Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke bluetooth gps muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijg ik een nokia 6680.
Nu vroeg ik me af welke gps muis is er het beste bij kan kopen.
Hij moet wel bluetooth zijn (dus draadloos)

Ik heb uiteraard zelf al wat ronfgezocht, maar ik kwam er niet helemaal uit.
Zo heb je bijvoorbeeld de tomtom gps (de gps muis moet overigens vlekkeloos werken met tomtom (5.2)).
De een is te spreken over de tomtom bluetooth gps muis, maar de ander vind hem weer te groot etc.

Ik zou graag willen weten welke jullie me aanraden.

Hier nog even wat vereisten:

- bluetooth
- moet werken met tomtom (5.2) symbian.
- lieft klein
- stevig dus niet dat hij na 1x vallen kapot is.
- uiteraard goed bereik

ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden
alvast erg bedankt voor jullie reacties :D

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Tja, met dedicated gps muizen heb ik geen ervaring...
Ik ben zelf erg bezig met watersport, en dan is het best wel eens grappig om te meten hoe hard een boot eigenlijk kan.

Toen ik een pocket pc had, heb ik tomtom 3 aangeschaft (zonder gps muis), en de Fortuna GPSmartBT. Het voordeel van dit apparaat is dat deze i.c.m. tomtom 3 werkte, maar ook stand alone, er zit nl een display op.

Later van de ANWB digitale waterkaarten aangeschaft, en zo heel makkelijk door nederland genavigeerd met een laptop aan boord (met bluetooth).

Tomtom 5 was wat lastiger met instellen, maar werkt uiteindelijk wel...

Fortuna GPSmartBT

Voordelen:
Standalone te gebruiken met eigen display
Voeding via batterijen of usb (ergens 5V vandaan is ook genoeg met een verloopje)

Nadelen:
Kwa formaat weet ik het eigenlijk niet, omdat ik de originele tomtom muis niet ken, maar deze ongeveer even groot (of iets kleiner) dan een standaard garmin geval.
Met tomtom 5 heb ik wat vaker een slechte ontvangst. Niet eerder gehad, maar kan ook zijn doordat het apparaat beter niet in een vochtige omgeving kan zijn (dus niet op een boot).

Gekocht bij expansys.nl, dus prijs kwaliteit is voor mij zeker goed!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18
Kijk een naar een muis met een SIRF III Chipset.

Deze hebben een zeer goed bereik en zijn redelijk zuinig. Ik heb laat zelf een Globalsat BT338 gekocht en ben hier zeer tevreden over, maar er zijn diverse muizen te krijgen met deze chipset.

Verder zijn de Adapt muizen erg populair. Deze schijnen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Echter ik heb toch voor een Sirf III muis gekozen op basis van een test.

Ik zal nog eens kijken of ik de test kan vinden op basis waarvan ik deze keuze heb gemaakt

/edit

Onderstaand de link:
http://www.gpspassion.com/fr/articles.asp?id=143&page=1

/edit

[ Voor 10% gewijzigd door Dickster op 24-01-2006 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!
zal even verder zoeken naar een sirf III

thnx!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06
Enkele collega's van mijn hebben zo een Adapt (BT300 dacht ik, is nu ook een 500 uit, die is kleiner) en zijn er zeer tevreden over. Hele goede ontvangst en gaat 20u mee!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Alleen in GT zijn al vrij veel topics te vinden over GPS muizen, kijk daar dus eens tussen. Tevens zien we liever geen wat-moet-ik-kopen-topics in op het forum, en dat is deze duidelijk wel...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.