[delphi7] met pda via wifi programma beinvloeden.

Pagina: 1
Acties:

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-04 08:55
Hallo

Ik zit met het volgende, ik heb een programmatje geschreven voor op mijn pc waarmee ik een micro controler kan aansturen. Dit gedeelte heb ik al helemaal voorelkaar, alles werkt prima, maar nu wou ik graag dat ik via mn pda het programma kon beinvloeden. Ik zou dit het liefst doen van uit internet explorer en ik zou graag met alleen delphi dit doen, niet met andere server programma's.

Ik heb al even gezocht op de search, maar kon niet echt iets vinden. Ook heb ik al gekeken naar de mogelijkheid om een delphi programma op mn pda te laten draaien, alleen dat schijnt niet te kunnen. Dan zou namelijk het hele probleem weg zijn, het is me al wel gelukt om met 2 verschillende pc's over het netwerk met indi client en server te communiceren.

Alvast bedankt

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan via .Net Compact Framework en Delphi 2006 op de PDA's die dat ondersteunen je programma draaien. Andere oplossingen zijn een client/server opzet. Dat zou kunnen via een eigen tcp/ip protocol of bestaande oplossing zoals SOAP. Je zou tevens met Delphi een webapplicatie kunnen maken. Zie daarvoor http://www.nldelphi.com/c...s.exe/?Category=WebDelphi

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher