UPC opzeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10-2025
Beste mede tweakers,

ik heb een probleem met UPC (netzoals vele)
kleine samenvatting:

- Slecht analoog signaal (internet doet het wel goed) en heb dus bijna geen beeld.
- UPC monteurs zijn 3x langsgeweest en alle drie zeggen ze signaal is erg slecht maar ze hebben er niks aan kunnen doen.
- Nu wil ik dus mijn analoge tv opzeggen maar dan moet ik chello en dig telefonie ook opzeggen, maar dan ben ik tevreden over. Maar ik ga geen 15euro betalen voor iets dat niet werkt.
Nu moet ik dus alle diensten opzeggen maar dat mag niet omdat ik nog 5mnd te gaan heb met mijn contract bij upc. Hoe zit dit nou, ik heb upc de kans gegeven het probleem op te lossen (3x) tot hoever moet ik er in mee blijven gaan???

Ik heb de volgende brief verzonden, wat denken jullie?
Of gewoon de betalingen voor analoge tv opschorten??

Betreft: Beëindiging overeenkomst

24 januari 2006

Beste heer/mevrouw,

Na vele malen telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice schrijf ik u deze brief.

Na de ‘switch’ van jullie oude settop box naar de nieuwe mediabox zijn er bij mij veel problemen gekomen. Dit vooral met de kwaliteit van de digitale TV. Na vele malen gebeld te hebben met de klantenservice is er eindelijk op 14 december 2005 een monteur langsgekomen. “Hij maakt alles dan in orde”, werd mij gezegd. De monteur heeft een aantal metingen gedaan en kwam vervolgens met de conclusie dat het signaal erg slecht was en dat er een monteur moest komen.
Vervolgens heb ik meteen de klantenservice gebeld en diezelfde dag nog kwamen er twee monteurs. Ook zij hebben het probleem niet kunnen oplossen. En nogmaals dit is zowel analoog als digitaal.
Wederom weer contact opgenomen met de klantenservice met als resultaat dat ik weer een vrije dag moest opnemen omdat er 16 december 2005 een monteur zou langskomen. Deze is gekomen maar ook deze kon het niet verhelpen.
Na drie monteurafspraken gehad te hebben is voor mij de maat vol. Ook toen heb ik met de klantenservice contact gehad en werd mij gezegd dat er alleen een monteur langs kon komen. Hier nam ik geen genoegen mee aangezien er dus al drie monteurs zijn geweest.
Toen ben ik op het punt gekomen om het standaard pakket voor analoge televisie op te zeggen. Maar dit was echter niet mogelijk omdat ik dan ook Chello en Digitale Telefonie moest opzeggen waarvan ik nog in mijn contractperiode zit.
Maar daar ben ik het dus niet mee eens.
Jullie moeten mij een dienst leveren die werkt, en in dit geval werkt mijn analoge kabel aansluiting al enkele weken niet. En wil ik dus opzeggen inclusief al mijn diensten bij jullie. Dit zonder extra kosten.
Dit is mij afgewezen naar een eerdere verstuurde fax.

Graag hoop ik nadat u dit gelezen heeft ik toch de mogelijkheid heb om de overeenkomst tussen UPC Nederland en mij te ontbinden. De voornaamste reden is dus omdat jullie mij een dienst ‘leveren’ die niet werkt. Ik heb jullie meerdere malen de kans gegeven om dit op te lossen, namelijk al drie keer en steeds zonder resultaat.

Hopelijk hoor ik zo spoedig mogelijk van u,

Met vriendelijke groeten,

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me af of je ze in gebreke kan stellen voor het niet goed kunnen leveren van de dienst.

Als je simpelweg niet gaat betalen, dan sturen ze alsnog een incassobureau op je af en mag je ook nog eens opdraaien voor de extra kosten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Als je analoog afsluit dan sluiten ze het signaal van je kabel af en heb je ook geen internet meer.
Hoe vaak ze er over mogen doen om dit te repareren is even afhankelijk van WAAR het precies door komt.
Ook is dit geheel afhankelijk van de algemene voorwaarde waar jij je krabbel onder gezet heb :)
Het beste zou je dit even zwart op wit moeten vragen aan een monteur.

