Toon posts:

Computer wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op een Aldi 2GHz computer met XP Home wilde ik Norton SystemWorks 2005 vervangen door dito 2006. Op de CD staat een bestandje (symNRT.exe) dat ze aanbevelen om de oude versie te verwijderen. Op de computer waar ik nu op werk, ging dat prima.
Maar bij het 2GHz-exemplaar liep het mis toen na het verwijderen van de oude versie automatisch herstart werd. Er verscheen helemaal geen beeld en het HD-lampje brandde veel korter dan anders.
De monitor werkte op een andere computer wel, die was dus niet stuk.

Ik had nog een vrij recente Knoppix CD maar die gaf hetzelfde effect - geen beeld. Ook Seatools (er zit een Seagate ST380020A HD in) werkt niet. Je ziet de CD wel inlezen, maar verder gebeurt er niets. Het beeld blijft zwart, alleen in het begin zie je even het signaal dat er geen verbinding met de computer is. Maar volgens mij kunnen die verschijnselen nooit door een defecte videokaart veroorzaakt worden?

Waarschuwingpiepjes of zo heb ik niet gehoord.

Uiteindelijk heb ik de HD er uit gehaald en in een andere computer als slave (jumper verwijderd) geplaatst. Maar de HD was niet te zien met de verkenner of in Beheren.
Kan het zijn dat bv. de HD en het mobo allebei defect geraakt zijn ?

Hoe kan ik de fout een beetje lokaliseren?

Alvast erg bedankt voor elke tip!

Rob

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 20:43
als je die harddisk niet ziet, en ook niet in het bios, dan kon ie wel eens stuk zijn.
check de FAQ ff over hangen en opstartproblemen
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 19% gewijzigd door Meester_J op 24-01-2006 16:58 ]