IIS6 / PHP / ODBC koppeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Al onze citrix-servers (w2k3) draaien met de Resource Manager, waarin zaken als memory en diskspace gelogged worden. Deze logging vindt plaats in een lokale Access database (dus de DB staat op de citrix bak). Ik wil vanaf 1 centrale webserver (W2k3/IIS6) via een php script door middel van een odbc-koppeling de databases van alle servers (stuk of 25 ;-)) uitlezen. Ik kan vanaf de webserver een odbc-koppeling maken naar de database (UNC-pad) op de citrix-doos, en daarvandaan de database openen.
IIS draait echter onder het local system-account, en het systemaccount kan niet over netwerkresources beschikken. Heeft er iemand een idee hoe ik vanaf 1 centraal punt met php/odbc die 25 databasjes kan benaderen? Heb de hele dag al zitten zoeken, maar kom niet verder dan out-of-process artikelen bij MS over IIS3, 4 en 5... Heb ook al geprobeerd (als test!) om de www-publishing service onder domain administrator te laten draaien, maar toen kwam de service niet eens op. Ter info: zowel de webserver als de citrixdozen hangen in een AD.

Alvast bedankt!
Skip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je maakt een odbc koppeling, of benader je de db direct uit de code? Overigens zal je naar iusr_compname en iwam_compname moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou het met alle veiligheidslekken mogelijk onder NETWORK SERVICE kunnen draaien. Verder denk ik dat dit meer IIS configuratie is. Dus ik verplaats je topic even van Windows Operating Systems naar Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SanFranJake: Okay, gaan we hier verder :)
@iis5_rulez: Ik wil dus op de IIS doos een odbc koppeling aanmaken naar de Access-database (kan dat ook rechtstreeks dan, zonder odbc koppeling?). Volgens mij heeft de Iwam en iusr alleen maar te maken met je anonieme access, maar komt de local system user om de hoek kijken zodra je iets als PHPscripts gaat uitvoeren, of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, je had gelijk.
Ik heb een nieuwe virtual dir aangemaakt, daar als test even de anonymous toegang als domain administrator laten lopen, en het werkt inderdaad, ik kan nu tegen de odbc koppeling aan lullen.
Thanks!

Skip.