Toon posts:

Monitor of videokaart brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een philips 107E5 CRT monitor en plotseling valt me op dat het beeld bij de rechter onderkant gebogen is en er zit rechtsboven ook een vreemde "knik" in het beeld.
Wat kan dit veroorzaken? Heb al met de monitor settings gespeeld maar telkens blijft de vreemde "knik" erin zitten.

Nu is me dit nooit op gevallen en sinds kort zit ik achter deze PC die ik tijdelijk geleend heb.
Mijn vorige PC had een Geforce 2 en ik kan me eigenlijk geen problemen herinneren... toch lijkt het me sterk dat de Geforce 4 die in deze bak zit voor de problemen zorgt. Is mijn monitor brak of ligt het aan de videokaart? De monitor is trouwens pas een jaar of 2 oud.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

staan er speakers vlak bij? t is zoiezo je monitor.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Hang je monitor aan een andere pc (of vga-uit van een laptop). Dan weet je waarschijnlijk genoeg.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Het zou inderdaad een trafo kunnen zijn die in je buurt zit, maar ook een brakke/kapotte VGA kapel kan de boosdoener zijn :)

Wauw, een sig!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ook al geprobeert te degausen( als het zo heet) Mischien verdwijnt het zo. Ik denk dat het aan de monitor ligt

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat naast de monitor ligt is een stekkerdoos er staan geen boxen naast.
Zal morgen weer is mijn oude pctje opstarten om te kijken of dan weg is...
het is wel erg balen omdat ik van plan binnenkort een nieuw systeem te kopen :|

Edit : Degauss werkt niet. heb de meeste problemen als er een achtergrond kleur die anders dan wit is in beeld verschijnt. Bijvoorbeeld hier bij het forum dan zie ik in de scrollbar een flinke knik

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 20:50 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:44:
het enige wat naast de monitor ligt is een stekkerdoos er staan geen boxen naast.
Zal morgen weer is mijn oude pctje opstarten om te kijken of dan weg is...
het is wel erg balen omdat ik van plan binnenkort een nieuw systeem te kopen :|

Edit : Degauss werkt niet. heb de meeste problemen als er een achtergrond kleur die anders dan wit is in beeld verschijnt. Bijvoorbeeld hier bij het forum dan zie ik in de scrollbar een flinke knik
dat zit volgens mij in de beeldbuis zelf heb ik met mijn TVtje ook eenigzinds :'(

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik maar is terug naar de paradigit en degene die me dit verkocht heeft. :/
Valt me op dat de "buigingen" verplaatsen als er iets anders op het scherm is. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 20:56 ]

Pagina: 1