Welke Laser printer heeft snelste First page

Pagina: 1
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ik ben opzoek naar een printer om contant bonnen, en afhaal bonnen uit te printen. Nu gebeurt het op een naald printer. Maar die begint te haperen.

Hij hoeft geen speciale dingen te kunnen, resolutie is ook niet erg belangrijk, alleen de snelheid. Ik en de klanten willen dus niet eerst 10 seconden wachten tot het ding eens warm is. Zoals de samsung ML1510 deze doet over de eerste pagina bijna 10 seconden. Als de afdruk voltooid is, en je geeft dan nog een oprdacht dan begint hij meteen. Maar wacht je 5 minuten, dan begint hij weer eerst met opwarmen enz.

Op google heb ik al verschillende printers gevonden, maar deze zitten allemaal rond de 8 seconden first page out. En 20 pag. per minuut.

Hier hoeft hij maar 3 pagina's per opdracht af te drukken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik de hplj 4200 en die rost er ong 44 paginas per minuut eruit. opwarmen gebeurt in 3sec en dan begint het apperaat al een papiertje te slikken.

39

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wat is 8 seconden langere wacht tijd op een mensen leven? :?
beetje piet-luttig om daar problemen van te maken

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 24-01-2006 22:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

8 seconden wachten bij iedere klant voordat ie z'n bon heeft in een drukke winkel is knap irritant kan ik je vertellen uit ervaring :X

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Homedisc schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:03:
Zelf heb ik de hplj 4200 en die rost er ong 44 paginas per minuut eruit. opwarmen gebeurt in 3sec en dan begint het apperaat al een papiertje te slikken.
Als je info geeft geef dan correcte info, de 4200 doet 33 paginas per minuut en heeft een opwarmtijd van 8,5 seconden.
En de LN versie is nog trager en doet er 10sec over.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 12:28
Je kan die Samsung natuurlijk ook zo instellen dat ie pas in de slaapstand gaat na 30 of 60 minuten, waardoor deze weer direct afdrukt wanneer dit vereist is.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-12 01:56
Als we Canon mogen geloven, heeft deze laserprinter door On-Demand Fixeertechnologie (wat dat ook in moge houden) geen opwarmtijd. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is het het overwegen waard. :)

Edit: wel zie ik dat de print alsnog binnen 9,3 sec. verschijnt...

Als je werkelijk zoveel haast hebt, maarom dan niet gewoon een inkjet? Die zijn tegenwoordig ook zuinig zat. Een laatste alternatief is de Dymo Labelwriter.

[ Voor 27% gewijzigd door Z-Dragon op 24-01-2006 22:35 ]

^ Wat hij zegt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
HP 1022 ?
Eerste pagina verschijnt (zwart, A4) binnen 8 seconden dankzij Instant-on technologie (geen opwarmtijd – vanuit warme of koude start)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Is het geen idee om een thermische printer te gebruiken?
Je weet wel, die printer van de boodschappenbonnetjes :)

Werken met thermisch papier, en de bon komt er meteen uitgerold, geen vertraging. :)

Het wordt wel lastig als je hiermee A4 zou willen printen, de 'kassabon-formaten' zijn het gangbaarst, maar groter is er volgens mij ook wel te vinden (nadeel: duur)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• voodoo202
De samsung had ik al ingesteld op 60 minuten. Maar dit maakt niet veel uit, als hij een paar minuten niet gebruikt word, begint hij weer eerst warm te draaien, en dan pakt het het blaadje pas.

Thermisch lijkt me ook geen optie, omdat de bonnen bijna altijd bewaard worden door de mensen, en ze worden in drievoud afgedrukt, er moet er namelijk minimaal 1 getekend worden voor bij ons in de administratie en 1 om mee te sturen met de factuur.

Het nadeel van inkjet lijkt me dat hij er alsnog lang over doet, maar dan over het geheel bekeken, hij start misschien wel sneller, maar het printen van de pagina lijkt mij langer duren, of zijn de inkjets tegenwoordig veel sneller geworden. Kwaliteit is niet belangrijk, het is toch allemaal tekst.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een inktjet ingesteld op eco-modus is ook zeer snel. Mijn goedkope HP3320 ragt de pagina's er dan echt door. Kwaliteit is dan ook nog best redelijk.

