Toon posts:

single/double click gedrag in KDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik gebruik momenteel XFCE, en geen gnome of KDE, maar nu wil ik dat alle applicaties hetzelfde gedrag vertonen. Lettertypen zijn nu hetzelfde, maar KDE apps nemen nog steeds genoeg met een enkele klik om bijv. een bestand te openen, in tegenstelling tot de GNOME apps etc.

Hoe kan ik dit gedrag wijzigen? Het liefst weet ik hoe dit in een config file veranderd wordt, in plaats van dat ik een aantal KDE config tools moet installeren.

BVD.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:56

BoAC

Memento mori

Kijk in je ~/.kde/share/config/kdeglobals
code:
1
2
3
4
5
...
[KDE]
DoubleClickInterval=400
SingleClick=false
...

[ Voor 12% gewijzigd door BoAC op 24-01-2006 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, het werkt!

Ik heb verder nog een vraag: in hoeverre is het mogelijk de looks van de KDE apps op die van de GNOME apps te laten lijken? Bijvoorbeeld de filebrowsers verschillen totaal van elkaar.

• BoAC

BoAC

Memento mori

1 filebrowser gebruiken?
Waarom zou je er 2 gebruiken? :)

Ik weet niet welke themes je gebruikt voor KDE/GNOME ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

http://www.freedesktop.org/Software/gtk-qt

Wellicht dat dat je iets dichterbij je doel brengt?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
1 filebrowser gebruiken?
Waarom zou je er 2 gebruiken? :)
Ik heb het niet over de filemanager maar filedialogs van verschillende applicaties die verschijnen bij acties zoals 'save file as' etc.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg ik hiermee ook een uniforme look bij de 'save file' dialogs? Wat precies is een gtk-engine? zijn er geen engines voor Qt?

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ja daar heb ik ook last van ;) bijv. bij Gimp :)

* BoAC draait KDE 3.4 btw :)
Maar daar maak ik me niet druk om :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De GTK-QT engine is om GTK apps in QT te integreren. Ik weet niet of het omgekeerd werkt. Waarom installeer je het niet gewoon en kijk je of het werkt? Ik draai ook XFCE, en persoonlijk kan het me niet echt schelen of een KDE-app er KDE-achtig uitziet of niet; zolang de kleurencombo maar een beetje overeenkomt met die van mij XFCE theme :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1