Toon posts:

[XP] Ziet niet alle partities tijdens installatie? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, en ik hoop dat jullie dit voor me kunnen oplossen....

Ik zat met een bepaald trojanvirus te kloten, wat ik al twee dagen niet van m'n computer afkreeg. Dan maar de computer formateren, dacht ik. Windows XP-cd erin en beginnen met windows-setup. Ik had netjes vantevoren al m'n belangrijke bestanden op m'n D-schijf gezet, zodat de C-schijf gewist kon worden. Nu heb ik net een nieuwe computer, en dus nog nooit windows xp op deze computer er opnieuw opgezet. Na een aantal blauwschermen bij windows setup, kreeg ik de vraag op welke partitie ik de windows installatie wil installeren, maar er stond alleen partitie C:. Geen andere schijven. Toen dacht ik: dit is niet goed. Ik annuleer de hele handel, probeer opnieuw te booten m.b.v. de Harddisk.....Start ie nie meer op! hij boot nog wel (het piepje) maar net voor dat normaal het windows XP logo komt, kapt ie ermee....

Er staan dus erg belangrijke bestanden op die harddisk (of stonden?????) en ik hoop echt van harte dat iemand mij kan helpen iig deze bestanden terug te halen...Wie o Wie!!

Thnx in advance!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:16

M-ThijZ

Riding on Rails

Hang de hardeschijf in een wel werkende pc, en zet je bestanden even veilig weg.
Formateer dan de schijf nogmaals, of haal een nieuwe, het zou maar zo kunnen dat de schijf stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik op het moment niet (typ nu op een laptop) en ik heb die bestanden dus eigenlijk vanavond nodig.....

En stuk??? Lijkt me sterk....maar niet onmogelijk..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Lees Beveiliging en Virussen - FAQ en Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten eens door, hier staan een hoop handige links en tips. ;)

Signature

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 19:03
moet je niet toevallig een sata driver ofzo installen :X druk op F6 tijdens het starten van het windows setup en laad de driver van een diskette

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nu bij het opstarten: NO SYSTEM DISK. INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER TO CONTINUE.......

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:47:
Heb ik op het moment niet (typ nu op een laptop) en ik heb die bestanden dus eigenlijk vanavond nodig.....

En stuk??? Lijkt me sterk....maar niet onmogelijk..
Helaas kan ik die bestanden ook niet tevoorschijn toveren. Waarschijnlijk heb je inderdaad je sata driver niet geladen.
En misschien een tip voor de volgende keer:Wanneer je een backup maakt, is een backup naar een andere partitie op dezelfde schijf eigenlijk niet voldoende, zet het op een andere schijf of, nog beter, een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat snap ik.. Maar hoe laad ik die sata drivers dan (met F6 lukt het niet) En staan die ook ergens op internet misschien?

• SmartS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04-2025
onlangs had ik een brakke voeding in m'n pc... kreeg toen dezelfde melding.

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
desnoods linux live cd derin

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Hang de hdd in een andere pc?

Met het programma Stellar Backup programma vind je zeker alles trug (geen spam, maar heb al veel programma's geprobeerd en dit is echt wel het beste).

En de volgende keer alles mooi backupen he!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:59:
Nee dat snap ik.. Maar hoe laad ik die sata drivers dan (met F6 lukt het niet) En staan die ook ergens op internet misschien?
Neem anders even contact op met de leverancier van je computer, zij zullen vast wel weten hoe de Windows installatie voltooid moet worden. Je zou inderdaad ook even kunnen zoeken op internet, gebruik de naam van je moederbord/chipset/harde schijf als trefwoord samen met 'windows installation', wie weet zijn er meer mensen tegen hetzelfde probleem aangelopen.

Verwijderd

Backuppen op zefde schijf maar dan andere partitie is niet verstandig.

Waarschijnelijk is de D partite niet meer actief of per ongeluk verwijderd tijdens Windows Setup ? Je moet de schijf in een werkend PC zetten en evt recovery uitvoeren of andere HDD met windows in jou PC en HDD met bestanden erop als slave of terug naar je leverancier of lokale computerboer :)

Ik zou sowieso niet meer klooien met die HDD anders kun je straks ook geen recovery uitvoeren.

Wat een titel, als iedereen die titel zou gebruiken voor problemen zou 80 % van topics op GoT dezefde topictitel hebben :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer van alles geprobeerd, maar ben nu nog verder van huis...Hij kan zelfs geen partitie meer vinden....