Maarja, voor professionele doeleinden (dus ook kassabonnetjes) neig ik al snel naar een laserprinter. Het is toch wat betrouwbaarder en er past bijv. ook meer papier/inkt in.

Verwijderd

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Als het druk is in de winkel zul je vast wel meer dan een keer per 5 minuten afdrukken, en als het rustig is zijn de 10 seconden ook geen probleem toch?

• voodoo202
Het probleem is dat er ongeveer elke 10 minuten afgedrukt word, en die printer moet dan dus weer eerst warmdraaien.

Werkt er niemand bij een bedrijf die dit zelfde probleem al reeds heeft opgelost? Ik ken in mijn omgeving alleen maar mensen die gebruik maken van naaldprinters.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Een canon laserprinter heeft geen opwarmtijd! dat gebeurt door een element dat niet een rol opwarmt dmv een lamp ofzo maar een filmpje dat dus in één keer warm is, echter het verwerken van de opdracht, het oppakken van papier, uitlijnen papier dat zorgt ervoor dat de first page, niet binnen 3 seconden op de lade ligt, bij een matrix of label/kassathermo printer heb je dat allemaal niet. Dus een first page van zeg 3 sec. vind je niet bij een laser. Opwarmen is niet het punt.

www.casarodriguillo.com

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 22:23

Gé Brander

MS SQL Server

voodoo202 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:21:
Het probleem is dat er ongeveer elke 10 minuten afgedrukt word, en die printer moet dan dus weer eerst warmdraaien.

Werkt er niemand bij een bedrijf die dit zelfde probleem al reeds heeft opgelost? Ik ken in mijn omgeving alleen maar mensen die gebruik maken van naaldprinters.
hmmm. Verandering van werkwijze. Dus de werkwijze aanpassen aan het feit dat er geen printer is die sneller print (ik zeg niet dat die er niet is, maar even out of the box denken).

Wellicht kan je het uitprinten van de bonnen naar voren in het gehele proces schuiven. Dan doe je na de opdracht tot printen geven, iets, wat je voorheen daarvoor deed...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Wat je ook kunt doen is ervoor zorgen dat de printer gewoon niet in standby modus gaat. Dan is ie altijd warm en als je op afdrukken klikt dan begint ie meteen.

Evt als je echt naar merken zoekt: HP Laserjet 2200. Begint snel met printen. Wij hebben hem ook en dat ding reageert binnen een sec. of 5 over het netwerk heen. Dus als je hem lokaal aan een pc hangt dan nog sneller denk ik.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:51
Neem je telefoon, en bel eens met Canon, HP, Brother,.... met je probleem (vraag naar een verkoper voor bedrijven), zij weten je wel te zeggen wat zij wel/niet kunnen leveren. Ook een winkelautomatisatie winkel kan je heel waarschijnlijk verder helpen (daar waar je kassa's en dergerlijke kan kopen, dat moet je normaal wel vinden, plakkertje op je kassa ofzo).

Heel misschien kan je ook eens naar wasprinters kijken. Deze hebben geen opwarmtijd, ze moeten constant warm zijn (anders lekt de was er naar alle kanten uit heb ik mij laten wijsmaken), en bij veel kleurwasprinters krijg je je zwarte was gratis.

Edit: slechts Xerox levert wasprinters, dit noemen ze solid ink, zwart is idd gratis, en ff een quote van hun site: "Aflevertijd voor eerste pagina tot slechts 5 seconden. Dit is de laagste aflevertijd voor de eerste pagina van alle kleurenprinters in deze klasse." 5seconden is dus blijkbaar al erg snel. Wasprinters schijnen ook erg duur te zijn, een laser die 5 seconden haalt lijkt me dan ook onmogelijk.
Op deze pagina kan je op "neem contact op met mij" klikken, dan krijg je waarschijnlijk snel een geschikte persoon aan de telefoon.

