[SD-kaart]Error 19: write protected

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:39
Ik zit met een probleempje icm met SD-kaart en mijn MDA compact (windows mobile 2003SE toestel).
Ik kan ineens niet meer schrijven vanuit mijn telefoon naar mijn SD-kaart. Met mijn cardreader werkt het perfect. Lezen gaat ook perfect.

Wat ik heb geprobeerd:
- Hard reset van het toestel
- Formatteren van de SD-kaart

Wat kan ik nog meer proberen om te testen waar het aan ligt? Ik begin te denken aan mijn toestel, maar dat hoop ik niet... Is namelijk mijn mobiele telefoon en ik heb weinig zin om die maanden kwijt te zijn...

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Stomme vraag (maar je meldt het zelf nog niet): zit dat plastic schuifje aan de zijkant van je SD-kaart niet gewoon op write-protect? Of misschien ergens halverwege tussen write-protect en write-enabled?
Of misschien is het schakelaartje in je telefoon dat de positie van het schuifje bepaalt rot?

Probeer eens een andere SD-kaart. Als die wel werkt, dan lijkt mij dat het aan je kaartje ligt, anders aan je telefoon.

• Paultje3181
hij werkt wel in een cardreader... Het is eigenlijk een miniSD kaart in een SD-converter, maar hij werkt als miniSD en als SD-totaal...

Dus lijkt me niet dat het dat is...

• Paultje3181
Het blijkt dus dat SD-kaarten een soort copyright-gedeelte hebben dat vanuit de telefoon wel gelezen wordt en vanuit de cardreader niet.

Een windows format leverde niks op, echter een format met CompuApps OnBelay v2 wel. Ik kan nu weer perfect erop schrijven!