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Knoppix Live CD downloaden en je gegevens op CD-R of wat dan ook zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik hier verder lees, lees ik iets van een 137 GB limiet die SP2 heeft??? Mijn heeft 200 GB. De setup van de oude XP home edition ziet de partitie wel, maar als een onbekende partitie, setup van SP2 ziet helemaal geen partitie of schijf of wat dan ook...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 23:14
Heb je een IDE schijf of een SATA schijf? Wat voor moederbord heb je of is het een merk pc? Zoja, welk merk en type?

En verzin de volgende keer een topictitel die de inhoud dekt, want 90% van de topics op GoT gaan over problemen en als die allemaal 'problemo of probleem' als topictitel zouden hebben...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. In het vervolg graag wat correcter, in plaats van creatiever ;)

Problemo! > [XP] Ziet niet alle partities tijdens installatie? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het is een IDE harddisk....Ook de home edition (oude versie) herkent nu geen partitie....

De bios herkent de harddisk wel. Dus kapot issie niet...(denk ik)

Wel staat er bij het opstarten:

IDE Channel 0. Master Disk HDD S.M.A.R.T. capabilty.......Disabled

Zegt dit iets?

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 21:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:50:
Het is een IDE harddisk....Ook de home edition (oude versie) herkent nu geen partitie....

De bios herkent de harddisk wel. Dus kapot issie niet...(denk ik)

Wel staat er bij het opstarten:

IDE Channel 0. Master Disk HDD S.M.A.R.T. capabilty.......Disabled

Zegt dit iets?
SMART disable betekent niet dat ie kapot is. Als je in BIOS SMART op enable zet kun je misschien misschien of hij kapot is ;)

En als ie bios gezien wordt betekent niet dat hij 100 % goed is...

Verwijderd

Topicstarter
Dat smart kan ik in de bios niet vinden, maar wat zegt dat capability disabled??

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hehe dat de functie niet aan staat en hij hem dus niet uitleest. Als je een beetje overweg kan met poeters kan je een opstart cd maken, of de xp cd gebruiken trouwens, en via de console gewoon je schijf browsen. Probleem kan zijn dat je wellicht wel ntfs en large disk ondersteuning nodig hebt. Anders zou ik niet verder prutzen en hem eerst in een andere pc hangen. Waarom heb je de belangrijke bestanden niet even op je lappie gezet ? (usb / netwerk etc) of op een dvd gebrand ? jaja achteraf altijd makkelijk praten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Dat zegt dat de schijf over de mogelijkheid van S.M.A.R.T. beschikt maar dat deze is disabled is door de bios. Heeft verder geen invloed op het al dan niet kunnen vinden van de schijf/partities. Heb je toevallig in de bios nog instellingen veranderd zodat je de eerste keer van de cd kon booten ?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hang die schijf nu eens gewoon als tweede schijf in de PC waarop je nu aan het GoTTen bent, misschien dat je hem zo kan benaderen en je gegevens kan backuppen.

Waarom? Omdat het kan!!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:02

mace

Sapere Aude

Lolhozer schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:32:
Hang die schijf nu eens gewoon als tweede schijf in de PC waarop je nu aan het GoTTen bent, misschien dat je hem zo kan benaderen en je gegevens kan backuppen.
Hij got nu op een laptop ;)

Ik zou aanraden op te starten met een bootflop en ff fixmbr te doen, en als dat niet werkt, fdisk /mbr

Verwijderd

Topicstarter
kick

Ben nu een paar dagen aan het kloten geweest, maar het werkt nog allemaal niet. Dit heb ik tot nu toe (op aanraden van de technische dienst van Alternate (winkel waar ik m gekocht heb, online):

Progje gedraait om de Harddisk te checken --> Geen problemen gevonden
Bootfix
Bootmrg (ofzoiets)

Hierna de windows setup geprobeerd, hij herkent dan 1 partitie (c:) die kan ie ook formatteren, daarna wat bestanden gekopieerd om vervolgens opnieuw op te starten. Dan krijg ik de foutmelding ongeldige boot.ini
Er word opgestart op c:\windows\

Daarna start ie de computer op, om precies dezelfde mededeling te krijgen.

Hierna heb ik een nieuwe boot.ini aangemaakt via aanwijzingen op microsoft.nl. Echter nog steeds geen resultaat. Ik krijg nog steeds bovenstaande melding....Dus, hebben jullie nu nog een andere oplossing.....??? Ik word er een beetje gefrustreerd van....

ps. Smart stond op disabled, heb ik inmiddels op enabled kunnen zetten....
Pagina: 1