[Ghost] Image hd naar hd (boot via cdrom)

Pagina: 1
Acties:

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb het volgende probleem ik ben voor iemand een ghost aan het maken van zijn computer.
Ik heb 3 partities op 1 hd: windows:D, back-up:E ghost:F
1 cdrom speler: D:

Mijn autoexec.bat is als volgt:

@echo off
mscdex /d:cdrom /l:f
f:
cd ghost
echo loading...
ghost.exe -clone,mode=pload,src=f:\ghost_c.gho:3,dst=1:1 -sure -fx

Maar als als ik deze als bootable cdrom maakt, dan zet hij niks automatisch terug. Voor de zekerheid heb ik ghost op de cdrom mee gebrand en in partitie F: gezet.
Volgens mij zit de fout ergens dat hij de image van de cdrom wil halen, maar dat moet dus van partitie F zijn (3de partitie). Hij geeft ook de foutmelding aan cannot open F:\ghost_c.gho

[ Voor 5% gewijzigd door Moffin op 24-01-2006 16:54 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stomme vraag, maar is a) je F: partitie wel toegankelijk onder DOS (als het een NTFS-partitie is het antwoord al nee) en b) is de driveletter onder DOS wel F: (wat je in Windows ziet hoeft niet noodzakelijk hetzelfde te zijn in DOS).

Als je zeker bent dat het om de 3de partitie van harddisk 1 gaat, dan kun je de F: in je command-line vervangen door 1:3. Op die manier kun je ook NTFS-partities benaderen met Ghost.

Bv:
code:
1
ghost.exe -clone,mode=pload,src=1:3\ghost_c.gho:3,dst=1:1 -sure -fx

Vraag jezelf ook even af of ghost_c.gho:3 wel klopt. Wat je daar doet is de derde partitie uit ghost_c.gho selecteren. Is die er wel en klopt dat dan wel? De bestandsnaam doet vermoeden dat het om een image van je C: gaat (dus hoogst waarschijnlijk 1:1), dus zou ghost_c.gho:1 heel wat logischer zijn...

[ Voor 31% gewijzigd door satcp op 24-01-2006 17:16 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
ghost_c.gho:3 heb ik idd vervangen naar ghost_c.gho:1, wat ik eerst ook had, maar uit de handleiding had ik het dus verkeerd begrepen.

De source f:\ghost_c.gho:3 heb ik ook verandert naar 1:3\ghost_c.gho:1 wat ik dus nu eigenlijk logisch lijkt, maar zelf was ik er niet op gekomen terwijl ik eerst gewoon de ghost van cdrom probeerde af te halen en nu dus van de harde schijf.

Hartelijk dank voor de info. Mijn line is nu:
code:
1
ghost.exe -clone,mode=pload,src=1:3\ghost_c.gho:1,dst=1:1 -sure -fx
en dit werkt :)

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]