[ Voor 37% gewijzigd door naftebakje op 25-01-2006 22:37 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• M14
  • Laatst online: 12-12 16:30

M14

Ik heb zelf een HP Laserjet 4100N. Als ik een printopdracht geef, duurt het welgeteld 12 sec. voordat het eerste a4'tje er uit is. Dat is imo acceptabel. Vrijwel meteen begint de printer het papier door de printer heen te trekken. Het is niet eerst 10 sec. opwarmen en dan pas beginnen met printen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• voodoo202
naftebakje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:19:
Edit: slechts Xerox levert wasprinters, dit noemen ze solid ink, zwart is idd gratis, en ff een quote van hun site: "Aflevertijd voor eerste pagina tot slechts 5 seconden. Dit is de laagste aflevertijd voor de eerste pagina van alle kleurenprinters in deze klasse." 5seconden is dus blijkbaar al erg snel. Wasprinters schijnen ook erg duur te zijn, een laser die 5 seconden haalt lijkt me dan ook onmogelijk.
Op deze pagina kan je op "neem contact op met mij" klikken, dan krijg je waarschijnlijk snel een geschikte persoon aan de telefoon.
Even buiten de vraag om, heb je ervaring met deze printers, hoe is de kleurkwaliteit ervan. Want met die snelheid, en de prijs van de was, lijkt hij mij een stuk goedkoper als de kleurenlaser printers van HP.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-12 10:54
Gunner schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:07:
wat is 8 seconden langere wacht tijd op een mensen leven? :?
beetje piet-luttig om daar problemen van te maken
Kennelijk heb je geen ervaring met productie-omgevingen waarbij elke seconde telt. Misschien is deze link een leuke start om je in die wereld te verplaatsen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:23
c70070540 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:53:
[...]

hmmm. Verandering van werkwijze. Dus de werkwijze aanpassen aan het feit dat er geen printer is die sneller print (ik zeg niet dat die er niet is, maar even out of the box denken).

Wellicht kan je het uitprinten van de bonnen naar voren in het gehele proces schuiven. Dan doe je na de opdracht tot printen geven, iets, wat je voorheen daarvoor deed...
Lol lege A4-tjes printen om daarna de opdruk te gaan invullen op de PC. Echt een goeie...

Even zonder dollen, het lijkt mij in ieder geval niet haalbaar, meestal printen ze in een winkel de bestelling. de handelingen daarvoor bestaan meestal uit het opmaken van de stelling, omdraaien volgorde leverd imo een probleem.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 12:30
Waarom wil je nou perse een laserprinter, koop gewoon weer een goede matrixprinter, kun je ook je doordrukpapier blijven gebruiken.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, waarom een laserprinter?
Verder lijkt me uiteindelijk dat je het betrouwbaarste antwoord krijgt als je Brother, Canon, Dell, Epson, HP, Konica-Minolta, Kyocera, Lexmark, Oki, Ricoh, Samsung, Sharp, Xerox en wie ik al nog niet ben vergeten even met je vraag confronteert.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 27-01-2006 11:17 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Nivado schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:50:
[...]

Lol lege A4-tjes printen om daarna de opdruk te gaan invullen op de PC. Echt een goeie...

Even zonder dollen, het lijkt mij in ieder geval niet haalbaar, meestal printen ze in een winkel de bestelling. de handelingen daarvoor bestaan meestal uit het opmaken van de stelling, omdraaien volgorde leverd imo een probleem.
Ja, nou ik ken de situatie niet bij jou, maar ik weet wel, dat dit soms problemen oplost. Het had gekunt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• voodoo202
Pino schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:54:
Waarom wil je nou perse een laserprinter, koop gewoon weer een goede matrixprinter, kun je ook je doordrukpapier blijven gebruiken.
Ik dacht ga me de tijd mee, en koop een laserprinter, omdat deze in mijn ogen goedkoper per pagina zijn. De voorbedrukte facturen zijn we bijna doorheen. We hebben een offerte laten maken voor voorbedrukt papier, en voor voorbedrukt papier met pinfeed. En tot mijn verbazing was die met pinfeed een heel stuk duurder geworden. Als 3 losse velletjes voorbedrukt normaal papier.

Daarbij is de prijs van een printerlint natuurlijk vele malen goedkoper. Maar printerlinten zijn vaak weer moeilijker leverbaar als de gemiddelde toner. (denk aan verzendkosten).

