Toon posts:

Hosting website

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant moet ik een grote commerciele website bouwen. De site is bedoeld voor de Chinezen en ik denk er over om de site hier in NL te hosten (XS4all).
Iemand ervaring hiermee qua beschikbaarheid etc.? Alsin: geeft iemand van u ervaring met mogelijke censuur of blokkeringen door de altijd-vriendelijke Chinese overheid?
Of kan je een hoop ongein voorkomen door in China te hosten?

Ik hoor bijzonder graag van u. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 16:31 ]

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ehm als men uit china jouw site wil bezoeken gaat dat wel traag

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Wij kunnen denk ik moeilijk zeggen of er enig censuur zal komen als jij niet zegt wat voor content de site gaat bieden.

Als de site chinese overheid bash content gaat aanbieden, kan je verwachten dat de site snel geblokkeerd gaat worden.

Is het niet een idee om naar de chinese ambassade te gaan en te vragen of ze daar iets meer weten?

Overigens is het verstandig als het merendeel van de bezoekers chinees is om dan ook de pagina in china te hosten, of in iedergeval in de buurt van china, taiwan of japan bijvoorbeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door dev icey op 24-01-2006 16:54 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

BJD

Ik weet niet wat het handigste is, volgens mij kan het in beide gevallen geblocked worden: als je in china host, kan de overheid de site afaik niet mer 1 klik op de knop er uit gooien, maar dan bellen ze gewoon die hosting provider op. Voor het externe verkeer (van china naar buiten) kunnen ze volgens mij wel met 1 klik op de knop de boel blocken. Maar als het een commerciele site is is er toch niets aan de hand? Zolang je maar geen flesjes democratie, of potjes vrijheid gaat aanbieden..... :)