[feat] internet en telefonie apart

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik vroeg me eigenlijk af of het niet veel gemakkelijker is om internet en telefonie apart te houden

bijv dat gsm's in een apart forum zitten. omdat er tegenwoordig heel veel topics over gsm komen waardoor het in dat forum nogal onoverzichtelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
opzich wil ik me niet achter nog meer opsplintsingen scharen, maar wat telefonie daar uberhaupt doet weet ik niet, past dat niet veel beter onder gadgets oid?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit heeft weinig met een bug te maken, en dit soort requests horen dan ook in Lieve Adjes thuis :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met een telefoon bel je, tenminste zo was het altijd. En bellen = netwerk enzo. Bij de huidige generatie is het eigenlijk bijzaak, dat bellen, dus dan zou je kunnen zeggen dat het eigenlijk gadgets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:54:
opzich wil ik me niet achter nog meer opsplintsingen scharen, maar wat telefonie daar uberhaupt doet weet ik niet, past dat niet veel beter onder gadgets oid?
het is idd eigenlijk meer het feit dat internet en gsm's helemaal niet bij elkaar horen.

[ Voor 62% gewijzigd door Avvd op 24-01-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Spacejam schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:58:
het is idd eigenlijk meer het feit dat internet en gsm's helemaal niet bij elkaar horen.
Telefonie gaat wel iets verder dan alleen mobiele telefoons natuurlijk...

Maar ondanks dat ik altijd wel de verbinding tussen internet en telefonie heb gezien ben ik het wel met Maverick eens dat telefonie eigenlijk wel richting Gadgettalk zou kunnen gaan. Misschien van Gadgettalk 'Telefonie- & Gadgettalk' maken oid? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 24-01-2006 20:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
daarom noem ik gsm apart van telefonie. aangezien er tegenwoordig veel gsm topic's zijn.
nieuwe telefoon die
nieuwe telefoon weer een andere.

daardoor wordt het heel onoverzichtelijk.

of er GSM & Gadget Talk van maken

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 24-01-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
December schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:00:
[...]

Telefonie gaat wel iets verder dan alleen mobiele telefoons natuurlijk...

Maar ondanks dat ik altijd wel de verbinding tussen internet en telefonie heb gezien ben ik het wel met Maverick eens dat telefonie eigenlijk wel richting Gadgettalk zou kunnen gaan. Misschien van Gadgettalk 'Telefonie- & Gadgettalk' maken oid? :P
Je hebt gelijk, telefonie gaat verder, maar ik denk dat de link gelegd is in de tijd dat telefonie en internet voor 90% nog hetzelfde was, omdat je over je telefoonlijn internette :) Maar das natuurlijk een achterhaald concept anno 2006 :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Samengaan met Gadget Talk lijkt mij niks. Er komen toevallig in GT wel eens vragen voorbij die over mobiele telefoons gaan, en vaak zijn dat toch dingen die er echt niet thuis horen. Dingen over providers ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Met die mobieltjes van tegenwoordig komt internet toch juist weer samen met telefonie? En wat te denken van VOIP :?
Overigens vind ik persoonlijk een mobieltje niet echt een gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Erkens schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:11:
Overigens vind ik persoonlijk een mobieltje niet echt een gadget.
De mogelijkheden van sommige mobieltjes maken het in mijn ogen dan ook bijna meer een gadget met internet, en toevallig een belfunctie, dan een telefoon ;) . Gevoelsmatig zou ik zeggen dat vragen over de "kale" telefoon in T-&GT zouden kunnen, en providers van zowel mobieltjes als internet in Connectivity (stomme naam).

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
misschien is dit wel leuk om bij stil te staan:

zeef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:59:
Er komen nog een paar wijzigingen -waarover later meer-. Laten we nu afspreken dat we alles afmaken zoals we dat gepland hadden en dan gaan kijken of de volgorde een probleem is. Misschien lost het probleem zich vanzelf op en misschien ook niet. In dat laatste geval gaan we daar een nette oplossing voor verzinnen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit is wel eens vaker langs gekomen: zie hier :Y)

Februari 2005 waren de modjes erover in bespreking: Remy in "splitsen Internet & Telefonie ?" ; duurt wel erg lang die bespreking. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja die bespreking duurt inderdaad lang :P
Het simpelweg verplaatsen van een onderdeel naar een ander subforum biedt maar voor korte tijd een oplossing. We zijn als crew eigenlijk continu bezig met de indeling van subfora, waarbij dit soort voorstellen zeker niet zomaar aan de kant worden gezet.
Zoals zeef in een ander topic al schreef: er zal de komende tijd nog wel het een en ander wijzigen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
oke dan zien we van zelf wel of het veranderd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nu groeien telefonie en gadgets zoals pda's sterk naar elkaar toe qua mogelijkheden, maar de komst van VoIP en andere geïntegreerde telefoniediensten zorgt ook voor een sterke connectie tussen telefonie en internet. Ook tussen andere onderwerpen ontstaan door nieuwe ontwikkelingen steeds meer overeenkomstige dingen. Je kunt tegenwoordig bijna mp3's afspelen op je strijkijzer, en filmpjes bekijken onder Windows op je horloge 8)7

