[Veritas] Vraag over append en overwrite periode

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen, ik ben sinds kort op stage met veritas 10 backup exec aan het klooien, maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb de opdracht gekregen de lokale intranet server te backuppen. Iedere dag moet er een backup gemaakt worden. Het moet zo zijn dat je de bestanden van elke dag terug kan zetten, het is dus niet dat de backup iedere dag bijgewerkt moet worden, maar dat alles iedere keer gebackupt wordt (copy files).

Je moet tot 14 dagen terug kunnen restoren.

Hierover heb ik vragen:

- Wat moet ik me precies met een media set voorstellen? 1 bkf bestand zeg maar? Of is het gewoon een aantal bkf bestanden die bij elkaar horen?
- Ik snap het niet met dat append en overwrite periode. Heb ik het goed als ik overwrite op 14 dagen zet (tot dan moet de boel bewaard zijn), en de append op 1 dag (iedere dag een nieuw mapje met webserver bestanden?). Krijg ik op deze manier:
- Na bv. 3 weken een mapje met 14 bkf bestanden met in elk bestand de webserver files van die dag?
- Na bv. 3 weken een mapje met 21 bkf bestanden met in elk bestand de webserver files van die dag? En dat pas als de capacity van die drive bijna vol is, bestanden ouder dan 14 dagen worden weggegooid?
- Het zelfdeze als de 2 gevallen hierboven, maar dan alles in 1 blf bestand?

Ik heb al een beetje op internet zitten neuzen, maar wordt er weinig wijzer van, net zoals de fucking manual van Veritas zelf. Ik ben toe aan een stukje Nederlandse uitleg. Ik hoop dat jullie die mij kunnen geven.

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Volgens mij weet ik het
Append is na hoeveel tijd er een bkf bestand gemaakt moet worden. En overwrite wanneer het een bkf overschreven mag worden.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))