Hoe UPNP aanzetten op een Cisco router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 14:31
Inmiddels ben ik het hele internet afgelopen naar info hoe ik uPNP kan aanzetten op een Cisco, laten we zeggen een Cisco 828 of een 1721. Deze routers zijn uPNP conpatible volgens de product description.

Nergens kan ik een example config, one liner of IOS command vinden die dit inschakeld.

Weet iemand dit of heeft iemand het aanstaan (misschien via de web interface ingeschakeld? alhoewel ik het ook daar niet kan vinden) )

...don't know what should be here...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij mijn weten hebben cisco routers geen upnp support. waarom niet :? omdat je meestal bedrijfsmatig dat niet moet willen hebben (=vette security leak)

voor thuis, ok maar dan heb je geen cisco.

* Zwelgje heeft dan ook alles van cisco thuis :P alleen geen upnp behoefte :)

A wise man's life is based around fuck you

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waar vind je dat ze uPNP compatible zijn, dan? Want bij mijn weten is dat namelijk bij geen enkel Cisco product zo. Alleen Linksys (onderdeel van Cisco).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Idd, cisco zit volgens mij wel in upnp support group maat vind het qua security een brak protocol. Derhalve zul je nog geen support vinden in de professionele apparatuur.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 21:24
en als je voor meerdere pc's meerdere poorten voor bijvoorbeeld messenger wil openen?

[rml][ FAQ] Toevoeging poortmappings verhaal?[/rml]

heeft iemand dit al met succes aan de gang gekregen op een cisco? :)

Verwijderd

Meester_J schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:24:
en als je voor meerdere pc's meerdere poorten voor bijvoorbeeld messenger wil openen?

[rml][ FAQ] Toevoeging poortmappings verhaal?[/rml]

heeft iemand dit al met succes aan de gang gekregen op een cisco? :)
bedrijfsmatig heb je natuurlijk ook een proxy en sta je nooit rechtstreeks verkeer toe naar je interne netwerk (aka clients)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 11:34 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 21:24
maar met een proxy los je het UPnP probleem nog niet op volgens mij.... 8)7

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:32:
[...]

bedrijfsmatig heb je natuurlijk ook een proxy en sta je nooit rechtstreeks verkeer toe naar je interne netwerk (aka clients)
Dat is natuurlijk onzin. Of je dat wel of niet toestaat is volledig afhankelijk van o.a. het soort netwerk, het soort bedrijf en de behoeften van de medewerkers. De meeste (vooral kleinere en middelgrote) bedrijven hebben gewoon een routertje met NAT.

Laat ik 't zo zeggen: bij mij op 't werk kunnen veel mensen hun werk echt niet doen als ze alleen toegang hebben via een proxy.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 25-01-2006 12:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 14:31
Ik las in dit bericht: [rml]oZy in "[ NAT] Cisco 826 ipv Alcatel Speedtouch P..."[/rml] (op GOT) van iemand die UPNP aan had staan op een 826 router. Heb hem even een mailtje gestuurd.. even wachten...

[ Voor 21% gewijzigd door Roel Broersma op 25-01-2006 13:31 ]

...don't know what should be here...

Verwijderd

Ik zie hier niks tussen staan over uPNP...
http://www.cisco.com/en/U...heet09186a0080088733.html
Pagina: 1