• NicoF
pff ik wordt echt gek van UPC. Op mijn vorige adres had ik nooit ergens last van, maar sinds ik verhuist ben altijd.
Mijn gedachtegang is zo:

Ik heb een aantal diensten van UPC, ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het analoge tv signaal, ik krijg alleen NED1,2 en 3 door ook met veel sneeuw, maar overige zenders krijg ik niet of zeer slecht door. 3 Monteurs hebben gezegd dat het signaal slecht is en dat dit aan UPC ligt. Ik heb 2dagen vrij genomen, ze kunnen me toch niet verplichten om nog meer dagen vrij te nemen? Dit is nu al 1,5mnd aan de gang. Ik heb nu digitale TV van KPN genomen want anders heb ik helemaal geen beeld meer. Of ze doen die 15euro per maand crediteren als ze me niet weg willen hebben ivm Chello en digitale Telefonie. Over die twee diensten ben ik meer dan tevreden.
Ik heb totaal in de maand december bijna 4uur met de klantenservice gebeld a 10ct per minuut. En nog steeds geen oplossing. Dat kan toch niet...

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 16:22
Ik zie dat je in Haarlem woont. Waarom ga je niet een keertje direct bij de UPC-winkel in de Grote Houtstraat (het deel tussen het Houtplein en Gedempte Oude Gracht) langs? Op die manier heb je directer contact met ze. Ik heb op die manier al een keertje wat (administratieve) problemen kunnen oplossen.

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06-2025
Tjah, als ex medewerker van .. zal ik je een kleine steun in de rug geven.

Jij betaald aan UPC voor een dienst wat zij niet naar behoren leveren en zullen daar de gevolgen van moeten inzien. Doe in ieder geval bij de klantenservice aanspraak op het garantie plan! Hiermee krijg jij een groot deel, dan wel het dubbele van je abo geld voor televisie terug.

De storing op je tv kan door verschillende oorzaken tot stand komen. Een van de weinige dingen die de technische helpdesk vergeet te checken is het storen van het retour signaal.
Jij ontvangt namelijk het televisie/radio en internet/ bel signaal van hen, maar jouw modem stuurt ook een signaal terug. Dit retour signaal kan via de splitters en coax bekabeling een weg naar je TV vinden. En aangezien een televisie niet weet hoe hij deze moet verwerken, resulteert dat in storing op je TV.
Kijk dus daarom aub na of het mogelijk het modem is dat op je TV stoort. Doe dit door het modem (ivm telefonie) tijdelijk van stroom en coax te ontdoen.Graag testen zonder video/ dvd recorders in je installatie. Is de storing verdwenen vraag je aan de helpdesk een SPER filter om het retour signaal weg te filteren. Deze zou je ook zelf kunnen halen bij een electrohandel, aangezien het bij UPC altijd even kan duren (lees 3 weken max).

Mocht het probleem nog steeds voor doen, dan ben ik bang dat je het beste een dagje extra thuis kan blijven. Met de helpdesk maak je dan een afspraak voor een lijnmeting. De monteur die dan langskomt zal voor je nakijken waar het probleem ligt. Deze monteur worden niet snel verstuurd aangezien er deze niet vaak van toepassing zijn.
De monteur in kwestie zal meten of het probleem bij jou binnen ligt of misschien wel een in de grote coax kabel van de eindversterker op straat naar jouw woning.

Geef ook bij de technische helpdesk expliciet aan dat je het zonde zou vinden om alles op te zeggen omdat alleen het televisie signaal brak is. Wees aardig voor de helpdeskmedewerker en zij zullen er alles aan doen om jou probleem op te lossen.

Laat even weten als het allemaal is gelukt.

** mocht je toch bij je standpunt willen blijven om het allemaal op te zeggen, kan je het contract verbreken omdat zij hun beloftes niet waar maken en oplossingen die tot nu toe zijn geboden geen baat hebben. Dit ondanks dat je nu een jaar contract hebt simpel te verbreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Takkie op 24-01-2006 18:07 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Heeft geen van die 3 monteurs een lijnmeting aangevraagd?
Dat zou ik als 1e hebben gedaan wanneer er slecht beeld is als ik dat zelf via een test kabel getest zou hebben.

Modem waardes kunnen ook genoeg zeggen over het beeld kwaliteit.
Post anders je waardes van de up/ downstream + de SNR (signal to noise)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Takkie
mochten die waardes positief zijn, zou het betekenen dat het probleem in je thuis bekabeling ligt. Dit wil zeggen, alles na of naast het modem.

