Toon posts:

DTS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey,

Het volgende, ik ben een beetje aan het rondzoeken naar muziek op hogere kwaliteit, en kwam op deze site, hier kun je DTS bestanden downloaden, wel geinig natuurlijk.
Je moet ze hernoemen naar .dts, en je kan ze dan afspelen met foobar2000
je moet alleen nog een DTS dll toevoegen.

En dan kan het luisteren beginnen, ik heb 2 pc's, 1 boven met 5 speakers analoog aangesloten, en hier werken de 5.1 effecten geweldig,
beneden heb ik een pc met een audigy kaart digitaal verbonden met een pioneer versterker, als ik hier af ga spelen herkent hij geen dts en speeld hij over 2 speakers, maar als ik een divx ac3 of divx dts film afspeel springt de versterker wel meteen over naar dts of dolby digital en werkt het prima.

Ik heb al gezocht en weet dat deze geluidskaarten geen eigen geluid kunnen encoderen, en dan digitaal versturen, maar dat is nu toch niet nodig?? Omdat het muziek bestand alle kanalen toch al bevat? Dan zou het toch geen probleem moeten zijn, of zie ik iets over het hoofd?

pfff volgens mij is het een erg lastig en warrig verhaal geworden haha

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 21:16 . Reden: foutje ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Probeer 'm eens te openen met VLC media player, die heeft zijn eigen codecs en ondersteunt S/PDIF passtrough. Ik weet alleen niet of hij met audio-only bestanden kan omgaan, maar je kan het wellicht eens proberen. :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:15:
Hey hey,

Het volgende, ik ben een beetje aan het rondzoeken naar muziek op hogere kwaliteit, en kwam op deze site, hier kun je DTS bestanden downloaden, wel geinig natuurlijk.
Je moet ze hernoemen naar .dts, en je kan ze dan afspelen met foobar2000
je moet alleen nog een DTS dll toevoegen.

En dan kan het luisteren beginnen, ik heb 2 pc's, 1 boven met 5 speakers analoog aangesloten, en hier werken de 5.1 effecten geweldig,
beneden heb ik een pc met een audigy kaart digitaal verbonden met een pioneer versterker, als ik hier af ga spelen herkent hij geen dts en speeld hij over 2 speakers, maar als ik een divx ac3 of divx dts film afspeel springt de versterker wel meteen over naar dts of dolby digital en werkt het prima.

Ik heb al gezocht en weet dat deze geluidskaarten geen eigen geluid kunnen encoderen, en dan digitaal versturen, maar dat is nu toch niet nodig?? Omdat het muziek bestand alle kanalen toch al bevat? Dan zou het toch geen probleem moeten zijn, of zie ik iets over het hoofd?

pfff volgens mij is het een erg lastig en warrig verhaal geworden haha
Wat wel werkt is:
de gedownloade .wav naar cd branden.
de cd in je cd/dvdspeler doen die digitaal is aangesloten is op je receiver.
je receiver denkt nu een dts signaal van de cd/dvd-speler te ontvangen en springt naar de jusite decoder.

Life is not about specs, it is about joy!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik denk ook dat je in FooBar moet aangeven dat Foobar zelf de DTS stream niet moet decoden, maar dat je Amp dat moet doen.
Hij moet dus 'rauwe' DTS naar jouw versterker sturen over S/PDIF en jouw versterker haalt dan alle kanalen uit elkaar om ze vervolgens weer te geven over de verschillende speakers.

Ik denk dat daar je oplossing zit,

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt trouwens op de verschillende peer-to-peer uitwisselings-systemen ook heel wat leuke DTS-CD's vinden!

Dan heb je idd .wav files die je als audio-cd kan branden en afspelen op je DVD speler.

[ Voor 32% gewijzigd door Bigfoot op 25-01-2006 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al diverse artiesten kunnen vinden met emule, klinkt wel gaaf. Maar de site die ik poste is echt super! vooral die Demo dts bestanden, echt het proberen waard.
Ik ga er zo ff wat op cd branden, maar denk niet dat het gaat werken, omdat de versterker tevens dvd/cd speler is......

maar alvast bedankt voor de tips!!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je DTS passthrough nou wel aanstaan? Want op die opmerking reageer je niet, terwijl dat toch wel een vrij essentieel iets is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik, maar ik zie nergens een optie in foobar om alles direct door te sturen......

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zit ook eerder in je soundcard drivers denk ik? Of je moet juist niet foobar gebruiken, omdat die die speciale dll heeft om het te decoden. Volgens die site die jij postte heb je in het geval van een digitale uitgang helemaal geen extra software nodig en kan je de wavjes gewoon zo spelen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik ook geprobeerd, maar dan hoor je van die digitale piep geluiden...... ik zal me er nog eens in verdiepen.
Heb nu wat bestanden op cd gezet, en het werkt wel, springt meteen op dts, en klinkt erg goed :)
Pagina: 1