Hoop dat het waardevol genoeg is om in dit onderdeel van het forum te plaatsen ...
Zit namelijk al meerdere weken met het probleem, maar kom er echt niet uit ...
Ik heb 2 netwerken onder mijn hoede.
Lokatie 1, 1 domain controller + 10 client pc's. (ip-reeks 192.168.10.x)
Lokatie 2, 1 domain controller + 10 client pc's + terminal server. (ip-reeks 192.168.8.x)
Vanaf lokatie 1 loggen ze dus in op lokatie 2 (ivm boekhoud pakket).
Nu stuurt dat boekhoudpakket printopdrachten direct naar de standaardprinter (zonder dat er een lade gekozen kan worden).
Dus heb ik op lokatie 1 voor alle lades een 'losse' printer aangemaakt.
Dus:
HP Laserjet 4100 Blanco (Lade 3)
HP Laserjet 4100 Briefpapier (Lade 2)
HP Laserjet 4100 Handinvoer (Lade 1)
Lokaal werkt dit perfect, maar als ik inlog op de terminal server dan worden wel netjes de printers aangemaakt; maar als ik naar de eigenschappen van de printer(s) ga zie ik dat ze allemaal op 'automatische lade keuze' staan. En dus word alles naar de 4100 lade 3 gestuurd.
Ik kan in de terminal sessie wel de lade aanpassen het werkt dan maar als ik uit en in log dan staat de lade weer op automatisch.
Printerlade is op 2 plaatsen aangegeven lokaal, via terminal kan ik het maar op 1 plek aangeven.
- Meerdere printer drivers zijn geprobeerd.
- Eventlog (TS) geeft geen errors of warnings bij het inloggen van de clients dus volgens mij worden de printers perfect aangemaakt.
Wie o wie weet er een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.
Zit namelijk al meerdere weken met het probleem, maar kom er echt niet uit ...
Ik heb 2 netwerken onder mijn hoede.
Lokatie 1, 1 domain controller + 10 client pc's. (ip-reeks 192.168.10.x)
Lokatie 2, 1 domain controller + 10 client pc's + terminal server. (ip-reeks 192.168.8.x)
Vanaf lokatie 1 loggen ze dus in op lokatie 2 (ivm boekhoud pakket).
Nu stuurt dat boekhoudpakket printopdrachten direct naar de standaardprinter (zonder dat er een lade gekozen kan worden).
Dus heb ik op lokatie 1 voor alle lades een 'losse' printer aangemaakt.
Dus:
HP Laserjet 4100 Blanco (Lade 3)
HP Laserjet 4100 Briefpapier (Lade 2)
HP Laserjet 4100 Handinvoer (Lade 1)
Lokaal werkt dit perfect, maar als ik inlog op de terminal server dan worden wel netjes de printers aangemaakt; maar als ik naar de eigenschappen van de printer(s) ga zie ik dat ze allemaal op 'automatische lade keuze' staan. En dus word alles naar de 4100 lade 3 gestuurd.
Ik kan in de terminal sessie wel de lade aanpassen het werkt dan maar als ik uit en in log dan staat de lade weer op automatisch.
Printerlade is op 2 plaatsen aangegeven lokaal, via terminal kan ik het maar op 1 plek aangeven.
- Meerdere printer drivers zijn geprobeerd.
- Eventlog (TS) geeft geen errors of warnings bij het inloggen van de clients dus volgens mij worden de printers perfect aangemaakt.
Wie o wie weet er een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 17:19 ]