• NicoF
Chello werkt naar behoren, super snelheid. Telefoon ook. Dus nogmaals daar geen problemen mee. Het zijn een aantal dingen bij elkaar waardoor ik wil opzeggen:
Zo is de klantenservice helemaal niet klantgericht, ik ben zelfs in een gesprek 9x doorverbonden, en 9x hetzelfde verhaal uitgelegd. Ook zijn er 3 monteurs langsgeweest die niks hebben kunnen doen.

Want toen ik voor het eerst de problemen had, wou ik al opzeggen, toen zei een aardige medewerker misschien aan de bekabeling aan huis. Wij willen laten zien dat ons product goed werkt en bieden dan ook de mogelijkheid om een monteur te laten komen en deze zal als het nodig is kosteloos alle bekabeling vervangen in het huis ook al ligt dit dus aan u. Twee dagen later zou de monteur komen, en hij kwam, dus ik vond het geweldig dat het zo snel kon. Echter werd dat snel anders, hij zei, het signaal is inderdaad slecht (had hij gemeten met een apparaat) en er moet een monteur langskomen. Ik keek hem zo aan van, jij bent toch de monteur werd mij gezegd. Zelfde dag kwam hij en een collega nog een keer langs en weer dezelfde conclussie. Om moe van te worden.
Winkel is ook geen oplossing ben ik ook geweest en die zeggen dat ik dat maar via de klantenservice moet regelen.
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen...

Bedankt voor jullie reacties!!!
Hoe kan ik die waardes controleren trouwens zodat ik ze kan posten?

O ja, ik heb ook geprobeerd alleen de coax kabel aantesluiten op de tv, maar dit had ook geen effect.

[ Voor 4% gewijzigd door NicoF op 24-01-2006 19:39 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Klein beetje offtopic maar in welke regio (Buurt van grote stad) woon je eigenlijk.
Als het in gelderland is dan ben ik bang dat je met de "prachtige" organisatie PlanHold :X te maken hebt gehad.

PS modem waardes kun je via 192.168.100.1 uitlezen. (sommige VOIP modems laten het overigens niet zien)

[ Voor 24% gewijzigd door The-Source op 24-01-2006 20:34 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:38:
Ik vraag me af of je ze in gebreke kan stellen voor het niet goed kunnen leveren van de dienst.

Als je simpelweg niet gaat betalen, dan sturen ze alsnog een incassobureau op je af en mag je ook nog eens opdraaien voor de extra kosten.
Je kunt in hoger beroep gaat bij een incassobureau.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:45:
[...]

Je kunt in hoger beroep gaat bij een incassobureau.
dat is alleen als jij kunt aantonen dat je wel degelijk betaald hebt
het incassobureau gaat niet over het hoe of waarom van een geleverde dienst

PSN: djmurcielago

• NicoF
ik woon zelf in Haarlem. Ik heb er een Router tussen zitten dus ik kan de waardes van het kabelmodem niet uitlezen.
Probleem is als het bij een incassobureau ligt ik afgesloten wordt van alle diensten dus ook van internet...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NicoF schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:55:
ik woon zelf in Haarlem. Ik heb er een Router tussen zitten dus ik kan de waardes van het kabelmodem niet uitlezen.
:?

Kan prima van achter een router. http://192.168.100.1 - ik zit nu tegen de 'Diagnostics' pagina van mijn Thomson modem aan te kijken van achter mijn brakke Edimax router. No problem dus :z

Belangrijkste waarde is de Return Path Power Level (ook wel Upstream Transmit level) genoemd. Als er teveel demping is, dan zal deze waarde erg hoog zijn. Het hoort onder de 55dBmV te zitten. Daarboven kan het retoursignaal TV storen (maar dat zou andere symptomen geven dan jij beschrijft - eerder strepen in beeld dan sneeuw)
Probleem is als het bij een incassobureau ligt ik afgesloten wordt van alle diensten dus ook van internet...
Idd. Doorgifte van internet+telefonie is gewoon technisch afhankelijk van een signaal over de coax (je modem heeft niet alleen een upstream maar ook een downstream nodig, die kan niet apart geschakeld worden van het TV-signaal). Daarom is het ophouden met betalen het *domste* wat je kunt doen. Dan kun je -ongeacht hoe slecht het signaal in het verleden geweest is- nergens aanspraak op maken tot je alsnog betaald hebt (incl evt incassokosten). Twee fouten heffen elkaar niet op :o

Wat dan wel :?

