Mijn pa heeft momenteel Windows Mediacenter geinstalleerd op z'n pc. Recent heeft hij een 21" breedbeeld scherm gekocht, niet om tv te kijken ofzo, maar gewoon voor het alledaags gebruik. Toen kwam hij erachter dat zijn videokaart 2 uitgangen heeft en dus 2 monitoren kan aansturen. Nou hadden we nog een 17" TFT staan, dus die heeft hij aangesloten. Hij heeft overigens een Geforce FX kaartje (5800 ofzo).
Nu wil hij het zo hebben, dat Mediacenter (dus het programma in Windows XP zelf zeg maar) te zien is op die 17" (om tv te kijken, teletekst), terwijl hij op z'n andere 21" scherm gewoon z'n werkzaamheden kan verrichten, beetje surfen, database bijwerken enzo.
Hoe krijg ik het voor elkaar om tv te kijken op het ene beeldscherm en gewoon internetten op het andere beeldscherm?
Nou ben ik bekend met Video Overlay van Nvidia, dus ik had dat geprobeerd, maar MCE gaat daar niet lekker mee om...delen van MCE vallen weg op het scherm, ook tijdens het tv kijken. Oftewel, niet het volledige tv beeld is zichtbaar. WMP zelf kan dat wel gewoon
Het gaat dus om Mediacenter weer te geven op het tweede beeldscherm. Die 21" heeft een resolutie van rond de 1900x1050(!) en die 17" gewoon 1280x1024(!). Dus de resoluties zijn ook verschillend, is dat een probleem?
Hoe kan ik dit oplossen?
thanks!!
Nu wil hij het zo hebben, dat Mediacenter (dus het programma in Windows XP zelf zeg maar) te zien is op die 17" (om tv te kijken, teletekst), terwijl hij op z'n andere 21" scherm gewoon z'n werkzaamheden kan verrichten, beetje surfen, database bijwerken enzo.
Hoe krijg ik het voor elkaar om tv te kijken op het ene beeldscherm en gewoon internetten op het andere beeldscherm?
Nou ben ik bekend met Video Overlay van Nvidia, dus ik had dat geprobeerd, maar MCE gaat daar niet lekker mee om...delen van MCE vallen weg op het scherm, ook tijdens het tv kijken. Oftewel, niet het volledige tv beeld is zichtbaar. WMP zelf kan dat wel gewoon
Hoe kan ik dit oplossen?
thanks!!