Toon posts:

SPSS kolomtypen importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om data uit een database geautomatiseerd naar een CSV bestand te schrijven. Dat lukt en is netjes te importeren in het statistiekenprogramma SPSS.
Echter, de gegevens bestaan uit iets meer dan 400 kolomtypen. Dus nu moeten na het importeren van de data apart nog eens alle 400+ datatypen MET DE HAND goed worden gezet. Is er niet een manier om ook de datatypen correct in te laten stellen met een scriptje of op enige manier met het importeren?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

hehe, toevallig eergister een toets gehad over SPSS, heb gezworen om SPSS niet meer te openen maar speciaal voor dit topic toch maar even gedaan dan.

Volgens mij kan je voor jou geval via Open Database, dan Excel aangeven en dan run query. Hoe je dat precies instelt enzo moet volgens mij een niet te groot probleem zijn. Of je moet even meer informatie geven, want snap het probleem niet helemaal....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga na het tikken van dit berichtje gelijk even kijken naar de open database. Meer informatie...

Ik maak van de gegevens in m'n database een CSV bestand. De eerste regel van dit bestand bevat de kolomnamen en de volgende regels representeren allemaal 1 record. Ik kan dit CSV bestand netjes inlezen in SPSS. Dat wil zeggen: Hij maakt de juiste kolommen aan met de juiste namen en importeert de gegevens correct (dus de juist data in de juiste kolommen).

Echter, de kolomTYPEN kan ik met mijn CSV bestand niet meegeven. Sommige kolommen moeten van het type string zijn, anderen weer van het type date. En die kolommen moeten wel goed staan voor het maken van analyses. Met de hand goed zetten is geen optie, aangezien (zoals te lezen in mijn SP) er 400+ kolommen bestaan. Dat is gewoon te veel.

Ik zoek dus een optie om in een reut alle kolomtypen in te stellen op een vooraf gedefinieerd type.