[phpBB] waar config herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 18:39
Ik heb Joomla geinstalleerd en daarna phpBB. Verder een mod eroverheen zodat gebruikers eerst moeten registeren/inloggen op de site en de gebruikers dan ook direct geregistreerd zijn voor het het forum. Dat werkte allemaal redelijk.
Echter als ik als admin op het forum gebruikergegevens wilde opvragen dan kreeg ik een foutmelding.
Ik heb toen in het configuratiescherm het scriptpad dat standaard op phpBB staat naar de map 'forum'. Dat is de naam van de map waar ik het forum in had geinstalleerd.
De foutmeldingen zijn er niet van weggegaan maar wat erger is, ik krijg nu de melding dat admin niet meer bestaat.
Ik wil dus in de configuratiescherm van het forum het scriptpad weer terugzetten maar ik kan dus niet meer inloggen.

Mijn vraag is in welk bestand staat het scriptpad aangegeven zodat ik het kan terugveranderen?

Ik weet dat ik eerst een backup had moeten maken, en zal dat voortaan zeker doen.
Omdat ik net ben begonnen is het opnieuw installeren ook nog een optie maar liever niet als het niet nodig is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Artwido schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:23:
[...]

Echter als ik als admin op het forum gebruikergegevens wilde opvragen dan kreeg ik een foutmelding.
Wat voor foutmelding?
[...]

Ik wil dus in de configuratiescherm van het forum het scriptpad weer terugzetten maar ik kan dus niet meer inloggen.

Mijn vraag is in welk bestand staat het scriptpad aangegeven zodat ik het kan terugveranderen?
Het lijkt me dat dit niet in een file, maar in de database wordt opgeslagen; heb je die al eens doorgespit?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan met iets als phpMyAdmin (of MySQL-front) de database benaderen. In een tabel waarvan de naam met _config eindigt kan je het script_path instellen.

Dit is geen signature...

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 18:39
BraveWorld schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:35:
Je kan met iets als phpMyAdmin (of MySQL-front) de database benaderen. In een tabel waarvan de naam met _config eindigt kan je het script_path instellen.
TNX! dat is het. Ik zie het idd allemaal staan. :)

(heb phpmyAdmin gebruikt. zit standaard bij mijn provider NXS)

[ Voor 10% gewijzigd door Artwido op 24-01-2006 16:50 ]