Toon posts:

Wat is een goede Koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon voor Games. Nou heb ik al ff op het forum gekeken, en daar zag ik al een aantal verhaaltjes staan.

Ik zoek echter een KopTELEFOON, wat in mijn ogen zo'n ding is waar ook een microfoon aan zit. Ik zou niet weten welke ik nou het beste kan kopen. Weet iemand van jullie het misschien???

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al in de Pricewatch gekeken? Zoek er daar een paar uit, ga reviews lezen, en kom tot je conclusie.

Verwijderd

mischien is het handig om er even bij te vermelden in wat voor prijsklasse je zoekt ;)

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
als je even de search gebruikte was je er zo uit....

zelf raad ik een sennheiser aan geen trus:
Never trust trust

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Jah tuurlijk, maar daar staan ook alleen maar prijzen, en om nou van een dikke honderd Koptelefoons reviews te gaan zoeken lijkt me ook een beetje lastig, ik vraag daarom ook of jullie me er 1 aan kunnen raden of juist afraden, omdat jullie daar slechte/goede ervaringen mee hebben.

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:13:

Ik zoek echter een KopTELEFOON, wat in mijn ogen zo'n ding is waar ook een microfoon aan zit. Ik zou niet weten welke ik nou het beste kan kopen. Weet iemand van jullie het misschien???
Je bedoelt een headset. Zo heet dat als er een mic aan zit. Zit er geen mic aan, dan heet het een koptelefoon. Zoek (op GoT) en gij zult vinden. Succes

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Naja wat jij wil, zie ik altijd als naam headset staan trouwens :)

Verder heb ik dus ook een sennheiser koptelefoon (geen mic dus), super ding.

Hehehe afterparty was me net voor.

[ Voor 12% gewijzigd door punisher007 op 24-01-2006 18:19 ]

http://blog.bjornhouben.com

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Je kan ook even de search gebruiken uiteraard.

Zoals je wel ziet is er keuze genoeg. Dus tjsa, welke is goed... Je kan ook hetvolgende doen:

Mevr. Search:
Search "Welke headset?

Dhr. Google:
LOGITECH PRECISION PC GAMING HEADSET
eDimensional AudioFX Gaming Headset Review
Steel Sound 5H USB Professional Gaming Headset

Zoals je ziet zijn er al erg veel topics over geweest, en is er ook erg veel info over te vinden. Mischien even de schouders eronder en flink wat reviews bekijken ipv je door ons iets te laten aansmeren ;)

Making an ass of myself since the 70's

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Icemat Siberia
Steelpad 5H

Beide erg goede headsets gericht op gamen. Beiden worden geleverd met een geluidskaart die 7.1 geluid kan simuleren, volgens de reviewers van GotFrag werkt dat erg goed.

Sennheisers worden bij de meeste reviews afgeraden, omdat ze te weinig kwaliteit bieden voor het geld dat ze kosten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals, het gaat om een koptelefoon met microfoon

prijsklasse tot ong. 60 euro

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Voor games zou ik als ik jou was voor een zalman surround koptelefoon gaan.

http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_rs6f_f_p.jpg

Verwijderd

Ik zou een Plantronics .90 aanraden of een product uit de Sennheiser serie (PC150 mss?).

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Let op ... hij wil dus een headset ..... dus die zalman valt dan al af.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk dat ik dan op dit moment die SteelSound 5H zal nemen. Hij staat alleen niet op de pricewatch, maar dat komt wel goed.

Is er nog iemand die enige ervaringen met dit ding heeft?

• Mr. Inspire
  • Laatst online: 09-02 12:36
Die Zalman kan ik aanraden. Bij de meeste webshops wordt hij verkocht in combinatie met de microfoon. Zo heb je dus toch een headset (dus met mic.)

http://tweakers.net/pricewatch/110470

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ziet er ook erg aanlokkelijk uit, maar hoe zit het met de kwaliteit van die mic. K bedoel, heeft dat dingetje er niet te veel last van dat het los bungelt aan dat draadje?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:39:
hmm, ziet er ook erg aanlokkelijk uit, maar hoe zit het met de kwaliteit van die mic. K bedoel, heeft dat dingetje er niet te veel last van dat het los bungelt aan dat draadje?
ik heb die zalman ook gehad.. erg zwaar en lomp ding.. het 5.1 geluid ervaarde ik meer als een hol geluid en dat microfoontje is uiterst irritant..
2 losse kabels langs je bureau bengelen is niet echt prettig

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik heb zelf goede evaringen met sennheiser + ze zien er vet uit :D

My Specs | My BF2 Stats

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een speedlink bij Mediamarkt gekocht voor €20,-. Een heel relaxed ding! Echt super! (voor de prijs dan)

• Mr. Inspire
  • Laatst online: 09-02 12:36
Die losse kabels vallen enorm mee bij de Zalman, want er zitten clips bij om de mic. kabel aan de andere kabel vast te maken. Ik ervaar de headset als een goede headset voor games, maar voor muziek luisteren is hij inderdaad misschien iets minder geschikt. Toch lijkt het mij een goede keus....

