizingen van acer een beetje brak, en geven ze slechts een jaar garantie
in tegenstelling tot asus en msi

ook de service afhandeling is bij acer niet al te snel, de reden dat ze zo goedkoop zijn is dat ze hun service omlaag hebben gegooit.

kijk eens naar een asus bijvoorbeeld:

pricewatch: Asus A6VC-Q004H (P-M 740; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)

ietsjes duurder, maar wel twee jaar garantie

[ Voor 17% gewijzigd door Fat Baba op 25-01-2006 09:05 ]

• Ad Hox
Naa dat gaat toch echt boven mijn budget: heb eigenlijk maar 900 en die 5024 is er voor 950 ongeveer dus dat kan nog wel.

Maar het is dus nu eigenlijk even de afweging:

512MB, 80GB HDD & X600/X700 videokaart

1024GB, 100GB HDD & 128MB Shared

Het is ter vervanging van mijn desktop pc, maar ook met oog op de toekomst. Kan ik er niet anders later een dimmetje bij plaatsen? Dat zou IDEAAL zijn.

Verwijderd

Ad Hox schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:45:
Naa dat gaat toch echt boven mijn budget: heb eigenlijk maar 900 en die 5024 is er voor 950 ongeveer dus dat kan nog wel.

Maar het is dus nu eigenlijk even de afweging:

512MB, 80GB HDD & X600/X700 videokaart

1024GB, 100GB HDD & 128MB Shared

Het is ter vervanging van mijn desktop pc, maar ook met oog op de toekomst. Kan ik er niet anders later een dimmetje bij plaatsen? Dat zou IDEAAL zijn.
gewoon 512 er bij plaatsen, kost iets van 60 euro, magoed dan ben je ook klaar

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik wil ook even de gelegenheid aangrijpen nog een goed woordje te doen over ASUS ; Ik ben erg tevreden over de robuustheid van mijn eigen ASUS-laptopje, zelfs een gemorst kopje cactusthee is door dit geval overleefd!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:37:
[...]

gewoon 512 er bij plaatsen, kost iets van 60 euro, magoed dan ben je ook klaar
Voor zo ver ik weet kost een 512MB dimmetje voor in een laptop rond de 110 euro. Dat scheeld wel een heel stuk met hetgeen wat jij daar zegt.

[ Voor 1% gewijzigd door DamadmOO op 25-01-2006 11:57 . Reden: oops. komt omdat ik zo'n klote hp ding had :P ]

Verwijderd

DamadmOO schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:45:
[...]

Voor zo ver ik weet kost een 512MB dimmetje voor in een laptop rond de 110 euro. Dat scheeld wel een heel stuk met hetgeen wat jij daar zegt.
Ik weet niet waar jij he gehuegen koopt maar als je 110 moet betalen word je behoorlijk afgezet.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
1gb kingston sodimm ddr heb ik 2 maanden geleden aangeschaft voor €170,- bij een lokale pc boer. Icm de 1x256mb die ik heb laten zitten, doet mijn lapie alles lekker snel :D (binnenkort wellicht een 2e gb reep erbij)

My Specs | My BF2 Stats

• Ad Hox
Dus ik zie dat je dat ook gewoon later kan doen?Dan is mijn keuze snel gemaakt :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit is misschien wel een idee, heb je tenminste een fatsoenlijke videokaart, en kan je de rest later upgraden of 2de hands kopen ;

- MSI m635 barebone ( 15,4" , X700 ) á 597 euro
- Sempron 3000+ 25watt á 73 euro (turion is nog te duur (kan je later nog upgraden), en hiermee kan je nog prima uit de voeten.)
- 1GB pc3200 sodimm dane-elec á 125 euro
- Hitachi 5k100 5400tpm 60GB á 80 euro
- NEC ND6550 8x dvd á 67,5 euro

Circa 950 euro toch wel lijpe laptop met GOEDE videokaart. De proc kan je dan later altijd vervangen door een turion die iets zuiniger en sneller is. Maar voor spelletjes met een x700 voldoet die sempron 3000+ perfect.

Belangrijkst is echt de videokaart, de rest kan je later nog upgraden. De videokaart niet meer (tenzij je mxm hebt, maar dat zijn maar heel weinig heel dure lappies die dat hebben) , als je een crappie videokaart koopt zit je er dus aan vast tot je een nieuwe laptop koopt! De proc/hdd/geheugen/dvd kan je altijd nog vervangen.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
De processor vervangen bij een laptop??? Ik heb mn geheugen er al voor me in laten zetten (wat ik bij een gewone pc zo zonder nadenken zelf doe)

Ik zou het zelf niet aandurven iig

Voor de rest zou ik cker geen sempron nemen, ik raad of een turion of een pentium m (met voorkeur een centrino, eventueel duo core) aan.

