[Extern] 2.5" HD behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28
Ik heb onlangs een HD-upgrade gedaan van mn laptop (MK4025GAS --> 7k100).
Nu heb ik deze Toshiba schijf over en wil ik in een externe behuizing prikken.
Het punt is echter dat de schijf 700mA vraagt en een USB poort maar 500mA kan leveren.
Ik zoek dus een behuizing met 2 USB aansluitingen, maar ik krijg nergens duidelijkheid welke behuizing dat heeft.
Ik heb de pricewatch doorgespit, GoT en de sites van de fabrikanten uitgepluist.
Wie kan mij helpen aan zo'n behuizing (heeft er iemand bv één met 2xUSB oid)
Budget is niet zo'n probleem...

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
nou ze hebben allemaal 1 usb aansluiting

maar vele van hun hebben een kabel met 2 usb's aan ene kant en 1 usb aan andere kant...

code:
1
2
HD-Case USB--------------------USB
                             |---USB

zoiets

[ Voor 7% gewijzigd door The Conman op 24-01-2006 23:27 ]

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28
Dus 2 aan de laptop kant en 1 aan de HD kant?
Zoals jij het hebt getekend zou het nog niet werken....

En met vele heb je ze nog niet allemaal natuurlijk.... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Juppehup op 24-01-2006 23:32 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06
Ik weet niet of het reclame is, maar ik heb een externe 2,5inch hdd bebuizing gekocht bij ww.1to0.nl en daarbij zat een kabel met aan de computer kant 2 usb kabels.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

BOINC stats

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 18:35
Ik heb sinds kort een 2.5 inch externe usb kastje gekocht.

Daarin doe ik een oude toshiba schijfje van 1gb in, die totaal 0.7A is, dus 700ma

Opzich werkt hij wel goed, maar misschien ben ik toch aan de veiligere kant als ik er een 0.5A hardeschijf van 1Gb in doe, want die heb ik namelijk ook nog liggen.

Iemand zijn mening hierover?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Een collega van me heeft laatst in Utrecht zo'n behuizing gekocht met 2 USB aansluitingen aan het eind van de kabel. Redelijk mooi zilver kastje met blauw lampje bij power, rood bij lezen. Door het knipperen tijdens lezen ontstaat een hele mooie gloed die richting paars gaat.

Hij functioneert ook goed, zijn 20GB schijf kan op 1 usb poort.

Zelf heb ik ook een 500ma 20GB schijf in een behuizing van Mycom. Je merkt het snel genoeg als je schijf niet genoeg power krijgt (ik heb dat soms bij gebruik van een te lange usb kabel) dan maakt de schijf het geluid van aan/uit gaan constant. Deze behuizing is te voeden met een kabeltje dat tussen de ps/2 aansluiting gaat. Hij komt dus tussen de computer en het keyboard te zitten.

De behuizing van Mycom is iets minder mooi, er staat tevens ook MYCOM op, maar het is veel makkelijker om van schijf te wisselen, iets wat ik vrij vaak doe. Je hoeft hem niet perse vast te schroeven in deze behuizing en hij gaat met een simpel klik systeem open.

[ Voor 19% gewijzigd door Pixal op 17-02-2006 11:21 ]

• Marctraider
Klopt, er zit inderdaad een ps/2 aftap stekkertje aan.
Maar dat gebruik ik liever zo min mogelijk dus ik doe er gewoon een 0.5A harddisk in, elke fatsoenlijke pc die 0.5A levert via usb moet werken.

Toen ik als eerst de externe hd aansloot tikde hij, de tweede keer ging hij gewoon aan.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MarcTraider schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:24:
Klopt, er zit inderdaad een ps/2 aftap stekkertje aan.
Maar dat gebruik ik liever zo min mogelijk dus ik doe er gewoon een 0.5A harddisk in, elke fatsoenlijke pc die 0.5A levert via usb moet werken.

Toen ik als eerst de externe hd aansloot tikde hij, de tweede keer ging hij gewoon aan.
Ja, dat maak ik ook weleens mee, rare kuren, maar nooit terwijl de schijf eenmaal gedetecteerd is.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik heb een Target 2,5" case.. ook met 2 usb stekkers aan pc kant.. Helaas met mijn D800 moet ik 'm weer gebruiken, D600 werkte zonder problemen met 1 stekkertje..

bij mij werkte het ook om een nokia lader erbij te frotten (zit ook een adapter aansluiting op de case)..

Pvouput live

• Marctraider
Pixal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:41:
[...]

Ja, dat maak ik ook weleens mee, rare kuren, maar nooit terwijl de schijf eenmaal gedetecteerd is.
yup, maarja ik gebruik nu een 0.5A hardeschijfje dus alles is prima, er is nog steeds een probleem met linux, maarja dan gebruik ik daarvoor gewoon firewire :)
Pagina: 1