[MCE 2005] 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
Mijn pa heeft momenteel Windows Mediacenter geinstalleerd op z'n pc. Recent heeft hij een 21" breedbeeld scherm gekocht, niet om tv te kijken ofzo, maar gewoon voor het alledaags gebruik. Toen kwam hij erachter dat zijn videokaart 2 uitgangen heeft en dus 2 monitoren kan aansturen. Nou hadden we nog een 17" TFT staan, dus die heeft hij aangesloten. Hij heeft overigens een Geforce FX kaartje (5800 ofzo).

Nu wil hij het zo hebben, dat Mediacenter (dus het programma in Windows XP zelf zeg maar) te zien is op die 17" (om tv te kijken, teletekst), terwijl hij op z'n andere 21" scherm gewoon z'n werkzaamheden kan verrichten, beetje surfen, database bijwerken enzo.

Hoe krijg ik het voor elkaar om tv te kijken op het ene beeldscherm en gewoon internetten op het andere beeldscherm?

Nou ben ik bekend met Video Overlay van Nvidia, dus ik had dat geprobeerd, maar MCE gaat daar niet lekker mee om...delen van MCE vallen weg op het scherm, ook tijdens het tv kijken. Oftewel, niet het volledige tv beeld is zichtbaar. WMP zelf kan dat wel gewoon :? Het gaat dus om Mediacenter weer te geven op het tweede beeldscherm. Die 21" heeft een resolutie van rond de 1900x1050(!) en die 17" gewoon 1280x1024(!). Dus de resoluties zijn ook verschillend, is dat een probleem?

Hoe kan ik dit oplossen?

thanks!!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 15:53

MrDry

Desperados!

Ik weet niet precies wat je wilt maar er zijn een aantal opties:

1. Via klonen het zelfde beeld op je tv en je monitor weergeven.
2. MCE niet maximaliseren en dan naar een ander scherm slepen. Dit werkt niet geweldig en geeft regelmatig moeilijkheden met je muis. Dit is wel vaker voorbij gekomen dus ff zoeken.

Eigenlijk wil je (en iedereen) de derde optie:

De MCE console op het ene scherm en de overlay op een andere maar dat is mij in iedergeval nog nooit gelukt....en zover ik heb kunnen vinden andere mce gebruikers ook niet. (is een bepreking in het systeem)

[ Voor 3% gewijzigd door MrDry op 24-01-2006 17:13 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit is afhankelijk van je videokaart. Als die dual overlaying ondersteund dan kan je MCE gewoon maximaliseren op je 2e scherm (ernaartoe slepen en maximaliseren).

Als dit niet het geval is dan zal het scherm terug gaan naar je primaire scherm (het breedbeeld scherm dus). Op een ATi 9500 werkt dit bijvoorbeeld niet, op een 9800 (pro) wél.

Ook kan je ervoor kiezen om overlay helemaal uit te zetten (dat zou altijd moeten werken).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• rob1985
ik wil idd de console mce op het tweede scherm, en meer hoeft ook niet op het tweede scherm. Dus ik hoef geen startbalk daar en klok, oftewel, het moet geen horizontale uitbreiding worden ofzo. Maar ik moet er wel met de muis kunnen komen ;)

Zal toch zeker wel op een of andere mogelijk moeten zijn?:?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03 11:25
er zijn maar zat tooltjes voor..!

een aanrader is ultramon. Werkt perfect met meerdere beeldschermen. Volop shortkeys ook :D (ben ik fan van)
Ikgebruik het programma elke dag

Edit:
te vinden op http://www.realtimesoft.com/ultramon/

de 'smart taskbar' is érg makkelijk, maar ik geloof dat dit in de betaalde versie zat.
Helaas, of kopen!

