Op bepaald tijdstip download starten?

Pagina: 1
Acties:

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 16:11
Omdat mijn provider (Telenet) een datalimiet heeft (ik woon in België) en het verbruikte datavolume tussen 0:00 uur en 10:00 uur maar voor de helft mee telt vraag ik me af of er een manier of een progje bestaat dat ervoor zorgt dat de download op een bepaald tijdstip begint. Ik gebruik vooral newsgroups en dan Grabit om dingen binnen te halen. Kan ik ervoor zorgen dat ik alles klaar zet in Grabit (of een andere newsreader) en dat dan om 0:01 ofzo alles begint met downloaden? Thanx.

Verwijderd

Kan hem toch om 11uur of hoelaat je naar bed gaat aandoen?
Heb wel een prog dat je pc uit zet maar dat wil je zeker neit?

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Software Algemeen lijkt mij een betere plaats voor deze vraag, ik zal hem even moven.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Verwijderd

Sorry voor dubbelpost maar anders mis je hem misschien.
Je kan een tijdwekker of hoe zoiets heet op je stopcontact zetten van je modem.
En je download programma gewoon aan laten, wanneer je modem werkt zal de download snelheid zelf toenemen ;)

• baldbelow
En dat werkt goed? Heb je er zelf ervaring mee?

Verwijderd

Haal de stekker is uit je modem.
Start een download programma en start alle downloads.
Stop de stekker in je modem, en wat gebeurt er... ;)

Gewoon zo'n simpel ding wat ze ook voor lampen gebruiken zodat ze om 8uur aangaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 00:01 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:40
Of je gebruikt Sanzbd
Hiermee kun je bepalen binnen welke tijden hij mag downloaden.
En met een beetje configgen, kun je em ook laten parren en unrarren, zodat je download s'ochtends netjes voor je klaarstaat als je wakker word. Uitgepakt en wel.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Het kan werken, het zou overigens ook kunnen dat GrabIt na zoveel keer proberen een timeout zal geven en stoppen. ;)

Kan je GrabIt of een van de andere newsreaders (newsleechers) niet instellen dat het automatisch begint met downloaden zodra je het programma opstart? Zo kan je bijv. dmv Scheduled Tasks automatisch GrabIt laten opstarten vanaf een bepaald tijdstip, en ook evt. afsluiten op een bepaald tijdstip. :)

Signature

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een andere manier is om met bijvoorbeeld netlimiter het programma buiten die uren te limiteren op 1 KB/s bijvoorbeeld. Zodra het 0.00 wordt krijgt hij weer de volle bandbreedte en na 10en wordt weer afgekapt. :)

• baldbelow
Metal schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:07:
Een andere manier is om met bijvoorbeeld netlimiter het programma buiten die uren te limiteren op 1 KB/s bijvoorbeeld. Zodra het 0.00 wordt krijgt hij weer de volle bandbreedte en na 10en wordt weer afgekapt. :)
Oeh, goede tip. Ik gebruik nu nog versie 1.30 van Netlimiter en daar kan ik dat niet instellenb, ik zie dat ze al bij versie 2 zijn, ga eens even kijken of ik die kan vinden...
Pagina: 1