Het is dus allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt. Een eenduidige indelingen zal er nooit zijn en elke indeling die we kunnen bedenken is een momentopname die alweer achterhaald is op het moment van invoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:00:
Ja die bespreking duurt inderdaad lang :P
Het simpelweg verplaatsen van een onderdeel naar een ander subforum biedt maar voor korte tijd een oplossing. We zijn als crew eigenlijk continu bezig met de indeling van subfora, waarbij dit soort voorstellen zeker niet zomaar aan de kant worden gezet.
Zoals zeef in een ander topic al schreef: er zal de komende tijd nog wel het een en ander wijzigen :)
Imo is er nog wel ruimte voor nog een subforum in Netwerken, dus een apart forumdeel voor Telefonie (dus Internet alleen) zou best kunnen :)

Is ook mijn gok in wat er komen gaat :P

[ Voor 58% gewijzigd door Hahn op 24-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

December schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:39:
Imo is er nog wel ruimte voor nog een subforum in Netwerken, dus een apart forumdeel voor Telefonie (dus Internet alleen) zou best kunnen :)

Is ook mijn gok in wat er komen gaat :P
]ik gok/hoop dat alleen de mobiele telefonie los gaat, want dat is nu juist de groep topics die half buiten dat forum staan tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Uh ja, gokken is leuk: maar er zijn nog geen weddenschappen afgesloten hè ;) Het mooie is, dat jullie er niks voor hoeven te doen: even geduld, dan merken jullie het vanzelf :) Zie ook zeef's post.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Natuurlijk doet jouw/jullie mening er ook toe. Het is juist zo dat de veranderingen voornamelijk voortkomen uit wensen van de users. Hetzij doordat een user iets voorstelt, zoals in dit topic, hetzij doordat er een behoefte zichtbaar is door een bijna overstromend subforum (zoals Fotografie) :)

Maar puur gokken op een bepaalde verandering voegt weinig toe aan dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 24-01-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:02:
Natuurlijk doet jouw/jullie mening er ook toe. Het is juist zo dat de veranderingen voornamelijk voortkomen uit wensen van de users. Hetzij doordat een user het zoals in dit topic voorstelt, hetzij doordat er een behoefte zichtbaar is door een bijna overstromend subforum (zoals Fotografie) :)

Maar puur gokken op een bepaalde verandering voegt weinig toe aan dit topic.
Onze posts waren gewoon reacties op iets in dit topic, het was niet alsof het een "hoi! ik hoop dat [dit en dat] een eigen forum krijgt, doei!" reply was...

Ik vind het ook een beetje overdreven dat Erkens z'n reply dan maar gelijk verwijderd moet worden omdat ie commentaar heeft.
Erkens schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:10:
[...]

offtopic:
ik had hem zelf wegge-edit en laten verwijderen ;) geen censuur dus
Mmmkay, alhoewel ik nog steeds vind dat Remy ons niet gelijk zo hoefde te bespringen, omdat wij beide niet de eerste de beste zijn die gewoon voor de lol eens opsommen wat we graag willen zien ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 24-01-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

December schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:04:
Ik vind het ook een beetje overdreven dat Erkens z'n reply dan maar gelijk verwijderd moet worden omdat ie commentaar heeft.
offtopic:
ik had hem zelf wegge-edit en laten verwijderen ;) geen censuur dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:09
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:02:
*knip*
hetzij doordat er een behoefte zichtbaar is door een bijna overstromend subforum (zoals Fotografie) :)
*knip*
Nou, als er wat dat betreft een subforum in aanmerking komt dan is het idd I&T wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ah, weer een topic om IT te splitsen. Die is er elk jaar wel een keertje. :P

Maar je kan het van 2 kanten bekijken, vanuit de gsm of vanuit de normale telefonie. Als je vanuit de gsm kant kijkt, dan hoort telefonie echt niet bij Internet. Tuurlijk, je kan internetten met of via de huidige gsm's maar dat is niet de core functie van het apparaat en om eerlijk te zijn heb ik hierover weinig vragen gezien de afgelopen 5 jaar.

Maar je kan het natuurlijk ook kijken vanuit de normale telefonie kant, telefonie is per definitie verbonden met adsl in nederland (voorlopig nog althans). Steeds meer internet providers bieden zelf of via een 3e partij voip aan (tripple play diensten ?) en kijk naar software als Asterisk een open source telefoon centrale wat ook binnen het handbereik van de normale consument ligt.

De enige reden die ik kan bedenken om IT te splitsen is als er dusdanig veel topics zijn dat er voor mobiele telefonie een apart subforum aangemaakt mag worden. En als ik zo rondkijk in IT valt het best mee eigenlijk, tuurlijk een gsm topic hier en daar. Maar mij intresseert me dat niet zoveel (meer ;)) dus dan klik ik er niet op.
Pagina: 1