Toon posts:

Navigatiesysteem voor op Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels al dagen gezocht... maar het lijkt gewoon niet te bestaan...

Ik heb een laptop met daaraan gekoppeld een GPS...

Weet iemand een programma dat werkt als navigatiesysteem (met gesproken instructies enzo) dat geschikt is voor installatie op laptop?

Die losse navigatiesystemem zijn heel duur... het zou mooi zijn als er iets voor op de PC zou zijn

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Route 66 zou dit moeten kunnen doen. (thans bij mijn laptop van mijn vorige baan ging het prima)

Meh ...

Verwijderd

Twarp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:25:
Route 66 zou dit moeten kunnen doen. (thans bij mijn laptop van mijn vorige baan ging het prima)
Geen gesproken instructies in route 66 alleen een pijltje waar je bent.

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025

Arnold-D

Nad - Feel The Power

bij conrad kan je software plug gps ontvangek kopen..
dat is 80 euro hier
weet niet of die los te koop is.. weet niet of het een goeie is..

[ Voor 60% gewijzigd door Arnold-D op 24-01-2006 16:28 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:25:
Route66 is een routeplanner... wat inhoud dat er geen gesproken instructies worden gegeven.... geen doorberekening van route in tunnel... Route66 kan dit helaas niet (iig de PC-versie niet)

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

ViaMichelin in combinatie met mapstore.

Werkt perfect, heb het op mijn lapdraaien, ik heb ook een autolaptoplader.

[ Voor 4% gewijzigd door Nila op 24-01-2006 16:42 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Verwijderd

Topicstarter
ghost-rider schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:27:
bij conrad kan je software plug gps ontvangek kopen..
dat is 80 euro hier
weet niet of die los te koop is.. weet niet of het een goeie is..
Ook dit is geen navigatiesysteem maar slechts een routeplanner

Verwijderd

Topicstarter
Nila schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:41:

geeft dat ook gesproken instructies?

Verwijderd

Topicstarter

hoe draai je dat dan op je PC... want ik zit nu ffe te zoeken... maar ik vind alleen maar software voor op standalone navigatiesysteem of PDA

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ja deze software geeft gesproken instructies.

[ Voor 57% gewijzigd door Nila op 18-05-2008 16:01 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Verwijderd

Gewoon een usb gps ontvanger kopen en op je laptop Alturion draaien. Dit stukje software zorgt voor de routeplanner, zit ook spraak bij.

Verwijderd

Topicstarter

Mag ik je hartelijk bedanken voor deze tip. Ik heb inmiddels de software weten te bemagtigen en het werkt precies zoals het zou moeten bij een echt navigatiesysteem. Een enkele keer stuurt dat ding je een verboden straat in, maar dan volstaat een andere richting oprijden die wel toegestaan is, en dan wordt de route opnieuw berekend :D

Werkt Perfect!!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-08 17:54
Heb je je laptop dan op de bijrijderstoel liggen of hoe moet ik me dat voorstellen? Wat als je een keer hard moet remmen bijvoorbeeld? Ik heb ook een laptop en het hele idee klinkt wel interessant namelijk, die gps muisjes worden ook steeds goedkoper namelijk :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Alturion is gaar, zeer gaar. Route 66 is ook gaar. Beide programma's gebruiken eenmaal geinstalleerd zo'n 1.5 GB op je harddisk.

Wat jij nodig hebt is Destinator 3, full screen, grote (tomtom look a like interface). Het programma is geloof ik ook geschreven voor de PDA, het draait al soepel op een Pentium 2 aangezien ook de kaarten voor PDA's ontwikkeld zijn. Europa is maar 80 mb en zijn zeer gedetailleerd. Zoek even op google naar Destinator 3 screenshots. Er is ook een forum over jouw onderwerp, daar vind je meer dan op Got, dat is www.mp3car.com. Op Got ben ik een aantal topics tegengekomen waar nuttige info over dit onderwerp staat maar echt veel wijzer maken de tweakers je niet, op mp3car.com is gewoon veel meer kennis. Overigens is Destinator 3 de engine van het programma, daaroverheen kan je MapMonkey installeren, die interface is mooier, en heeft veel meer opties.

Ik heb achterin de auto een laptop hangen, volledig weggewerkt, een dikke vga verlengkabel en usb verlengkabel naar voren en daar een 7" touchscreen schermpje. Heb dus ook een GPS module er aan hangen. Ik heb nu een navigatie systeem waar je ook DVD's op kan kijken.

Als je wil kan ik je wel wat links sturen in het weekend. Als je een klein beetje geduld heb kan ik ook alles naar je uploaden via FTP ofzo. Met een beetje zoekwerk heb ik de Teleatlas mappen van heel europa gevonden. (alleen moet je wel rekenen op een Engelse navigator stem)

Ook is het mogelijk flitspalen toe te voegen, die zijn gratis te downloaden op diverse sites. Wel af en toe updaten omdat er soms nieuwe palen bijkomen.

Hier heb ik mn schermpje gehangen, het was wat hobbywerk maar ik ben tevreden.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/vento/dash2k.jpg

Ik kan de laptop aan en uit schakelen met het rode knopje naast het blauwe lampje, dat was ooit het record lampje van een videocamera. Ook wordt de laptop gevoed via de auto accu. Voordeel van een laptop achterin is dat hij een eigen accu heeft, je hoeft dus niet de auto te starten om te kunnen computeren.

Dit hele project is misschien net zo duur geworden als een TomTom GO en het uitzoeken en fine tunen van de software is nog veel meer werk geweest (maarja hobby he). Ik heb de kosten van de laptop niet meegerekend, die waren er niet het was een afdankertje met kapot toetsenbord enzo. Er zijn volgens mij geen TomTom GO's waar je op kan gotten, films kijken, patiencen, vakantie foto's bekijken en daarna je flashcard legen op de harddisk :P

[ Voor 71% gewijzigd door Pixal op 03-02-2006 18:27 ]

Pagina: 1