Er zit een technische en een juridische kant aan. Technisch gezien klinkt dit als een verzopen kabel (tussen eindversterker en jouw huis - water binnen de mantel gelekt), waardoor op verschillende frequenties ruis optreedt, met name de hogere frequenties.

Waarschijnlijk moet er gegraven worden en de kabel moet gelast of zelfs vervangen worden. Waarom dat dan niet gedaan is, is maar de vraag. Misschien is het gewoon een communicatieprobleem en is een aanvraag voor een vergunning om te graven al bij de gemeente gedeponeerd (het duurt vaak meer dan 6 weken voordat die vergunningen vrijgegeven worden, tot die tijd kan geen schop in de grond :X )

Waar je sowieso recht op hebt is *dubbele* teruggave van abonnementsgeld voor een product dat niet werkt. Verder moet UPC zich inzetten om het probleem op te lossen- maar het is daarbij redelijk dat ze vragen dat er iemand (hoef je niet zelf te zijn) thuis is om minimaal te kunnen kijken/meten of werkzaamheden effect hebben.

Mbt niet meer gehouden worden aan de contractduur voor andere producten dan analoge televisie - dat is een ingewikkelde zaak waar ik iig geen uitspraak over durf te doen. Feit is dat die diensten wel blijkbaar probleemloos geleverd worden, dus UPC is daar niet in gebreke... als je hier iets zinnigs over wilt horen of aan wilt doen zou het misschien een idee zijn om even bij de lokale rechtsbijstandswinkel binnen te vallen. Zij kunnen je vertellen of je een poot hebt om op te staan en zo ja kunnen ze je helpen met je gelijk dan ook te halen :)

Toch zou ik aanraden om het nog een keer te proberen op te lossen met UPC - maar hou het daar simpel: een evt vergoeding krijg je *achteraf*, dus daarover beginnen voor de storing is verholpen is vragen om tig keer doorverbonden te worden. Gewoon de storingsdienst bellen (tip: kies digitale televisie uit het menu, agents met digitale TV skills hebben ook analoge skills, maar niet omgekeerd. Jij hebt beide producten en beide geven storingen, dus het is terecht om dat te kiezen), zakelijk uitleggen wat al gedaan is (wederom: NIET op betalingen e.d. ingaan als je de storingsdienst belt, daar zijn ze niet voor en daarmee maak je het technische alleen onduidelijker) en verzoeken dat er een technische oplossing geboden wordt. Mochten daarbij graafwerkzaamheden nodig zijn die een vergunning eisen (wat dus gruwelijk lang kan duren), kun je vragen om een noodvoorziening.

Als het technisch opgelost is (maar pas dan!), kun je vragen in het kader van Garantieplan om dubbele vergoeding voor het betaalde abonnementsgeld over de periode van de storing (gaat in op dag dat je het voor het eerst meldde, loopt tot dag dat het opgelost is). Dan kun je het nodige biergeld vangen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 24-01-2006 23:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Takkie
Lijkt me toch vrij verstandig om nog eens duidelijk aan te geven sinds wanneer je probleem speelt. Zij willen nog wel eens de datum nemen dat er vanuit hun uit duidelijk is dat zij het probleem moeten oplossen. :Y)
Vaak genoeg is dat wanneer de 2de monteur langs is geweest.

Hoe zit het trouwens met het signaal van je buren. Mochten zij ook deze storing hebben zou het vanaf 2 tot 5 dagen kunnen duren tot het opgelost is, hoewel het eigenlijk binnen 24 uur moet.

• NicoF
dion_b schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:15:
[...]

:?

Kan prima van achter een router. http://192.168.100.1 - ik zit nu tegen de 'Diagnostics' pagina van mijn Thomson modem aan te kijken van achter mijn brakke Edimax router. No problem dus :z

Belangrijkste waarde is de Return Path Power Level (ook wel Upstream Transmit level) genoemd. Als er teveel demping is, dan zal deze waarde erg hoog zijn. Het hoort onder de 55dBmV te zitten. Daarboven kan het retoursignaal TV storen (maar dat zou andere symptomen geven dan jij beschrijft - eerder strepen in beeld dan sneeuw)

[...]

