Toon posts:

[Exchange] .local naar .nl domein

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een klein netwerk liggen met een .local domeinnaam.

Ik heb ook een Exchange (2003) mail server staan die gekoppelt is aan het .local domein. Hij werd eerder alleen gebruikt voor interne mail maar ik wil nu ook mail verzenden/ontvangen naar buiten. Ik wil dus een front-end server opzetten met een .nl domein gekoppelt aan het .local domein.

Nu vroeg ik me af waaruit ik bij dcpromo moet kiezen? Ik heb al gegoogled maar zonder succes! :(

Ik gebruik op alle servers Windows 2003 Server Enterprise

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maakt geen zak uit wat je bij dcpromo kiest, in je exchange systemmanager maak je kenbaar voor welk domain je exchange verantwoordelijk is

niet gevonden met google? geloof ik niks van, je hebt zeker NL termen gebruikt of niet verder gekeken als beginnersweb

http://support.microsoft.com/kb/822447/en-us had je moeten hebben :P

* Zwelgje vergiste zich in het niveau van dit topic :X , dacht dat ik 'enterprise' zag staan

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 24-01-2006 20:43 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Sorry als ik bezig ben met spoon feeding, maar wat jij wil is toch gewoon simpel te bereiken door in je default recipient policy een extra SMTP adres toe te voegen? Vinkje erbij dat die server voor dat hele domein verantwoordelijk is en klaar is Klara...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:36:
Sorry als ik bezig ben met spoon feeding, maar wat jij wil is toch gewoon simpel te bereiken door in je default recipient policy een extra SMTP adres toe te voegen? Vinkje erbij dat die server voor dat hele domein verantwoordelijk is en klaar is Klara...
ja maar zo'n front-end moet ik toch aan het domein koppelen? ik kan toch niet zomaar exchange gaan installeren...

Er gewoon op aan melden kan niet want ik wil hem in het domeinnaam.nl domein hebben ipv het domeinnaam.local domein.

Domain in a new forest (die dus niet)
Child domain in an existing domain tree
Domain tree in an existing forest

• Zwelgje
wat wil je precies :?

je hebt een exchange bak die nu .local adressen serveert, ok dan pas je de recipient policy aan dat hij ook voor @domain.NL verantwoordelijk is.. voila je users krijgen dit nu ook erbij als adres.

poort mappen op je firewall/router en klaar ben je

frontend/backend solutions zijn te hoog voor je gegrepen als je dit nog niet netjes lukt, met alle respect maar ga eerst maar even wat exchange whitepapers lezen en kom daarna maar terug :)

exchange=niet voor de beginners weggelegd, ondanks de installatiewizard

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat je een domein.local AD hebt geinstalleerd wil idd niet zeggen dat je geen <willekeurig>.nl adres kan gebruiken. Gewoon de recipient policy draaien/aanpassen en klaar ben je.

SMTP adres staat dus los van AD domein naam

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Domain in a new forest (die dus niet)
Child domain in an existing domain tree
Domain tree in an existing forest
Errr... dit is om een extra domein controller toe te voegen aan je AD, of een hele nieuwe forest aan te maken. Dat heeft niets met Exchange te maken. Zoals de mensen hierboven mij al erg treffend zeiden: Verdiep je eerst een stuk meer in Exchange. Exchange is een heel mooi stuk software en het werkt voortreffelijk, maar als je het niet goed doet is het alsof je russische roulette met je netwerk en je inet verbinding speelt (o.a. open relay etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:57:
[...]

Errr... dit is om een extra domein controller toe te voegen aan je AD, of een hele nieuwe forest aan te maken. Dat heeft niets met Exchange te maken. Zoals de mensen hierboven mij al erg treffend zeiden: Verdiep je eerst een stuk meer in Exchange. Exchange is een heel mooi stuk software en het werkt voortreffelijk, maar als je het niet goed doet is het alsof je russische roulette met je netwerk en je inet verbinding speelt (o.a. open relay etc.)
okee maar je moet hem wel lid maken van het .local domein. Dan een Recipient Policy toevoegen met @domeinnaam.nl en een vinkje bij STMP?

Verwijderd

Is het trouwens normaal dat het afsluiten van een server waar exchange opdraaid achtelijk lang duurd ? Heb een batch bestand gevonden die bepaalde services eerst afsluit, maar dannog is het een drama !!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:22:
Is het trouwens normaal dat het afsluiten van een server waar exchange opdraaid achtelijk lang duurd ? Heb een batch bestand gevonden die bepaalde services eerst afsluit, maar dannog is het een drama !!
ja das normaal ja :)

ook sp2 voor exchange :? dat zou moeten versnellen.

ik neem aan dat je het bekende 'exchange shutdown script' bedoelt :?

btw: http://support.microsoft.com/kb/555025/en-us

Verwijderd

Ach, het is en blijft een server he ;) Die hoef je als het goed is niet zo vaak te rebooten, dus ik neem die paar minuutjes wel voor lief :D

• Zwelgje
ik reboot servers elke dag.

maar dan om 3:00 ofzo, en dan heb je er geen last van

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:09
Zwelgje schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:28:
ik reboot servers elke dag.

maar dan om 3:00 ofzo, en dan heb je er geen last van
Waarom reboot je de server iedere dag?

• Zwelgje
Rolfie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:40:
[...]

Waarom reboot je de server iedere dag?
preventief :P
zo voorkom ik mem leaks ed, voordat users gaan klagen :) (vaak overdag, als je juist NIET kan rebooten)

nou moet ik wel zeggen dat het voornamelijk Terminalservers zijn, dus das normaal. Fileserver/exchange bakken 1x per week

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange hoort in Software Algemeen
We hebben regels voor topicstarts, die je na bijna vijf jaar geregistreerd te zijn op GoT toch wel zou moeten kennen. Check ook even je mail later vanavond.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.