Toon posts:

Nieuwsgroepen neemt mijn DC++ downloadsnelheid in beslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en nog 1 andere persoon (totaal dus 2 pc's) delen via een router de internet verbinding, (demon 512)

Meestal als ik iets wil downloaden, gebruik ik Direct Connect en mijn broer de Nieuwsgroepen via Demon.
Als ik met ongeveer 45 kb/sec download, en mijn broer gaat met nieuwsgroepen aan de gang, dan valt mijn download snelheid ineens naar 5 kb/sec.

Je zou toch denken dat de bandbreedte ongeveer door 2 'en wordt gedeeldt en dat ik dus 22 kb/sec als downloadsnelheid moet overhouden.

Ligt dit aan DC++ v0.6811, aan een instelling in de router, of zijn de nieuwsgroepen zo alles overstemmend dat ze alle downloadsnelheid van andere pc's weg kapen.

Wie heeft een idee, of wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

is netlimiter pro geen optie?
hiermee kan je de maximum downloadsnelheid van je pc instellen (moet je dan wel afspreken als je gaat downloaden)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of meer last mensen hier last van hebben. Dus dat de nieuwsgroepen de verbindingssnelheid van de mede gebruikers ver naar beneden haalt, terwijl de downloadsnelheid eigenlijk gedeelt moet worden over 2 pc's.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoiets heet volgens mij loadballancing en gebeurt alleen door dure routers voor zover ik weet. Nu is het zo dat het ene proces gewoon voorrang krijgt boven het andere.
Waarom de ene voorrang krijgt boven de andere zou ik ook niet weten.

De makkelijkste oplossing lijkt me iets als NetLimiter of een ander soortgelijk programma.

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Ligt er aan wat voor een router je hebt.
Met mijn Linksys wrt54g kan ik precies instellen hoeveel een computer aan bandbreedte mag gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor de reactie. Ik heb een sweex, niet zo'n dure, eigenlijk zelfs goedkoop.

Ik ga nu eens opzoek wat loadballancing inhoud. Ben benieuw of mij dat wat duidelijkheid verschaft.

Misschien krijgen de Nieuwsgroepen idd voorrang, boven DC++
Pagina: 1