Ah, weer een topic om IT te splitsen. Die is er elk jaar wel een keertje.
Maar je kan het van 2 kanten bekijken, vanuit de gsm of vanuit de normale telefonie. Als je vanuit de gsm kant kijkt, dan hoort telefonie echt niet bij Internet. Tuurlijk, je kan internetten met of via de huidige gsm's maar dat is niet de core functie van het apparaat en om eerlijk te zijn heb ik hierover weinig vragen gezien de afgelopen 5 jaar.
Maar je kan het natuurlijk ook kijken vanuit de normale telefonie kant, telefonie is per definitie verbonden met adsl in nederland (voorlopig nog althans). Steeds meer internet providers bieden zelf of via een 3e partij voip aan (tripple play diensten ?) en kijk naar software als Asterisk een open source telefoon centrale wat ook binnen het handbereik van de normale consument ligt.
De enige reden die ik kan bedenken om IT te splitsen is als er dusdanig veel topics zijn dat er voor mobiele telefonie een apart subforum aangemaakt mag worden. En als ik zo rondkijk in IT valt het best mee eigenlijk, tuurlijk een gsm topic hier en daar. Maar mij intresseert me dat niet zoveel (meer

) dus dan klik ik er niet op.