Zo'n gel printer zou natuurlijk helemaal mooi zijn, als de afdrukkwaliteit zeer goed is.
Je kunt dan 1 maal in kleur het logo printen, en 2x (gratis gel) de kopie afdrukken. Je hebt hier dan helemaal geen druk kosten meer, van voorbedrukt papier. En het logo bestaat uit 2 kleuren, rood en grijs.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

voodoo202: ik heb wel wat ervaring met die wasprinters en ze geven echt goede resultaten, de printkwaliteit is best hoog te noemen, de prijs van de waspatronen weet ik niet maar dat is wel te vinden met wat zoekwerk.
De printers zelf zitten tussen de 700 en 1000 euro dacht ik.
Maar let er wel op dat het kleurenprinters zijn, als je dat niet gebruikt is het misschien niet zo'n practische keuze (al is het vaak wel een stuk duidelijker als je wat kleur gaat gebruiken)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb een laserjet 1015, 1e pagina volgens mij instant
een brother 5150DL ook vrijwel direct.
volgens mij zijn alle nieuwe lasers zonder opwarmtijd en hebben ze retesnel een 1e pagina

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

IRCfreAk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:08:
ik heb een laserjet 1015, 1e pagina volgens mij instant
een brother 5150DL ook vrijwel direct.
volgens mij zijn alle nieuwe lasers zonder opwarmtijd en hebben ze retesnel een 1e pagina
welnee, tel maar van muisklik tot het velletje uit de printer is, en dan ook echt de eerste. zal wel een sec. of 8 duren

www.casarodriguillo.com

• naftebakje
  • Laatst online: 18:51
Ik heb persoonlijk geen ervaring met wasprinters, maar mijn broer heeft er op school mee gewerkt (opleiding leraar, om transparanten af te drukken). Blijkbaar werkt dat erg snel, erg mooie kleuren.
En voor facturen, bespaar je veel door de gratis zwarte was. Ik dacht dat ze erg duur zouden zijn, maar blijkbaar valt dat erg mee (professionele laser kost denk ik evenveel), dus in TS's plaats zou ik het wel weten (met name, ff bellen naar Xerox, prijzen onder baas zijn neus leggen, wasprintertje bestellen).

@Wolfboy: wat er niet praktisch is aan een kleurprinter gebruiken om zwartwit af te drukken moet je mij eens uitleggen. Je kleur verbruikt niet, dus betaal je alleen maar zwart, en bij wasprinters is zwart gratis...dus druk je gratis af, wat is daar niet praktisch aan.

[ Voor 22% gewijzigd door naftebakje op 26-01-2006 23:53 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12 15:12

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zwarte Was blijft niet eeuwig gratis, da's puur om je aan de machine te krijgen. Als je veel afdrukt is voorbedrukt papier printen met een zw/w printer nog het goedkoopst.

TS kan wellicht eens naar een Office Center gaan kijken. Daar gebruiken ze ook overal lasers om de facturen te printen. Duurt wel effe, maar is geen echt probleem. Je moet toch nog de spullen in een tas doen of zo...

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DinX
  • Laatst online: 13-12 13:22

DinX

Motormuis

DaRealRenzel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:05:
TS kan wellicht eens naar een Office Center gaan kijken. Daar gebruiken ze ook overal lasers om de facturen te printen. Duurt wel effe, maar is geen echt probleem. Je moet toch nog de spullen in een tas doen of zo...
Het gaat niet zozeer om het feit dat de klant moet wachten maar wel de medewerker.
Op m'n werk kreeg ik een soortgelijk probleem op de dienst bevolking.
Daar hebben ze om de 5 minuten ongeveer een nieuwe klant/burger die komt voor akte's en ander papierwerk.

Tegenwoordig worden alle niet-netwerk laserprinters bij ons vervangen door Xerox 3150's. Erg fijne printertjes, maar ze gaan na 5 minuten in standby modus. Ongeveer de tijd dat het duurt eer de volgende persoon aan de beurt is. Dus bij elke klant moeten ze 10-15 seconden wachten er er 1 papiertje uit komt. Die mensen aan het loket hebben dat dus elke keer, en gaan er dus op letten. Je staat daar dan toch 10 seconden wat rond te kijken terwijl je niks kan doen.

