[Hosting]Wat voor hosting heb ik hiervoor nodig

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Hoi allemaal,
Ik heb bepaalde, vrij beperkte, wensen voor een hostingabonnement, maar door de grote hoeveelheid hostingabonnementen en termen kom ik er niet echt uit wat voor hostingabonnement voor mij het beste zou zijn. Hopelijk wi; iemand mij helpen.
Mijn wensen zijn de volgende:
  • Ik wil een eigen domein in Nederland, dus <eigendomeinnaam>.nl wat bij de provider in de DNS moet komen.
  • Al het verkeer naar mijn website moet naar mijn IP adresje van mijn ADSL abonnement worden doogesluisd waar ik mijn eigen Webserver, FTP server etc heb (DNS entrietje naar mijn vaste IP adres dus).
  • Alle mail naar mijn eigen domein dus naar <whatever>@<mijndomeinnaam>.nl moet naar mijn eigen mailserver worden gestuurd (MX Record)
  • Naast dat MX Record moet er ook de mogelijkheid zijn om een record aan te maken voor SPF (zodat mijn mails niet meer onterecht geweigerd worden)
  • Als mijn mailserver plat ligt, moet mail bewaard blijven tot mijn mailserver weer up is (bSMTP)
  • Het zou een bonus zijn als de overduidelijke spam niet naar mijn mailserver wordt doorgestuurd, maar al bij de provider wordt gereject, maar da's wellicht moeilijk zonder eigen mailbox daar
Zoals jullie zien, zijn de eisen vrij beperkt en gaat het voornamelijk om aanpassingen in DNS door de provider. Dit zou dus denk ik niet veel moeten kosten, maar ik weet qua opties niet hoe ik dit hierboven moet vertalen naar de termen van de hostingproviders. Wie weet wat voor hostingabonnement ik nodig heb en waar ik dat goedkoop kan krijgen?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Als je dit gewoon even in een email naar een domeinnaamregistreerder stuurt kan diegene je best wel advies geven hoor. Maar wat jij beschrijft kan al voor zo'n 20 euro per jaar ex. btw.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Wat je wilt heet bijvoorbeeld 'domain redirect' of 'domeinreservering', vrijwel altijd te vinden onder het kopje 'domeinen' oid. Vrijwel elke hostingprovider kan dat, dus zoek er een uit met een leuke prijs of een die je aanstaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Jesse op 24-01-2006 17:06 ]

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-01 09:09

BTB

Nou, het lijkt voor de hand liggen dat zoiets wel te krijgen is, maar in de praktijk
valt dat dus zwaar tegen: die MX fallback die een provider bijna niets kost is dus
alleen te krijgen bij veel duurdere pakketten, voor zover ik het al heb gevonden.
Mijn zoektocht is dus ook nog niet succesvol.

Bram Bouwens

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

:P zo moeilijk is dat niet, je hebt gewoon een hoster nodig die je een domein wil verkopen met DNS beheer en zonder hostingpakket.. zijn er genoeg van.

[Signature]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
TransIP, kost iets van 5,99 per jaar. Heeft 3 DNS servers die je realtime kan aanpassen en fallback MX records. SPF is ook geen probleem.
Pagina: 1