Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB datalijnen verkeerd aansluiten; kan dat kwaad?

Pagina: 1
Acties:

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 15:25
hallo,

ik heb van iemand een cardreader gekregen uit een medion pc.
Dat kaartje zat vroeger dus samen met audio game en een zut usb en firewire poorten in een 5.25ich bezel van een medion pc (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Ik heb dus alleen het reader printje gekregen (niemand weet meer waar de rest is) en daar zit een afgknipt connectortje aan met 4 kleuren, ik vermoed dus ook dat dit de usb connector is die dus aan het moederbord werd doorgelust.
De 4 kleuren van links naar rechts (stekkertje ingeplugd op print) zwart, geel, bruin en oranje.
Ik denk dus dat zwart GND is, oranje usb vdd5 volt. Maar nu nog de data pinnen ik denk zelf dat bruin data - is en geel data +.
Zou het kwaad kunnen als die 2 pinnen omgedraait worden? (als ik verkeerd gok :+ )
Ik probeer hem eerst op mijn oude p2 bakkie voor het geval dat het fout is >:)

Ik hoop dat jullie het snappen aan de hand van mij text want ik heb momenteel even niet de mogelijkheid om foto's te maken :(

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kan het ook gewoon even doormeten, dan weet je zeker welke de 5v en GND zijn. Daarna kun je gewoon de twee datalijnen aansluiten, omwisselen geeft gewoon een niet werkend resultaat.

• casemodder
okej dat wou ik even weten, niet dat drek als ik het aansluit me usb controller op me moederbord een sigaretje opsteekt :>

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Verwijderd

afhankelijk van de usb modus, high of low speed, wordt d+ resp d- via een weestand aan +5V gehangen

Dit zou je dus moeten kunnen zien / meten op je apparaat (vervolgens moet je er denk ik even vanuit gaan dat ie highspeed is :P)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 19:33
Ik denk niet dat het kwaad zal kunnen als ze verkeerd aangesloten worden, het zal alleen niet werken :+
Kan je niet kijken naar welke pinnen van de USB chip ze gaan, en dan op de datasheet kijken, dan ben je meteen zeker.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• casemodder
naftebakje schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:25:
Kan je niet kijken naar welke pinnen van de USB chip ze gaan, en dan op de datasheet kijken, dan ben je meteen zeker.
heb ik al geprobeerd maar het is zo'n fijn dual layer printje dus ik raak op een gegeven moment het spoortje kwijt onder de chip zelf.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 19:33
Als je de datasheet hebt van de chip, kan je de ene pen van je multimeter op de pen v/d chip die naar D+ gaat zetten, en meten welke pin contact heeft. Hetzelfde voor D-, klaar. Tenzij het natuurlijk een BGA chip is, dat je niet aan de pinnen kunt.

En wat mophor zegt doet een belletje rinkelen bij mij, dat zal wss wel kloppen. Dat kan je ook proberen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Ik heb het vaak genoeg verkeerd aangesloten, maar nog nooit een usbcontroller doorbakken, dus ik zou het gewoon proberen, evt. voor de veiligheid op je p2tje:)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je topictitle even wat verduidelijkt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1