Het ligt er ook maar net aan wat het budget is. Een 3450 netwerkprinter kan je bijvoorbeeld al instellen dat hij niet in standby moet gaan. Als ik me niet vergis is de eerste afdruk bij dat type eruit binnen de 10 seconden (in plaats van 10 seconden voor hij begint).

Xerox solid ink printers hebben we ook staan. Dat zijn vrij grote kleuren-A3 printers. En die zijn inderdaad erg snel, maar nog altijd niet instant. De prijs van die dingen is ook geen lachertje ivm normale laserprinters.

Wil je echt instant afdrukken dan blijven matrixprinters over. Die beginnen meteen met afdrukken als je klikt. Nadeel is dan wel weer dat ze een hoop lawaai maken, en dat ze trager zijn dan laser/solid ink. Dan ben je alsnog aan het wachten, alleen lijkt het korter omdat hij wat nuttigs bezig is ipv opwarmen.

http://www.office.xerox.com/perl-bin/product.pl?product=8400

^^ Xerox 8400 solid ink printer. Zo hebben we er een paar staan. Ze adverteren als de snelste first-page-out kleurenprinter.
En dan nog:
Eerste pagina afgeleverd na 6 seconden
Ik denk niet dat je veel sneller gaat vinden, met het afdrukken zelf incluis

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 27-01-2006 00:25 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Heb niet het hele topic doorgelezen moet ik toegeven, maar wij werken in de winkel met de volgende setup:
Kassa's (2 stuks) maken gebruiken van een eigen, dedicated HP Laserjet 1020. De rest van de workstations voor RMA bonnen, offerte's en orders, worden via het netwerk uitgeprint op een HP Laserjet 2200DN. Werkt heel aardig, maar veel sneller dan 10 sec. is het bij ons echt niet. Bij ons een kwestie van eerst factuur uitdraaien, en dan vervolgens de spullen in een tasje doen etc. Meestal is de printer dan ook wel zover.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

naftebakje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:51:
@Wolfboy: wat er niet praktisch is aan een kleurprinter gebruiken om zwartwit af te drukken moet je mij eens uitleggen. Je kleur verbruikt niet, dus betaal je alleen maar zwart, en bij wasprinters is zwart gratis...dus druk je gratis af, wat is daar niet praktisch aan.
Over het algemeen is een zwart-wit printer goedkoper dan een kleurenprinter.
Ze zijn kleiner (maar 1 patroon ipv. 4, voor elke kleur moet het papiertje weer langs een andere rol)

Dat zijn een paar kleine nadelen, en die zwarte was zal echt niet voor eeuwig gratis blijven hoor, daar geloof ik niets van.

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:53:
[...]

typisch geval van, ik studeer dus ik weet het.
Jij doet dat ook zij bij de AlbertHeyn, komt binnen met je winkelwagen, pakt de bon, betaalt en vult dan het karretje ??? Af en toe prettig om de studieboeken ff naast je neer te leggen en kijken hoe de praktijk werkt. Jouw opmerking is precies een gevalletje van "hoe neem ik de foute beslissing"

Voor het echte snelle werk, gewoon een snelle matrix nemen (incl doordruk mogelijkheden).
In verhouding betaal je ze vrij prijzig vandaag de dag, een en ander hangt ook af van wil je doordruk (meerdere bonnen per keer), papier prijs etc, en verwachte aantal bonnen/dag

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 03:13 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 03:10:
[...]

typisch geval van, ik studeer dus ik weet het.
Jij doet dat ook zij bij de AlbertHeyn, komt binnen met je winkelwagen, pakt de bon, betaalt en vult dan het karretje ??? Af en toe prettig om de studieboeken ff naast je neer te leggen en kijken hoe de praktijk werkt. Jouw opmerking is precies een gevalletje van "hoe neem ik de foute beslissing"

Voor het echte snelle werk, gewoon een snelle matrix nemen (incl doordruk mogelijkheden).
In verhouding betaal je ze vrij prijzig vandaag de dag, een en ander hangt ook af van wil je doordruk (meerdere bonnen per keer), papier prijs etc, en verwachte aantal bonnen/dag
Bekijk mijn profiel even voor je onzin kraamt!

