Geen geluid op hoofdtelefoon-uitgang (wel S/PDIF)

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb zojuist een simpel headsetje gekocht (Creative HS-300) zodat ik fijn kan Skypen zonder de ander over mijn 5.1-set te horen (met echo's etc.). Mijn probleem is nu dat ik met geen mogelijkheid het geluid over die headset krijg :?

Heb uiteraard de roze en groene stekker gewoon in de ingangen van het moederbord (MSI RS480, gewoon AC'97) gedaan. Microfoontje werkt prima, geluid vlamt alleen over S/PDIF. Dus dacht ik: even bij dat Realtek control panel de S/PDIF uitzetten. Hij stond op 'digital only', dit veranderen naar 'digital & analog' zorgt ervoor dat alles wat de microfoon oppikt ook over de versterker te horen is. Maar als ik het helemaal uit zet krijg ik zowel op de versterker als op de headset geen geluid.

In datzelfde panel heb ik overigens ook al zitten spelen met de instellingen bij 'configuratie van luidsprekers', die staat nu gewoon op 'Hoofdtelefoon' (eerst stond ie op 6-kanaals). Maakt allemaal geen verschil.

Op dat moment gebruikte ik overigens Realtek AC'97 drivers versie 3.59, inmiddels heb ik die al vervangen door versie 3.61. Ook dat maakte geen verschil. Voor de volledigheid: ik heb natuurlijk ook met alle mogelijke volumeschuifjes gespeeld, ook die op de headset. Search bood geen oplossing en hij is niet kapot want met m'n iPod werkt ie wel.

Hoe moeilijk kan het zijn :?

[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 24-01-2006 18:43 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Je moet die "digital en analog" instelling wel hebben. Om te zorgen dat je niet zelf hoort wat je over de mic zegt, moet je de mic muten in het playback overzicht van je mixer panel, maar wel selecteren in recording.

• rb338
Ja dat dacht ik eerst ook, maar het maakt allemaal geen verschil. Dat ik mezelf niet hoor als ik de mic mute klopt idd, maar toch komt er geen geluid uit de headset.

• rb338
Vanmiddag een herinstallatie gedaan:
- Windows XP MCE 2005 NL
- Windows Update z'n gang laten gaan
- Update Rollup 2 + January Updates erop
- Realtek A3.61 drivers

En.... niks :?

• rb338
Schop... hij wil nog steeds niet! :(

En het gekke is nu dat ik hem op een andere PC maar half aan de gang krijg; geluid gaat er wel naartoe, maar opnemen werkt met geen mogelijkheid. Op mijn laptop werkt ie, zoals gezegd, perfect.

Waarom is dat zo moeilijk 8)7