Idd. Doorgifte van internet+telefonie is gewoon technisch afhankelijk van een signaal over de coax (je modem heeft niet alleen een upstream maar ook een downstream nodig, die kan niet apart geschakeld worden van het TV-signaal). Daarom is het ophouden met betalen het *domste* wat je kunt doen. Dan kun je -ongeacht hoe slecht het signaal in het verleden geweest is- nergens aanspraak op maken tot je alsnog betaald hebt (incl evt incassokosten). Twee fouten heffen elkaar niet op :o

Wat dan wel :?

Er zit een technische en een juridische kant aan. Technisch gezien klinkt dit als een verzopen kabel (tussen eindversterker en jouw huis - water binnen de mantel gelekt), waardoor op verschillende frequenties ruis optreedt, met name de hogere frequenties.

Waarschijnlijk moet er gegraven worden en de kabel moet gelast of zelfs vervangen worden. Waarom dat dan niet gedaan is, is maar de vraag. Misschien is het gewoon een communicatieprobleem en is een aanvraag voor een vergunning om te graven al bij de gemeente gedeponeerd (het duurt vaak meer dan 6 weken voordat die vergunningen vrijgegeven worden, tot die tijd kan geen schop in de grond :X )

Waar je sowieso recht op hebt is *dubbele* teruggave van abonnementsgeld voor een product dat niet werkt. Verder moet UPC zich inzetten om het probleem op te lossen- maar het is daarbij redelijk dat ze vragen dat er iemand (hoef je niet zelf te zijn) thuis is om minimaal te kunnen kijken/meten of werkzaamheden effect hebben.

Mbt niet meer gehouden worden aan de contractduur voor andere producten dan analoge televisie - dat is een ingewikkelde zaak waar ik iig geen uitspraak over durf te doen. Feit is dat die diensten wel blijkbaar probleemloos geleverd worden, dus UPC is daar niet in gebreke... als je hier iets zinnigs over wilt horen of aan wilt doen zou het misschien een idee zijn om even bij de lokale rechtsbijstandswinkel binnen te vallen. Zij kunnen je vertellen of je een poot hebt om op te staan en zo ja kunnen ze je helpen met je gelijk dan ook te halen :)

Toch zou ik aanraden om het nog een keer te proberen op te lossen met UPC - maar hou het daar simpel: een evt vergoeding krijg je *achteraf*, dus daarover beginnen voor de storing is verholpen is vragen om tig keer doorverbonden te worden. Gewoon de storingsdienst bellen (tip: kies digitale televisie uit het menu, agents met digitale TV skills hebben ook analoge skills, maar niet omgekeerd. Jij hebt beide producten en beide geven storingen, dus het is terecht om dat te kiezen), zakelijk uitleggen wat al gedaan is (wederom: NIET op betalingen e.d. ingaan als je de storingsdienst belt, daar zijn ze niet voor en daarmee maak je het technische alleen onduidelijker) en verzoeken dat er een technische oplossing geboden wordt. Mochten daarbij graafwerkzaamheden nodig zijn die een vergunning eisen (wat dus gruwelijk lang kan duren), kun je vragen om een noodvoorziening.

Als het technisch opgelost is (maar pas dan!), kun je vragen in het kader van Garantieplan om dubbele vergoeding voor het betaalde abonnementsgeld over de periode van de storing (gaat in op dag dat je het voor het eerst meldde, loopt tot dag dat het opgelost is). Dan kun je het nodige biergeld vangen ;)

ik heb gekeken, naar de status en de recieve Power Level is -9.2dBmV en de Transmit Power Level is 53dBmV.
Kijk dat Garantieplan is een marketingtechnisch goed, maar ik wil geen geld terug ik wil gewoon dat de dienst werkt. Ben nu in totaal een kleine twee maanden met UPC bezig en al die tijd geen tv vandaar dat ik twee weken geleden digitale tv heb aangevraagd van KPN.
En Juridisch gezien is het zeker een moeilijke kwestie. Zeker omdat het koppelverkoop is (ook al is dit door de rechter tegengesproken). Ik zal de reactie van UPC wel afwachten op mijn brief. Maar toch snap ik UPC ook niet, mijn contract loopt nog maar enkele maanden en als ze dan moeten graven of wat dan ook, kost dat volgens mij veel en veel meer. Mijn buren hebben nergens last van, alleen ik. Blijft toch vreemd.
Bedankt voor de snelle reacties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NicoF schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:53:
[...]

