Toon posts:

TV opnamen en Surround geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Pioneer DVD Hardiskrecorder via een optische kabel aangesloten op mijn Surroundset. Op deze Pioneer speel ik alleen materiaal af wat via de TV kabel is opgenomen.

Vraag;

Heeft die optische kabel dan wel nut? Ik neem aan dat TV uitzendingen niet met 5.1 geluid komen maar met standaard stereogeluid. In dat geval kan ik toch net zo goed aansluiten met een normale kabel met tulpstekkers?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan wel, alleen zul je dan de DAC's van je DVD-recorder gaan gebruiken, die mogelijk van een wat slechtere kwaliteit zijn als die van je surroundset.
Aan de andere kant zou je misschien verschil kunnen horen - maar dan raak ik weer in een kabeldiscussie verzeild en dat wil ik niet ;)
Je optische kabel heeft alleen nut als een meerkanaals signaal wordt doorgestuurd vanuit de televisiezender. Een normale kabel is namelijk zoals je zelf zegt slechts stereo.
Probeer het uit zou ik zeggen, misschien hoor je verschil.
Persoonlijk zou ik de optische kabel gewoon laten zitten - misschien wil je ook wel eens een DVD'tje kijken op dat ding en dan is het alleen maar handig, of misschien wordt er op sommige kanalen idd in 5.1 uitgezonden en ook dan wil je dat geluid wel doorgestuurd hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste is net mijn punt... Is TV altijd stereo of wordt er bij films ook 5.1 geluid meegezonden?