Toon posts:

Belkin Wireless PCI + Toshiba Sattelite L20

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
FF een korte inleiding ;-) Mijn zus woont boven me en heeft sinds kort een Laptop-> Toshiba Sattelite L20-155, voorzin van wifi.. Vroegah internette ze altijd via mijn gedeelde internet verbinding, nooit probleempjes mee gehad. Maarja.. die geemancipeerde vrouwen van tegenwoordig.. Ze wil wireless het net op kunnen!
Geen probleem (dacht ik), dus heb vorige week een Belkin Wireless 54g pci kaartje gekocht.. Die in mijn ouwe trouwe bak geschroefd. En warempel.. ze zette haar laptopje aan en *hop* "ADSL WiFi" verbinding gevonden.
Zij helemaal blij.. Ik helemaal verbaasd, want zo makkelijk gaan die dingen meestal niet.. ;-) En inderdaad na een weekje internetten, met een erg slechte wifi verbinding overigens.. Kwamen we er dus achter dat dit de onbeveiligde verbinding van onze overburen was! Stom achteraf.. Want de naam "ADSL WiFi" slaat nergens aangezien ik een Chello kabel abbonement heb :-)

Om een lang verhaal nog enigzins kort te houden ben ik vanmiddag aan de slag gegaan met de instellingen van mijn pc (winxp + het belkin wireless pci kaartje) en die van haar laptop (tevens winxp met intern wifi (atheros chipset geloof ik)). Maar ik kom er niet uit!!

-> Op mijn pc heb ik in de Belkin Utillity een ssid ingevuld, network mode staat op 'ad-hoc', channel 6 (was standaard). Voor het gemak heb ik alle beveiliging / encryptie uitgezet. Ip adres 192.168.0.3 // subnet 255.255.255.0

-> Op de laptop heb ik in de 'atheros client utility' dezelfde settings ingevuld -> zelfde ssid / network mode 'ad-hoc' / channel 6.
Ip adres 192.168.0.4 // subnet 255.255.255.0 // st gateway 192.168.0.3 // dns 192.168.0.3

Maar ik kan scannen naar netwerken wat ik wil.. Ze zien elkaar niet! Ik heb de search al uitgebreid gebruikt maar de meesten hier lijken een wireless router of accespoint te gebruiken waar ik dus niet veel wijzer van wordt! Hoop op jullie hulp!
Thx

Verwijderd

Hallo,

ik neem aan je gebruikt de XP ICS server funktionaliteit op jouw PC ? Kijk eventjes of de werkgroup (workgroup) naam op de laptop en jouw PC precies overeenkomen. Je zou ook kunnen proberen om de laptop m.b.v. de Network Setup Wizard te configureren.
Tevens dacht ik me te kunnen herinneren dat onder XP ICS de DHCP funktionaliteit niet uit te schakelen is, je zou dus de laptop als DHCP client moeten configureren...
Laat me even weten hoe ver je hiermee komt...
*spammen is niet nodig*

[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 24-01-2006 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor de zoveelste keer alle settings uit die (crappy) programmatjes gehaald en ze handmatig in windows gezet. Na mijn -ik geloof-.. 53e reboot.. Voila wireless netwerk gevonden! Problem solved.. t blijven rare dingen die computers ;-)
thx