ik heb gekeken, naar de status en de recieve Power Level is -9.2dBmV en de Transmit Power Level is 53dBmV.
Kijk dat Garantieplan is een marketingtechnisch goed, maar ik wil geen geld terug ik wil gewoon dat de dienst werkt. Ben nu in totaal een kleine twee maanden met UPC bezig en al die tijd geen tv vandaar dat ik twee weken geleden digitale tv heb aangevraagd van KPN.
Tja, als je veel TV kijkt een begrijpelijke stap (zelf afgelopen 2 maanden hooguit 5 uur televisie gekeken, waarom kijken wat een ander je wilt voorschotelen als je kunt downloaden en kijken wat je zelf wilt? :z).

Punt is alleen dat in je brief en in je beschrijving drie punten door elkaar lopen:

- technisch probleem (analoge en DTV beeld is slecht)
- klantenservice issue (je beklaagt je over betalingen terwijl dienst niet goed is)
- juridische issue (je wilt van een dienst af terwijl dat ook implicaties heeft voor andere, goedwerkende diensten).

Dat praat nog niet goed dat het technisch probleem niet fatsoenlijk is opgelost, maar als je een oplossing wilt (ongeacht welke dat uiteindelijk moet gaan worden) is het altijd verstandig om een ding tegelijk aan te pakken. De rampverhalen die je noemt over 9 keer doorverbonden worden komen voort uit het proberen de drie zaken hierboven tegelijk en door elkaar aangepakt te krijgen ipv eerst de een, dan de ander. Wees tactisch en oplossingsgericht, dat helpt enorm om degene aan de andere kant van de lijn dat ook te laten zijn :z
En Juridisch gezien is het zeker een moeilijke kwestie. Zeker omdat het koppelverkoop is (ook al is dit door de rechter tegengesproken).
Zoals ik hierboven al noemde, de signalen voor internet/telefonie zijn niet apart door te geven. Het is een technische beperking, dus geen koppelverkoop. Dat heeft de rechter bevestigd.
Ik zal de reactie van UPC wel afwachten op mijn brief. Maar toch snap ik UPC ook niet, mijn contract loopt nog maar enkele maanden en als ze dan moeten graven of wat dan ook, kost dat volgens mij veel en veel meer. Mijn buren hebben nergens last van, alleen ik. Blijft toch vreemd.
Bedankt voor de snelle reacties!
1) een tevreden klant blijft jarenlang klant. Dat levert veel meer op dan een keer flink duur graven.
2) de afweging die je hier stelt kan een individu maken, maar niet een organisatie. Een storingsdienst dient ervoor om storingen op te lossen, een klantenservice om administratieve handelingen uit te voeren enz. De storingsdienst heeft tot taak om die storingen te verhelpen ongeacht contractduur. Als je de dag voor einde van je contract een storing meldt, moet het nog opgepakt worden.

Verder zou ik niet teveel verwachten van die brief, hij is niet bepaald zakelijk opgesteld, refereert niet naar de daadwerkelijke rechten en plichten die in de algemene voorwaarden voor kabeltelevisie van UPC staan (op www.upc.nl te vinden of gratis via klantenservice te bestellen) en ik mis bijlagen (zoals kopieen van de werkbonnen van de monteurs) die als bewijsvoering nodig zijn. Op basis van deze brief zou ik hooguit verwachten dat de storingsdienst nog even contact opneemt en je een standaardbrief over contractduur chello+telefonie terugkrijgt.

Brieven schrijven is een kunst, daar waar juridische zaken aan bod komen is het echt raadzaam een professional in te schakelen, want anders is zo'n brief als volstrekt irrelevant te beschouwen (sterker nog, het werkt contraproductief omdat het teveel dingen door elkaar haalt).

Ik blijf dus aanraden om het telefonisch nog een keer te proberen, maar dan goed (to the point en ALLEEN ingaan op het technische, laat dat hele gedoe over betalingen en opzeggingen over voor latere zorg). En als dat niet lukt, ga eens babbelen met rechtsbijstand. Die kunnen je minimaal helpen om een betere brief dan dit op te stellen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1