Even ter verduidelijking wat ik bedoelde voor de 'niet willen snappen' types:

Als je normaal gesproken spullen uit magazijn pakt en dan de bon maakt, dan zou je in dit geval, eerst kunnen kijken of de spullen op voorraad zijn, zo ja maak je eerst de bon, loopt naar het magazijn om de spullen te pakken, en vervolgens pak je de printjes uit de printer die dan reeds uitgeprint zijn, en klaar.

Zie ook deze reactie:
BredeP schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:28:
Heb niet het hele topic doorgelezen moet ik toegeven, maar wij werken in de winkel met de volgende setup:
Kassa's (2 stuks) maken gebruiken van een eigen, dedicated HP Laserjet 1020. De rest van de workstations voor RMA bonnen, offerte's en orders, worden via het netwerk uitgeprint op een HP Laserjet 2200DN. Werkt heel aardig, maar veel sneller dan 10 sec. is het bij ons echt niet. Bij ons een kwestie van eerst factuur uitdraaien, en dan vervolgens de spullen in een tasje doen etc. Meestal is de printer dan ook wel zover.
Dat dat in dit geval niet mogelijk was, kon ik niet weten. Het was maar een vraag. Dat er mensen zoals jij zijn die dat niet willen/kunnen begrijpen is jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 27-01-2006 08:24 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

schaf een laserjet 2300dn aan of een andere printer met een netwerkkaart. dit zal ook een aantal seconden schelen tegenover verbinden via parallel of usb.

de tijd die die printer nodig heeft om de factuur uit te draaien besteed je zoals eerder gezegd aan andere nuttige zaken.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Ik heb in een hele drukke winkel gewerkt waar we Lexmark laserprinters hadden. Deze moesten ook altijd even opwarmen. Ik vind het op zich niet zo'n probleem, heel even een paar seconden rust, kan je nog even een babbeltje met je klant maken (over garantie vertellen oid). Ik vond het altijd wel een moment van rust om even rustig de koop af te sluiten zeg maar. Dan pak je rustig je factuur uit de printer etc.

Vooral als het heel druk is in je winkel vind ik het belangrijk om toch nog even rust te nemen voor de klant, daar word je dan toe gedwongen omdat je laserprinter er even 10 seconden over doet...

:)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-12 01:56
Ik raad je nog steeds een inkjet aan, als snelheid écht telt. De PIXMA serie van Canon is zuinig en hárdstikke snel. Zet de kwaliteit op Concept en je pagina ligt binnen 2 seconden op je te wachten.

^ Wat hij zegt.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Z-Dragon schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:49:
Ik raad je nog steeds een inkjet aan, als snelheid écht telt. De PIXMA serie van Canon is zuinig en hárdstikke snel. Zet de kwaliteit op Concept en je pagina ligt binnen 2 seconden op je te wachten.
Sorry, maar een inkjet is niet echt rendabel voor dit doeleinde. Een laser is nog altijd stukken goedkoper dan een inktslurpende inkjet. En zeker als er weet ik veel hoeveel bonnen afgedrukt worden is een inkjet echt niet rendabel.

Default blanke hetero

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Toch heeft een printer als de Ricoh Aficio G700 beest een goede paginaprijs&snelheid hoor... Er zijn ook nog wel andere te vinden natuurlijk. Vreder is de hoeveelheid tekst die op een bon staat meestal ook nog wel te overzien.

[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 27-01-2006 11:25 ]

Verwijderd

wordt de printer via usb2 aangesloten of via parallelle poort?
mijn ervaring (met een brother hl 5040) is dat het printen serieus sneller start indien ie verbonden is via usb2.

mvg
mooseman007

• voodoo202
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:25:
wordt de printer via usb2 aangesloten of via parallelle poort?
mijn ervaring (met een brother hl 5040) is dat het printen serieus sneller start indien ie verbonden is via usb2....
De aansluiting is allemaal mogelijk, de printer hoeft niet persee in een netwerk ofzo. USB, parallel of netwerk is allebij mogelijk.
Pagina: 1