My Specs | My BF2 Stats

• Ad Hox
Ja heb je gelijk in.

Acer Aspire 5024WLMi en dan later 512MB erbij zitten. Er zit al een Turion in en een goede videokaart.

Baal alleen dat er in laptops nooit TV kaarten inzitten :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Lostcuban schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:21:
De processor vervangen bij een laptop??? Ik heb mn geheugen er al voor me in laten zetten (wat ik bij een gewone pc zo zonder nadenken zelf doe)

Ik zou het zelf niet aandurven iig

Voor de rest zou ik cker geen sempron nemen, ik raad of een turion of een pentium m (met voorkeur een centrino, eventueel duo core) aan.
Kan makkelijk bij de meeste nieuwe laptop's. En een sempron 3000+ is zo slecht nog niet, iig voldoende op lijn met een x700 als het om games gaat. Kijk een 7800gtx met een sempron is natuurlijk een waardeloze combo, maar een sempron loopt on par met een x700 zou ik zo zeggen.

Bij mijn vorige laptop ben ik van een celeron M naar een pentium M 730 gegaan. Nu heb ik een nieuwe, want de oude was kapot gegaan door een ongeluk, alleen de proc en alles werkte nog perfect, dus heb ik een msi m645 barebone gekocht (met magnesium behuizing en GF 6600GO :P geen plastic). Daar de proc in overgezet, 1GB ddr overgezet, harde schijf van 4200tpm 30GB, slimline dvd-rom/brander en het 54mbit wlan mini-pci wlan kaartje. Werkt perfect, typ dit bericht erop. Je moet wel wat verstand van pc's hebben wil je het correct vervangen enzo, maar verder geen probleem hoor.

Vandaag komt als het goed is ook een 7200tpm schijfje binnen als vervanger van die 4200tpm :)

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 21:46
Ad Hox schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:26:
Ja heb je gelijk in.

Acer Aspire 5024WLMi en dan later 512MB erbij zitten. Er zit al een Turion in en een goede videokaart.

Baal alleen dat er in laptops nooit TV kaarten inzitten :)
Hou er alleen rekening mee dat in deze laptop twee reepjes van 256 MB in zitten en dat daardoor alle twee de bankjes al bezet zijn. Als je dan dus upgrade met 512 MB heb je in totaal nog maar 768 MB werkgeheugen, omdat je een van de 256 MB stripjes er uit moet halen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Ad Hox
Dat is wel balen. Maar als mijn budget het toelaat in de toekomst dan koop ik het volgende:
  • 2x 512MB geheugen (of 1GB maar schijnt dat die niet op PC3200 kunnen op die Acer 5024) (120 euro)
  • USB 5.1 Geluidskaart (voor mijn 5.1 Creative setje) (24 euro)
  • USB TV kaart (???? 60 euro ongeveer denk ik)
Verder heb ik niks nodig

Edit: iemand komt mijn PC kopen voor 500 euro (specs staan in mijn sign en in mijn startpost), dus ik kan dinsdag de laptop halen! Heb hem echter nog nooit in het echt geprobeerd, maar á la, dat neem ik voor lief :)

[ Voor 24% gewijzigd door Ad Hox op 26-01-2006 18:43 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zoals de anderen al zeggen is een 128 shared videokaart meestel 3 x niets. Zeker als jij de laptop wil gaan gebruiken als desktop vervanger (waar notabene een 9800pro inzit.)

Verder lees ik in je laatste zinnetje dat je de laptop blindelings besteld/gaat kopen. Waarom neem je nou nog niet even de tijd om er zeker van te zijn dat dit dé laptop is die je graag wilt, er zijn echt een heleboel dingen die tegen kunnen vallen namelijk, zoals een Glare panel, of de ergonomie of misschien wel de robuustheid. Neem de tijd ervoor en ga eens langs bij een winkel waar ze hem verkopen of ga eens naar een MediaMarkt waar ze genoeg laptop's hebben uitgestald. Misschien heb je tegen de tijd dat je hem daadwerkelijk gaat kopen wel weer wat extra centjes zodat je gelijk voor de 1024mb kunt gaan :)

www.google.nl

Pagina: 1