Hoi,
Ik zit nou al een tijd hiermee vast:
Dit is mijn pagina beeld.php:
En dit mijn index.php:
Als ik dat probeer, dan klaagt PHP dat 'ie het prentje niet kan openen, en bijgevolg een hele resem warnings geeft. Geef ik in beeld.php $beeld_bron = "keuken.jpg" mee, werkt het script vlekkeloos. Maar zo is het natuurlijk zo statisch als wat. Heeft het wat te maken met register globals? (Staat natuurlijk af
)
Ik zit nou al een tijd hiermee vast:
Dit is mijn pagina beeld.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php header("Content-type: image/jpeg"); $beeld_thumbnail_breedte = 100; $beeld_thumbnail_hoogte = 100; $beeld_bron_afmetingen = getImageSize($beeld_bron); $beeld_bron_verhouding = $beeld_bron_afmetingen[0] / $beeld_bron_afmetingen[1]; $beeld_thumbnail_verhouding = $beeld_thumbnail_breedte / $beeld_thumbnail_hoogte; if($beeld_bron_verhouding > $beeld_thumbnail_verhouding){ $beeld_thumbnail_afmetingen[0] = $beeld_thumbnail_hoogte * $beeld_bron_verhouding; $beeld_thumbnail_afmetingen[1] = $beeld_thumbnail_hoogte; } else{ $beeld_thumbnail_afmetingen[0] = $beeld_thumbnail_breedte; $beeld_thumbnail_afmetingen[1] = $beeld_thumbnail_breedte / $beeld_bron_verhouding; } $beeld_thumbnail = imageCreateTrueColor($beeld_thumbnail_afmetingen[0], $beeld_thumbnail_afmetingen[1]); //$beeld_extensie = explode(".", $beeld_bron); //$beeld_extensie = $beeld_extensie[1]; $bron_thumbnail = imageCreateFromJpeg($beeld_bron); imageCopyResampled($beeld_thumbnail, $bron_thumbnail, 0, 0, 0, 0, $beeld_thumbnail_afmetingen[0], $beeld_thumbnail_afmetingen[1], $beeld_bron_afmetingen[0], $beeld_bron_afmetingen[1]); imageJpeg($beeld_thumbnail, '', 80); ?> |
En dit mijn index.php:
code:
1
2
3
4
| <?php include("beeld.php"); ?> [img]"beeld.php?beeld_bron=keuken.jpg"[/img] |
Als ik dat probeer, dan klaagt PHP dat 'ie het prentje niet kan openen, en bijgevolg een hele resem warnings geeft. Geef ik in beeld.php $beeld_bron = "keuken.jpg" mee, werkt het script vlekkeloos. Maar zo is het natuurlijk zo statisch als wat. Heeft het wat te maken met register globals? (Staat natuurlijk af
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 17:23 ]