on Board video

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-07 11:34
Waarde Tweakers,

na het lezen van de FAQ over videokaarten, on board geheugen en shared geheugen zit ik alsnog met de volgende vraag:

Ik zou graag een pc willen kopen waar het volgende "videogeheugen" inzit:

-Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator GMA 900

ook zit er op het moederbord een PCIe sleuf. Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om dat gedeelde videogeheugen uit te zetten en er een PCIe videokaart in te doen zodat er iets fatsoenlijks in zit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Kijk eens op de website van de fabrikant van de pc/moederbord/videokaart ;)

edit:
Of lees de posts van de personen onder mij die niet willen dat je zelf zoekt.

[ Voor 40% gewijzigd door Rone op 24-01-2006 19:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Natuurlijk gaat dit!

In de bios kan je kiezen waarop hij moet opstarten (welke poort), die van je moederbord, of die van je grafische kaart!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vaak zit er in de bios een mogelijkheid om dit aan of uit te zetten.

Spuit 11 :/

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 24-01-2006 19:16 ]

• nielsl
er zit een Intel® 915GV Chipset op, maar op de site van de fabrikant kan ik niets vinden, eveneens als op de site van intel, iemand alsnog suggesties?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[quote]nielsl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:17:
er zit een Intel® 915GV Chipset op, maar op de site van de fabrikant kan ik niets vinden, eveneens als op de site van intel, iemand alsnog suggesties?[/quote]Post eens om welk mobo het gaat en probeer de manual te vinden van het mobo.

• RoD
  • Niet online

RoD

Waar heb je gezocht? Wat voor moederboard heb je uberhaubt?

Ffs! wéér te laat :(

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 24-01-2006 19:19 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is niet aan te raden onboard overclocken. Als je hem te warm laat worden smelten de chips die er omheen staan door. Je bent dan behoorlijk ver van huis. Ik wil wel een oude onboard overclocken gewoon puur kijken hoeveel schade er komt

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RoD
  • Niet online

RoD

touchdomex schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:20:
Is niet aan te raden onboard overclocken. Als je hem te warm laat worden smelten de chips die er omheen staan door. Je bent dan behoorlijk ver van huis. Ik wil wel een oude onboard overclocken gewoon puur kijken hoeveel schade er komt
Hoe kom je erbij dat de TS wil overklokken?

• nielsl
Geen idee, het is die chipset voor het moederbord. Ik wil namelijk zo'n goedkoop ding kopen omdat er nu een set aanbieding is, maar wil wel de mogelijkheid om zoiets bij te plaatsen. Vandaar.

De chipset is dus die intel 915GV en daar moet dan een P4 630 HT 3,0Ghz op geprikt worden. Er zitten dan 2 gewone pci sleuven op en 1 PCIe, meer kan ik er niet over vinden

• nielsl
touchdomex schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:20:
dank je voor de waarschuwing, maar dit is echt niet wat ik zou willen, ik wil gewoon weten of ik er een andere grafische kaart bij zou kunnen zetten op mn PCIe poort en dan dat gedeelde videogeheugen uit kan zetten

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij detecteert een Intel 9xxG(M) chipset zelf of er een losse PCIe kaart ingezet is, als dat zo is gaat hij automatisch over naar de losse videokaart en wordt de onboard kaart uitgeschakeld. Als dat niet zo is heb je (of krijg je automatisch als er een videokaart wordt bijgeplaatst) een optie in je BIOS om te kunnen kiezen of je onboard VGA aan of uit staat.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nielsl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:23:
Geen idee, het is die chipset voor het moederbord. Ik wil namelijk zo'n goedkoop ding kopen omdat er nu een set aanbieding is, maar wil wel de mogelijkheid om zoiets bij te plaatsen. Vandaar.

De chipset is dus die intel 915GV en daar moet dan een P4 630 HT 3,0Ghz op geprikt worden. Er zitten dan 2 gewone pci sleuven op en 1 PCIe, meer kan ik er niet over vinden
mail/bel/schrijf/ga naar het bedrijf/shop/zaak/oplichter toe en ga na of het een PCI-E 16X slot is (zal waarschijnlijk wel) en als dat het is dan kan het

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• nielsl
het is een PCIex1 slot

Verwijderd

het werkt gewoon. Als er geen pci-e videokaart inzit zorgt de chipset er automatisch voor dat je vie je onboard vga beeld krijgt. Als er wel een pci-e videokaart inzit zorgt de chipset er automatisch voor dat je beeld krijgt via je pci-e vga :)

simpel toch? :P

*edit ik lees weer half, het gaat hier dus om een pci-e x1 slot, daar heb je naar mijn weten geen videokaarten voor

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 19:29 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:29:
het werkt gewoon. Als er geen pci-e videokaart inzit zorgt de chipset er automatisch voor dat je vie je onboard vga beeld krijgt. Als er wel een pci-e videokaart inzit zorgt de chipset er automatisch voor dat je beeld krijgt via je pci-e vga :)

simpel toch? :P

*edit ik lees weer half, het gaat hier dus om een pci-e x1 slot, daar heb je naar mijn weten geen videokaarten voor
klopt je kunt dus alleen de creapy onboard gebruiken of een 'gewoone' PCI GPU gebruiken die 1 tergend langzaam (een FX5200 is ongeveer het snelste :X ) zijn en 2 enorm bandbreette gelimiteerd zijn

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PCI-e VGA kaarten hebben een PCI-e x16 slot nodig een PCI-e x1 is fysiek al te kleine om er een VGA kaart in te steken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -ErikE-
  • Laatst online: 30-07 17:08
je kan natuurlijk ook het PCIe x1 poortje modden, dwz het achterste tussenschotje ertussenuit zagen. Nu past er wel een PCIe x16 kaart in. En het werkt ook nog btw.

/me zoekt ff linkje

/me gevonden heeft
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1102773078.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door -ErikE- op 25-01-2006 09:58 ]

• nielsl
Aangezien er niet veel prestaties gevraagd zullen worden door de pc zal een PCI kaartje dan wel volstaan. Het is voornamelijk zodat mn CPU niet belast wordt, maar dat ik daar gewoon een losse GPU voor heb, veeleisende dingen zal ik daarom niet doen

Aangezien jullie de experts zijn, kunnen jullie me zeggen wat dan de beste PCI videokaart is? Waar ik allemaal rekening mee kan houden. Ik weet dat er vele van dit soort vragen op fora gesteld worden en zeker door mensen die hun literatuur en FAQ's niet lezen, en dat dat hinderlijk is, maar ik hoop toch dat jullie me verder kunnen helpen.

Samengevat, welke PCI kaart is aan te raden?

alvast bedankt

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je toch geen veeleisende dingen gaat doen zou ik voor een FX5200 gaan, dat is zo ongeveer de snelste kaart die nog voor PCI is uitgekomen. Zo'n kaartje kost ongeveer 50 euro en is vaak ook nog eens passief gekoeld.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MasterNL23
  • Laatst online: 02-08 17:37

MasterNL23

alias Japie

kijk anders op marktplaats.nl
Pagina: 1