Toon posts:

Welk plankje voor deze combo ?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige pc heeft een 865G mini-mobo o.a. met de volgende componenten :

P4-3.0 HT 800 FSB
2x 512 Mb Samsung DDR400 (PC3200)
1x Seagate Barracuda IDE - 160 MB
Zalman CNPS7000A-CU cpu cooler

Omdat wil overstappen op een tower zal er niks anders opzitten dan een nieuw mobo'tje aan te schaffen. Daarnaast wil ik er een 2e hd bijplaatsen (Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)

Welk recent plankje is aan te bevelen ? (moet wel met de Zalman weten om te gaan)
En... kan ik IDE en sATAII zonder problemen naast elkaar draaien ? of heeft dit invloed op de performance ?

Thanks !

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een Asus P4P800-E zou perfect gaan.

En S-ATA en P-ATA zullen elkaar niet van het werk afhouden, hier werkt het ook gewoon...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28

Harrie

NederVlaming

Gaat een mini mobo dan niet in een tower? Ik dacht dat er op mijn motherboard tray ook gaten zaten voor een mini moederbord.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

IDE en SATA (al dan niet II ) naast elkaar gaat gewoon draaien. En ik dnek dat als je even gaat zoeken naar een towermodel dat ook mini-ATX ondersteunt, dat je dat ook wel moet kunnen vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 16:16
Als je echt een nieuw moederbord wilt, dan is de Asus P4P800 (of P4C800) idd. een erg mooi plankje. Maar volgens mij kan elke ATX kast ook m-ATX moederborden aan. Dus is het niet nodig om een nieuw moederbord te kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Er wordt hier van je verwacht dat je zelf een keuze kan maken op basis van de door jouzelf gestelde eisen :) Ik zie veel te weinig daarvan in je topicstart terug. In Complete Systemen & Laptops staat een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic, neem eens de topicstart daarvan door ;)

En inderdaad, in ATX towers kun je alle andere ATX formaten stoppen, behalve Extended ATX. Dus zeker ook micro ATX.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 25-01-2006 06:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.