Verwijderd

Ik heb een sharkoon Majestic 5.1 headset. Van het 5.1 moet je niet veel voorstellen btw, in de meeste games werkt dat toch niet :( eigenlijk alleen in films.
Ik vind het een heerlijke headset, ze zijn volgens mij ook niet zo duur meer. :)

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Een koptelefoon koop je niet zomaar afgaande op reacties van anderen of reviews naar mijn mening. Het geluid dat een koptelefoon weergeeft vind de een mooi, en de ander weer niks. Het is gewoon een kwestie van smaak. neem een eigen (muziek) cd mee en luister verschillende modellen in de winkel.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43

lordsnow

I know nothing

Ik heb 5 maanden terug een Logitech Stereo Gaming Headset, gekocht bij de MediaMarkt voor €39,95 of zo. Wat een naar onding.

Het geluid is redelijk, maar slechter als de Sennheiser koptelefoon van 5 a 6 jaar oud waar 't een vervanging voor zou moeten zijn. 'T kreng knelt als de nete aan m 'n oren, 't duurde zeker twee maanden en veel buigen voordat m'n oren niet meer pijnlijk werden na 30 min fraggen. Maar mischien heb ik gewoon een bolle kop. Een ander minpunt is de volumeregelaar die aan het draadje zit, deze zit te laag waardoor bij mij de regelaar en draad niet in m'n schoot blijven liggen, maar telkens er af schuifen... en dan heb je 't volle gewicht daarvan aan je kop bengelen. Mateloos irritant. En nu begint de volumeregelaar ook kuren te vertonen, hij laat 't linker kanaal niet door tenzij ik de regelaar even knijp tussen duim en wijsvinger.

Ik was destijds eigenlijk al op zoek naar een Sennheiser PC150 of een Plantronic Audio .90, maar zijn helaas hier niet voor een schappelijke prijs te bemachtigen.

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 27-01-2006 03:36 ]

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook een goede koptelefoon uitzoeken met een losse microfoon

ik heb de Sennheiser pc150 ff gehad maar ik heb m weer teruggebracht. Wat een rotding! Hij knelde op mijn hoofd, het geluid was dof, en de microfoon was na 2 weken al kapot. Gelukkig mijn geld terug kunnen krijgen. Ik heb nu een Beyerdynamic DT880 en geen microfoon en heb er alleen maar plezier van. Geluid als een elektrostatische koptelefoon bijna, en zit heerlijk op mijn hoofd. En zit superdegelijk in elkaar. Was alleen wat duurder :D

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iets van 150 fleuro dusch

Verwijderd

Als je goedkoop uit wil zijn moet je de audio90 van plantronics nemen (heet geloof ik anders nu, kheb em zelf). Geluid is prima, mic ook, maar hele uitwerking is beetje flimsy, ik heb ook al een keer zelf een kabelbreuk moeten fixen. Als je een wat steviger ding wilt, en volgens mij is het geluid ook mooier, neem je een sennheiser (150 ofzo? weet die namen niet meer uit m'n hoofd). Heb er een op zo'n standje gehoord, klonk echt nice vgl met mijn audio90, maargoed hij hing daar ook niet aan zomaar een geluidskaartje denk ik.

Verwijderd

densoN schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:44:
[...]

ik heb die zalman ook gehad.. erg zwaar en lomp ding.. het 5.1 geluid ervaarde ik meer als een hol geluid en dat microfoontje is uiterst irritant..
2 losse kabels langs je bureau bengelen is niet echt prettig
agreed, alhoewel het de bedoeling is dat je het 2e kabeltje van de mic om de draad van je headphone te draaien ;) :)

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06-2025
Van de week bij MyCom gestaan waar ik ook opzoek was naar een headset(!) en ook op aanraden van andere LAN vrienden een Plantronics audio 90. gehaald. Deze zijn kwalitatief best goed en zeker niet duur. Anders had ik voor kwaliteit van Sennheiser 119 euro's neergelegd, waar het niet dat de plantronics toevallig in de aanbieding was in Nijmegen. Van 49 naar 29 euries, makkelijke keus geweest voor mij. ;)

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09-2025

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Ik was nu dus ook op zoek naar een goede headset en ik dacht dat je koptelefoon USB moet zijn om lekker 5.1 geluid te hebben. ik dacht er aan om een koptelefoon op www.euromaxi.nl te halen. (Zit in de buurt) En nu wil ik dus weten welke is het beste voor tussen de 0-50 euro. Want ik wil dus ook in spellen zoals call of duty 2. Ik wil dus ook surround kunnen horen (Ik heb soundblaster live) Dus nu wil ik ook weten of het dus veel verschil heb tussen USB en van die jack poorten.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jeffroiscool schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:33:
Ik was nu dus ook op zoek naar een goede headset en ik dacht dat je koptelefoon USB moet zijn om lekker 5.1 geluid te hebben. ik dacht er aan om een koptelefoon op www.euromaxi.nl te halen. (Zit in de buurt) En nu wil ik dus weten welke is het beste voor tussen de 0-50 euro. Want ik wil dus ook in spellen zoals call of duty 2. Ik wil dus ook surround kunnen horen (Ik heb soundblaster live) Dus nu wil ik ook weten of het dus veel verschil heb tussen USB en van die jack poorten.
Ik zou bij dit soort dingen eerder een goeie normale koptelefoon halen dan een goedkope 5.1 koptelefoon. Dit omdat de geluidskwaliteit van een goede fullsize koptelefoon goed is en hij zit meestal ook beter. Ook zijn ze niet zo zwaar ;)

Kijk eens naar wat Sennheiser heeft. Die dingen zijn echt goed en zitten heerlijk :9~ ik had de HD202, maar die is nu weg voor garantie. Heeft last van een kabelbreuk

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1