Toon posts:

[ME] Bestandscorruptie na kopieëren over netwerk vanaf XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de volgende setting: laptop met windows ME en desktop met windows XP.

Ik heb via remote desktop in ME de XP machine overgenomen met daarbij de instelling map local drives. Daarmee heb ik bestanden gestuurd van de ME machine naar de XP machine. "Mijn documenten" map met daarin teksten en plaatjes.
Na het kopieren heb ik een paar bestanden op de XP machine getest en de totale bestandsgrootte van de mappen vergeleken, alles goed.

Nu blijkt dat ongeveer de helft van de mappen stuk is. De documenten hebben wel de juiste omvang, maar ze zijn gevuld met niets. Als ik bijvoorbeeld een plaatje open dan opent dat gewoon in een plaatjes viewer maar dan is het plaatje niets. Als ik een WORD document open dan bevat het nog steeds het zelfde aantal pagina's als het origineel, maar het document is volledig gevuld met vierkantjes. (ligt niet aan een ander lettertype)

Ik ben hierdoor heel erg veel data verloren aangezien de laptop opnieuw is geinstalleerd :'( . Ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik er aan kan doen of hoe het komt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is er misschien iets met die harde schijf aan de hand? Ik zou in ieder geval eerst even een backup naar een andere disk maken voor je verder gaat met recoveren.

Ik zet nog even [ME] in de topictitel, omdat daar de corruptie opgetreden lijkt te zijn. Daarnaast is het dan meteen duidelijk dat het om een fat32-bestandssysteem gaat. Verder breid ik de titel even uit :) Welke remote-desktopclient heb je gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2006 00:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het bijwerken van de titel, ik wilde dat nog doen, maar titel aanpassen kan ik zelf niet.

Ontopic:
Ik ben dus met de remote desktop client van windows verbonden met de desktop van een xp machine. Daarbij heb ik de bestanden van de ME laptop naar de XP desktop toe gezet. Die client zit standaard in XP bij communicatie, maar bij ME heb ik ehm apart van de MS site af gehaald.