[ Voor 36% gewijzigd door sjongenelen op 24-01-2006 17:32 ]

you had me at EHLO

• rob1985
TheNymf schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:30:
er zijn maar zat tooltjes voor..!

een aanrader is ultramon. Werkt perfect met meerdere beeldschermen. Volop shortkeys ook :D (ben ik fan van)
Ikgebruik het programma elke dag

Edit:
te vinden op http://www.realtimesoft.com/ultramon/

de 'smart taskbar' is érg makkelijk, maar ik geloof dat dit in de betaalde versie zat.
Helaas, of kopen!
ik zal eens kijken...mss vind ik wel een oplossing voor die smart taskbar :P

• rob1985
Het werkt idd wel, maar nog 1 ding viel me op wat vrij storend is...namelijk, wanneer ik MCE dus maximaliseer in een scherm, kan ik niet meer buiten de grenzen van MCE komen, ik kan dus niet meer in het andere scherm komen. Het uittrekken van MCE (tot BIJNA maximalisatie grootte) gaat niet, hij houdt op bij ongeveer 60% van het scherm.

Hoe kan ik toch MCE full screen draaien op een van de twee monitoren en TOCH met de muis beide beeldschermen besturen?

• sjongenelen
ja, dit kan wel, moet je even een 'Hotkey' aanzetten voor "Lock mouse to primary monitor" met een pixel margin van 2.

(ow, houdt er ook rekening mee dat je links OF rechts moet hé :P) weet niet welke kant hij staat...
ik zal eens kijken...mss vind ik wel een oplossing voor die smart taskbar
ja die 'oplossing' heb ik ook :/

[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 25-01-2006 16:36 ]

you had me at EHLO

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
Volgens mij kun je dan makkelijker een XBOX360 er naast hangen als extender.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• rob1985
Ik krijg het niet voor elkaar...
Het primary display heeft een resolutie (breedbeeld) van 1680x1050. Het secondary display heeft een normale resolutie van 1280x1024. Secondary display staat LINKS van het primary display...welke instellingen moet ik dan instellen??

thanks!!

• sjongenelen
robvanpraat schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:52:
Ik krijg het niet voor elkaar...
Het primary display heeft een resolutie (breedbeeld) van 1680x1050. Het secondary display heeft een normale resolutie van 1280x1024. Secondary display staat LINKS van het primary display...welke instellingen moet ik dan instellen??

thanks!!
ik begrijp niet wat het probleem is? wát krijg je niet voor elkaar? Hoever kun je het wél voor elkaar krijgen?

krijg je 2 programma's samen niet gedraaid? of niet op 2 schermen nu?
je kun btw in ultramon (én in windows) beelschermeigenschappen met je muis de (herkende!) secundairy monitor slepen naar de juiste plek en hoogte.

[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 29-01-2006 22:31 ]

you had me at EHLO

• rob1985
TheNymf schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:29:
[...]

ik begrijp niet wat het probleem is? wát krijg je niet voor elkaar? Hoever kun je het wél voor elkaar krijgen?

krijg je 2 programma's samen niet gedraaid? of niet op 2 schermen nu?
je kun btw in ultramon (én in windows) beelschermeigenschappen met je muis de (herkende!) secundairy monitor slepen naar de juiste plek en hoogte.
als ik MCE open in het secundairy beeldscherm, beeldvullen (dus gemaximaliseerd), dan kom ik met de muis niet meer uit dat scherm...ik wil graag tv kijken (via mediacenter!) in het secundairy beeldscherm en gewoon surfen (of wat dan ook) in het primary beeldscherm. Na het maximaliseren van MCE kan ik MCE niet meer uit met de muis, waardoor het primary beeldscherm niet te gebruiken is omdat de muis niet buiten MCE/secondairy komt.

Het secundairy beeldscherm staat links van m'n primary scherm. Wlke pixel instelling moet ik gebruiken, gewoon die 2 die je de vorige keer zei? Want dat werkte niet...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
robvanpraat schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:10:
[...]

als ik MCE open in het secundairy beeldscherm, beeldvullen (dus gemaximaliseerd),
Heb je nog niks over MCE gelezen ofzo ? Dit is *by design*. En vandaar dat er allerlei trucs zijn om toch met twee schermen te kunnen werken, maar de meest stabiele is gebruik maken van een extender. En de enige extender die buiten de VS geleverd wordt, is een XBOX360

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1